I RPS författning nämns ju inget alls om träning, så orsaken borde ju rimligen ligga i arrangörsansvaret och att försäkringen kräver läkare?!
Jag vill gärna ha så mycket kött på benen som möjligt innan jag gör ett nytt försök, och er hjälp är ovärderlig..
Finns det kanske personliga förarförsäkringar som skulle kunna friskriva arrangören från ansvar om evenemangsförsäkringen bara täcker bilar (vilket ju Blackrace Pro gör)
Det sticker lite i mina ögon att Break-out låg på 6.50.. Då faller ju helt resonemanget att hojar är för snabba..
Banan i fråga är väl lämpad för mc utan stolpar, trottoarkanter och andra hinder, då det är en hyrd taxbana på flygfältet.
Borde man inte helt problemfritt kunna kombinera flera typer av körning på en kväll genom att helt enkelt alltid hålla fordonen isär? Eller kräver Blackrace Pro att ingen annan typ av körning förekommer vid samma tillfälle?
Finns reglementet att tanka hem någonstans?
Så många frågor.. Det verkar ju vara en omfattande apparat att sätta sig in i, men går det bara att få mc tillåtna är det ju värt en hel del ansträngningar..
Jag vill gärna ha så mycket kött på benen som möjligt innan jag gör ett nytt försök, och er hjälp är ovärderlig..
Finns det kanske personliga förarförsäkringar som skulle kunna friskriva arrangören från ansvar om evenemangsförsäkringen bara täcker bilar (vilket ju Blackrace Pro gör)
Det sticker lite i mina ögon att Break-out låg på 6.50.. Då faller ju helt resonemanget att hojar är för snabba..
Banan i fråga är väl lämpad för mc utan stolpar, trottoarkanter och andra hinder, då det är en hyrd taxbana på flygfältet.
Borde man inte helt problemfritt kunna kombinera flera typer av körning på en kväll genom att helt enkelt alltid hålla fordonen isär? Eller kräver Blackrace Pro att ingen annan typ av körning förekommer vid samma tillfälle?
Finns reglementet att tanka hem någonstans?
Så många frågor.. Det verkar ju vara en omfattande apparat att sätta sig in i, men går det bara att få mc tillåtna är det ju värt en hel del ansträngningar..