Streetfighter bygge - YZF600R ??

[ GoRM ]

StREEtFiGHteR
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Umeå
Hoj
YZF600R
Tjenare!
Jag har precis köpt min första hoj, och tänkte nu bygga om den. men har lite funderingar. Är det nån därute som möjligtvis har byggt om en ThunderCat och kan dela med sig av ev. problem. hade tänkt att köpa mig en Acerbis Diamond mask, cross-styre + styrkrona, och bukkåpa. instrumenteringen har jag inte tänkt så mycket på, tror att det måste inhandlas oxå...

Mycket tacksam för ALLA tips & tricks!!!


:rock
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Mitt tips är att behålla kåporna på. Har du nånsin testat att köra fort utan kåpor?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
går alldeles utmärkt upp till runt 220km då det börjas kännas av rätt ok.. måste liksom hålla emot lite.

go streetfighter.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Swedie skrev:
går alldeles utmärkt upp till runt 220km då det börjas kännas av rätt ok.. måste liksom hålla emot lite.

go streetfighter.

Testade en CBR600F i söndags som inte hade några kåpor. Efter att ha legat i typ 160 i nån kilometer så började det kännas i armar och nacke. Visst, det går säkert att köra nån mil så.

Men varför ta bort skyddet som gör att du kan köra praktiskt taget hur långt som helst så?
 

[ GoRM ]

StREEtFiGHteR
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Umeå
Hoj
YZF600R
Anledningen till mitt bygge ligger naturligtvis i att jag tycker att en strippad hoj ser betydligt grymmare ut än där plastkåporna upptar halva cykeln. Visst sitter dom där av en anledning, men personligen så är jag ingen vän av 200 knyck! Då är lite krokiga vägar trevligare där man får arbeta mer varierat på cykeln.
att sen inte alla delar min uppfattning om detta det vet jag...

But I really would like some advice from you guys who already gone through this process and built your own StREEtFigHtER...


:rock
 

knutte_66

Jakob
Gick med
14 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thunderbird
Bygg om din hoj! Nakna hojar är snyggare. Nakna tjejer är snyggare. Naket är snyggast! Kåpor? Visst är det bekvämare med kåpa. Självklart. Men hur långt skall man gå? Bekvämast är ju en Honda Goldwing. Men vill man köra det? Eller varför inte en varm bil? Hmmm... Streetfighter är attityd!
 

[ GoRM ]

StREEtFiGHteR
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Umeå
Hoj
YZF600R
grejer till hojen??

har sökt länge efter en "clip-on" styrkrona för ett cross-styre nu, men vart kan detta finnas? har inte hittat vare sig pris eller annat...

har nån förresten nåt bra tips på säljmarknad för krunchade hojar?? är som sagt ute efter en del till mitt projekt...


och jepp Knutte, jag håller med dig...


StrEEtFiGHteR är attityd!


:rock
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Håller också på att bygga streetfighter.... Mycket pga körställningen, kvaddade rejält för snart två år sedan och kan inte belasta vänster handled. Dessutom har man mycket bättre koll på hojen och det är lättare att stunta. En annan anledning är att jag tycker det är bra att man inte kan ligga i över 200km/h i flera mil, har haft flera sporthojar och vet hur lätt det är att man kör långt över sina begränsningar.

Utan kåpor får man samma fartkänsla i betydligt lägre hastigheter :fakta

Vill du ha tips om styrkronor och sånt så kolla den här länken, é mitt streetfighter projekt :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=24718
 

[ GoRM ]

StREEtFiGHteR
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Umeå
Hoj
YZF600R
Thanks MackeNo1!

Tack för tipset!
jag har spanat in alla trådarna och fick lite mer koll nu tycker jag.
jag har lagt ut lite krokar nu på olika mc-skrotar så får man väl se om man får nått napp....

men jag skulle hemskt gärna vilja få lite tips på en bra cykeldator. jag såg en tråd om det tidigare men hittar inte åt den. det var en bild på en cykeldator som hade blinkersfunktion, helljusmarkering etc.

Är det nån som vet nåt om den, alltså är det ett bra köp eller ska man lägga pengar på begagnade "originalmätare"??

jag undrar även lite över hur R6-delar passar på min Thundercat 600...??
det breddar lite när man söker efter delar på mc-skrotar...

:rock
 

Davvan

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Fireblade Streetfighter
Själv kör jag en Fireblade 900 Streetfighter. :yoparty
Köpte helt enkelt lösa styrfästen o borrade 2 hål i gaffelkronan, funkar utmärkt. Annars går det att svetsa på styrfästen på din originala gaffelkrona.
Finns färdiga gaffelkronor att köpa oxå, ca 3500:- har jag för mig.
Ska nu även ge mig in på att sätta på instrumentet från en R6/R1 på min hoj. :banana
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Jag pröjsade €200 för min styrkrona med risers. Tillverkad av ab-m.de och beställde hem den genom deras Finska åf.
LSL-kronorna är inte så dyra heller.

Har iof inte dykt upp ännu,,, :va

Fundera en gång till över valet av lyse, tycker Acerbisprylarna ser lite "billiga" ut. Min mening alltså.
 

heigo

Dåre
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Söder om stan
Hoj
En blå..
Davvan skrev:
Själv kör jag en Fireblade 900 Streetfighter. :yoparty
Köpte helt enkelt lösa styrfästen o borrade 2 hål i gaffelkronan, funkar utmärkt. Annars går det att svetsa på styrfästen på din originala gaffelkrona.
Finns färdiga gaffelkronor att köpa oxå, ca 3500:- har jag för mig.
Ska nu även ge mig in på att sätta på instrumentet från en R6/R1 på min hoj. :banana

Skulle vara kul att veta hur det går med instrumentet från R6/R1, har själv funderat på något liknande!??
 

Volez

Lite nytt med två hjul
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat
Har hjälpt krullet här på sporthoj och bygga en streetfighter av en krockad 600. Bytte framgaffel till en från R6, crossstyre (gjorde hål och gänga för fästen), bytt ljuddämpare fast lite jobb kvar. Höjde den baktill modifierade orginal skylthållare och alla fula plast förstärkningar. Blinkers är bytta dock ej bak ännu. Sen så lite mattsvart lack, framlampa och cykeldator....

Allt detta slutade med att jag köpte den såklart, svårt och låta bli när man såg den varje dag.

Sen så de har väl hänt lite annat med. Fick dock problem efter att luftboxarna togs bort. Den kommer upp i ungefär 100km/h och börjar gå väldigt dåligt.

Iaf om du behöver bilder och lösningar så har jag nog ett par om det kör ihop sig för dig. Kan maila en bild med om det är så.

Richard
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top