Streetfighter objekt

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
WR450F -05
Jäkligt sugen på att bygga mig en fighter. Frågan är bara vad man skall ge sig på för motorcykel. Tanken är att jag skall ha hojjen till att övningköra med och ta kortet med. Då borde ju en fighter med brett styre vara kanon!?

Har tittat mest på gixxer 750 från från tidigt 90-tal. Vilken årsmodell ska man välja? Vill åtminstonde ha den nyare ramen (den släta) men sedan vet jag inte om man ska köpa olje eller vattenkyld.

Problemet tycker jag är att begagnatpriserna på gamla gixxer 750 är jäkligt höga. Folk vill ju ha 25-30 000 kr för en 15 år gammal hoj. För de pengarna kan man ju få en YZF 750R av nyare modell i bra skick (dock inte lika snygga att bygga fighter av...)

Vad skulle ni rekomendera för objekt? Posta gärna länkar på annonser om ni hittat något bra objekt.

/Erik

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Det är väl värre med försäkringen? Inköpskapitalet är ju bara en droppe i havet tyvärr :(

I övrigt så blir ju gixxerfighters jäkligt snygga enligt min åsikt!

Maxad

Max Fighter
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
sporty -93
Ja en fighter borde vara en kanon övningskörningshoj med tanke på den uprätta körställningen, brett styre och bra väghållning (förutom min cykel då... så jag rekomenderar ingen att köpa en v-max som övningshoj :tummenner )

sen när det gäller begagnat är det väl som allt annat. det är mest det enskilda exemplaret som man får titta på. så jag skulle föreslå att åka runt och kolla på lite olika hojar och kolla skicket. men kolla även försäkring som sagt!!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det mesta går bygga fighter av.
Det man kan tänka på är hur hojen ser ut "naken". Och i det fallet är det få som slår GSX-R:n.
Även om YZF:n inte är helt fel heller. Det är en modernare hoj.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
En Suzuki Bandit är billig att äga... finns mycket tillbehör till också har jag märkt.

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
En Honda Fireblade 92 o framåt är inte helt fel heller.
Eller varför inte en honda hornet 600 -98 ...

merciless

Mr. Slow
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
CBR 900 RR "projekt", XT 660R, RM 250
Håller med Maggy :D

Banditen är ett bra alternativ. Billig att köpa och (inte minst) att försäkra.

En kanonhoj helt enkelt :tummenupp

Jag skulle nog rekommendera en 1200. Bra vrid och tillräckligt med effekt, men om man vill kan den vara riktigt snäll också...

Brunzell

www.gavlestunts.com
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Kawasaki Z1000 -03
Knoxan skrev:
Jäkligt sugen på att bygga mig en fighter. Frågan är bara vad man skall ge sig på för motorcykel. Tanken är att jag skall ha hojjen till att övningköra med och ta kortet med. Då borde ju en fighter med brett styre vara kanon!?

Har tittat mest på gixxer 750 från från tidigt 90-tal. Vilken årsmodell ska man välja? Vill åtminstonde ha den nyare ramen (den släta) men sedan vet jag inte om man ska köpa olje eller vattenkyld.

Problemet tycker jag är att begagnatpriserna på gamla gixxer 750 är jäkligt höga. Folk vill ju ha 25-30 000 kr för en 15 år gammal hoj. För de pengarna kan man ju få en YZF 750R av nyare modell i bra skick (dock inte lika snygga att bygga fighter av...)

Vad skulle ni rekomendera för objekt? Posta gärna länkar på annonser om ni hittat något bra objekt.

/Erik

Tänk på att du måste välja en hoj med minst 700cc om du ska köra upp på den..
Lycka till med letandet.. :tummenupp

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
WR450F -05
Just nu lutar det åt att köpa en YZF 750R -95 för ett bra pris (en bit under 30000 och inte så många mil)

Måste dock vänta med inköp då jag precis bytt lägenhet och bränt pengarna på det...

/Knoxan

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 -05
Är det bara jag som tycker att streetfighters är överlagd förnedring av en grymt snygg hoj? Går det verkligen inte att fixa ett nytt kåpsätt istället?

Har länge velat säga detta, men nu är det gjort, WORD!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
goodspeed skrev:
Är det bara jag som tycker att streetfighters är överlagd förnedring av en grymt snygg hoj? Går det verkligen inte att fixa ett nytt kåpsätt istället?

Har länge velat säga detta, men nu är det gjort, WORD!
Vissa av oss vill inte vara som alla andra och köra runt med en dussinhoj. Vi vill utmärka oss nere vid korvmojen. Vi vill inte vara en i mängden bland alla R1:eek:r och CBR:er.
Vi vill ha roligt på vägen dit. Vi vill kunna köra till den lokala stuntplatsen och leka lite.
Vi vill ha mer uppsikt och lättare att köra i stadstrafik.
Vi vill ha bättre kontroll i körningen och mer "attak" i körningen.

Och svaret på våra önskemål är en streetfighter.
En bra kombination av diverse hojar.
Lika rolig som en motard. Lika snabb och kraftfull som en sporthoj. Lika lättkörd som en körskolehoj.

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
GSXR-1000 K7
Wiseguy skrev:
Vissa av oss vill inte vara som alla andra och köra runt med en dussinhoj. Vi vill utmärka oss nere vid korvmojen. Vi vill inte vara en i mängden bland alla R1:eek:r och CBR:er.
Vi vill ha roligt på vägen dit. Vi vill kunna köra till den lokala stuntplatsen och leka lite.
Vi vill ha mer uppsikt och lättare att köra i stadstrafik.
Vi vill ha bättre kontroll i körningen och mer "attak" i körningen.

Och svaret på våra önskemål är en streetfighter.
En bra kombination av diverse hojar.
Lika rolig som en motard. Lika snabb och kraftfull som en sporthoj. Lika lättkörd som en körskolehoj.

:fakta

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:(
Tjoomas skrev:
Ja nu har du hunnit bytit från motard, streat till Skoter..

Vad kommer till sommaren?

Jo det blir så när man e så farbaskat rastlös som jag!!
Funderar nästan om man har Motordammp :va

Och nu sitter jag och funderar på om det går att regga en Quad istället för skoter :fyllisar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln