Streetrace Falun!!!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag tycker det är strålande att man tar sig ork och tid att arrangera räjs mitt inne stan. Vem som vinner spelar mindre roll. De som tävlade vet vilka som kom på vilka platser. Arrangemanget som sådant var ju bara för att publiken skulle underhållas och få valuta för pengarna.

Det enda som gick snett var att den egentliga 1'an, dvs du, fick för lite prispengar. Du ha behövt dom för att köpa en lite bättre tank. :D

Arrangören pyntade ur sin egen personliga plånbok för att ge mig lika mycket som vad "tvåan" fick - så jag är nöjd som fanken - och solbränd.

Gick upp två igår morse och började mecka topplock. Bytte två ventiler (svarva ventiler och slipa samt hona styrningar) och drog ned till Strängnäs i 8-tiden och körde ett par repor (7 st, bäst 9.20@258 km/h på opreppad bana). Nu vet jag iaf att hojen går som den ska inför Bike Weekend. YES!

Hade den inte pajat ventilen i Falun hade det hänt på Bike Weekend - hemska tanke!

Jag kommer nästa race också - och ska försöka dra med mig lite fler hojar. Finns ju ett par i Gävletrakten som kan åka fortare än mig - på sina gathojar.

/anders - som sov 10 timmar inatt

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Ok :tummenupp Då ordnade det sig iaf. Skoj att du blir med i höst okså och försök få med dig många andra. Jag tycker att det inte spelar nån roll med pengarna jag får ju i 18 liter i tanken fast jag har en "liten" bula i den. Tobbe behöver dom för att trimma 1100:an :D . Synd att Stadig åkte ur stegen jag tror att jag kanske kunde ta han..
Ska testa att fylla tanken med ärtor och vatten. Och se om det funkar :rolleyes:

Vi ses i höst / EH

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
andersbrink skrev:

Jag kommer nästa race också - och ska försöka dra med mig lite fler hojar. Finns ju ett par i Gävletrakten som kan åka fortare än mig - på sina gathojar.

/anders - som sov 10 timmar inatt

Pssst....har'u skaffat nån blöjja till tuben då? :D

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
:D

Det behövs ingen blöja (värmesocka) längre. Jag provade med 550 PSI på Lazzat och körde 6.20 @ 200 km/h vilt spinnandes. Det är okänsligare än vad jag tidigare trott. Med 850 PSI gjorde den 203 km/h (med lika mycket spin).

Har däremot byggt om soppasystemet så att det bara är lustgasen som stängs av om soppatrycket försvinner - hade kopplat det parallellt förrut. Luftbubblor kunde göra att skiten inte funkade alls - om man inte tvångsöppnade med en trådbit över soppatrycksvakten.

När jag körde mot Stadig i andra rundan och spann bort mig fick jag nyttja gå-fortare-knappen, det tog en sekund innan soppasystemet (inte använt på en månad) fick upp trycket och woooschade förbi straxt före 201.

Beware, i år blir det tufft att blir #1 i Gefle Open. :rolleyes:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...