Streetfighterlyse

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
Såld
Rg 125 skrev:
2090821 finns det hel/halvljus på unversal lysen som t.ex ufo twinlight?
Ja, om man nu kan kalla det för hel/halv:
En halogenlampa tänd = Halvljus
Båda tända = Helljus
Ang. ljusbilden så kan du såklart byta lampor för att få den bättre. Du kan ha starkare lampor(55w ist. för 35w org.), lampor med mindre el. större spridning osv... Men tänk på att hur du än gör så blir lyset aldrig gändkänt vid en besiktning.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
om vi säger så här: De olagliga räcker till din 125a om du nu inte har planerat att köra i 100 när det e kolsvart. Dessutom i sommar är det ju ljust nästan hela dygnet. Att byta tillbaks till laglig lampa vid besiktning tar för mig max 4 min. Gör det simpelt bara.

De flesta poliser vet knappt vad effektgränsen ligger på för 125a så jag tror inte du kommer få böter för olagligt lyse. De ser ingen skillnad.

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
Såld
Wargen skrev:
2090888
De flesta poliser vet knappt vad effektgränsen ligger på för 125a så jag tror inte du kommer få böter för olagligt lyse. De ser ingen skillnad.
En polis ser det han vill. Det beror på om han känner för att lägga tid på ett lyse istället för att jaga rattfyllon :7peta

Edit: Stavar som en get.

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Svenssson skrev:
2090895 En polis ser det han vill. Det beror på om han känner för att läga tid på ett lyse istället för att jaga rattfyllon :7peta
Vilket han troligtvis gör för det är lättare :hihi

Rg 125

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
rg125
ja det är ju sant att polisen kanske inte märkewr nått bara det "ser bra ut". så framlyset typ inte sitter fast tejp.

ja det är ju sant att polisen kanske inte märker nått bara det "ser bra ut". så framlyset typ inte sitter fast tejp.

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
Såld
Rg 125 skrev:
2090984 ja det är ju sant att polisen kanske inte märkewr nått bara det "ser bra ut". så framlyset typ inte sitter fast tejp.

ja det är ju sant att polisen kanske inte märker nått bara det "ser bra ut". så framlyset typ inte sitter fast tejp.
laggat fast? :7peta

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...