Streetfighterlyse

Rg 125

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
rg125
jo, det är så att jag har set många här som har monterat på universalframlysen som inte är godkända på sina 125:eek:r. tänkte skapa den här tråden för att få svar på eventuella frågor och montering av sådana framlysen.

Kollar dom sånt på besiktningen?
Hur mycket sämre lyse och strålkastning ger dom?
Fungerar hel/halvljus?
Vilka godkända lysen finns det?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Rg 125 skrev:
2089666 jo, det är så att jag har set många här som har monterat på universalframlysen som inte är godkända på sina 125:eek:r. tänkte skapa den här tråden för att få svar på eventuella frågor och montering av sådana framlysen.

Fungerar hel/halvljus?
Mitt acerbics DHH suger pung, ljusbilden är kass och styrkan är obefintlig. Skulle inte klara besiktningen med den lampan på

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Rg 125 skrev:
2089666 jo, det är så att jag har set många här som har monterat på universalframlysen som inte är godkända på sina 125:eek:r. tänkte skapa den här tråden för att få svar på eventuella frågor och montering av sådana framlysen.

Fungerar hel/halvljus?
Ja de kollar det på besiktningen. Om du tänker på de som har runda små halogenlampor så lyser de i slags cirkelformation så de är inte godkända.
Det beror på hur du menar med lyser sämre, mina lampor jag har på nu (UFO Twin) lyser inte så långt, 30-35 meter kanske men lyser väldigt starkt och lyser upp sidorna så att man ser bra men. Finns nog enbart en godkänd "twin" och den är egentligen ingen riktig twin tycker jag men den heter cyklop och monteras bla original på iaf 05 crf sm.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Mr EmCom skrev:
2089805 jag köpte precis en ny baklampa till min DT. den är fan inte godkänd men den lyser mycket bättre en originallampan

dom sa att på besiktigen så kållar dom efter nån stämpen på lampan typ E-märkt eller nått i den stilen...

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/moppen-_tvattad_008.jpg
Det är tryckt i glaset en E-märkning med det gör de inte på framlysena. De skall lysa bra och ha rätt reflektorer.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Lundgren skrev:
2089948 Det är tryckt i glaset en E-märkning med det gör de inte på framlysena. De skall lysa bra och ha rätt reflektorer.

jaha, ok trodde det va samma på framlampor..

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Lundgren skrev:
2089977 Ne de trycker det inte på dem, men det brukar stå när man köper dem :tummenupp

mm, det kommer bli ett jävla jobb för mig sen när allt original skit ska på igen inför besiktigen nästa år.. :huvet

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Mr EmCom skrev:
2089988 mm, det kommer bli ett jävla jobb för mig sen när allt original skit ska på igen inför besiktigen nästa år.. :huvet
Jag har ju sådan tur att jag slipper det :hihi

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Rg 125 skrev:
2090821 finns det hel/halvljus på unversal lysen som t.ex ufo twinlight?
japp
The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457