Som alltid blossar de intensiva diskussionerna upp fortare än kvickt, polariseringen är total.
Jag tycker egentligen bara det finns ett produktivt förhållningssätt när det gäller hela diskussionen om skydd; man kan mycket väl kan ha starka åsikter åt båda hållen, men till syvende och sist är det något individen själv ansvarar för, och detta får man respektera. Fräser man runt med undermåliga skydd får man skylla sig själv, man lär inte fortsätta göra det när man klotar och får hud som ser ut som ett varigt babianarsle över hela kroppen. Att engagera sig allt för mycket i vad andra människor gör som inte direkt drabbar en själv leder bara till onödiga mängder huvudbry kring saker man ändå svårligen kan påverka. Dessutom leder det till onödiga mängder antipati mot människor man annars kan ha en trevlig samexistens med.
Personligen kör jag alltid i skinnställ, antingen ett tvådelat Revenger eller ett helt Course Alpha Pro (obskyra märken men bra kvalitet och utseende). Är det riktigt jävla varmt och jag bara ska in till stan kanske jag tar mitt textilställ, men det är inte ofta det händer. Sen kör jag inte en streetfighter, men förstår inte riktigt varför man skulle ha annorlunda kläder på en streetfighter i jämförelse med en supersport, så tar mig friheten att svara ändå.