StreetRacing i Helsingborg

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
(haha???)?? hur kan du vara så säker på att där inte sitter en st polis o läser detta o följer med er på din lilla runda o skiter i dom andra som begår brott o plockar dig på plats??? menar det är väl olagligt att uppmana till brott:)
kan du inte pma mig när dom plockat ditt kort??:tummenupp

Sen när blev det olagligt att köra mc??
Har inte sagt att jag nödvändigt vis måste köra i Landskrona..
Om jag sen kör dig och kollar på andra som kör där och på dom parkerade bilarna, för det är iregel dom som är snyggast, är inte heller olagligt...
Och att dom kör för fort kan inte jag fällas för, har ju inte bett dom hålla racet. råka bara vara där när dom kör.. annars hade man ju kunnat bli fälld på motorvägen för att man blir omkörd i 200, och polisen kan ju hävda, du va ju där!!! :gnissla

Men visst, jag ska Pm:a dig när dom tagit mitt kort.. :glömdet

Invalido

Guest
kanske har fel för mig...men var det du som skrev detta???

(Kan Vi inte samla ihop ett gäng och dra dig en lördag och vissa var skåpet ska stå??

Det var ju ingen som ville dra mot mig idag)

Tack för mig..:D

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
kanske har fel för mig...men var det du som skrev detta???

(Kan Vi inte samla ihop ett gäng och dra dig en lördag och vissa var skåpet ska stå??

Det var ju ingen som ville dra mot mig idag)

Tack för mig..:D

haha, och det var där heller inte, men ja fråga ingen, man ställer upp sig längst ner bara.. :D

Men allt är relativt, är det fritt, ingen i vägen på en tom väg, ser jag inte vad problemet skulle vara..
Tycker dock det är bättre att dra ett race med mc än med bil.
Mc´n tar mindre plats, bättre bromsar och lättare att veja.
När en bil Vejar så sladdar dom iregel och träffar det som står framför iallfall...
Men visst, det är inte riskfritt och kan ju hålla med om att det hade varit bättre om det hade varit på en avstängd väg helt och hållet, så som man började göra i malmö, men man inte hörde så mycket om (iallfall inte jag)

http://www.sr.se/cgi-bin/blekinge/nyheter/artikel.asp?Artikel=2073164

Invalido

Guest
haha, och det var där heller inte, men ja fråga ingen, man ställer upp sig längst ner bara.. :D

Men allt är relativt, är det fritt, ingen i vägen på en tom väg, ser jag inte vad problemet skulle vara..
När en bil Vejar så sladdar dom iregel och träffar det som står framför iallfall...
Men visst, det är inte riskfritt och kan ju hålla med om att det hade varit bättre om det hade varit på en avstängd väg helt och hållet, så som man började göra i malmö, men man inte hörde så mycket om (iallfall inte jag)

hmm du kanske har missat att dom har e laglig bana i malmö...
sen kanske du missat att du inte har efektivare bromsar på en mc än en bil.

Last edited:

MilleN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
GSX-R 750 -97, Fiddy DBR-1 125cc :)

Bil lär vara både lättare att bromsa med och lättare att väja med men den diskussionen har nog tagits förr på forumet :) ABS är the shit. Plats tar dom ju lite mer dock.. Har velat åka ut och kika på race därute varenda helg men det har inte blivit av, öl har kommit emellan :D

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Att medvetet köra till en raksträcka med en hoj gjord för att svänga är ju som att ta en dragrace bil till en gocartbana :D

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
sen kanske du missat att du inte har efektivare bromsar på en mc än en bil.

Banan dom använde är en Allmän väg egentligen som dom stängde ner och låt köras på,
kolla själv eniro, heter löppögatan!

http://kartor.eniro.se/query?what=m...7&nimbus_id=511137&hits_on_map=1&search_word=

Det brys på vilka bilar du jämför med, dom som många gånger kör där är äldra överladdade, och jag är hundra på att jag stannar snabbare än en gammal audi 80 eller en volvo 740... men visst dom få nya som kör där te.x mercer o porsche vet jag också att jag inte hinner med i bromsarna.. :glömdet

Invalido

Guest
Banan dom använde är en Allmän väg egentligen som dom stängde ner och låt köras på,
kolla själv eniro, heter löppögatan!

http://kartor.eniro.se/query?what=m...7&nimbus_id=511137&hits_on_map=1&search_word=

Det brys på vilka bilar du jämför med, dom som många gånger kör där är äldra överladdade, och jag är hundra på att jag stannar snabbare än en gammal audi 80 eller en volvo 740... men visst dom få nya som kör där te.x mercer o porsche vet jag också att jag inte hinner med i bromsarna.. :glömdet

hehe du får nog läsa på lite mer...eniro:D vad heter den banan nere vid hamnen??? byggd men läktare o ljuse mm eller jag var där i min fantasi:D
ang bromsarna...har haft en audi 80... du får nog kolla upp det där lite...tror riskerna att smälla är större för just dig då du verkar tro att du kan stanna på e 5öring med din mc.

Spajjjs

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
Ingen
hehe du får nog läsa på lite mer...eniro:D vad heter den banan nere vid hamnen??? byggd men läktare o ljuse mm eller jag var där i min fantasi:D
ang bromsarna...har haft en audi 80... du får nog kolla upp det där lite...tror riskerna att smälla är större för just dig då du verkar tro att du kan stanna på e 5öring med din mc.

Är det MECA Raceway du menar i Malmö?

Brukar själv oxå stå ibland och kolla på när de kör på Ättekulla industriområde i Helsingborg. Visst är det på en gata där det inte vanligtvis kör några bilar men säkerheten där är inte direkt hög då det ibland står lastbilar längst med vägen där bilarna kör samt massa folk som tränger ihop sig så nära bilarna de kan. Tidsfråga innan någon förlorar kontrollen över sin bil och antingen flyger in i en parkerad lastbil eller in i folkmassan.. oavsett vilket så lär det inte sluta vackert. Läste i tidningen för nån vecka sen att polisen skulle "räffla upp" asfalten för att få slut på körandet. Kanske lika bra?

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer

ja, det vet jag... men den kostar pengar att köra på, samt inträde..
men man hade under den "kvällen" i länken faktist spärrat av den vanliga gatan bakom Meca Raceway!

Nä, jag tror inte att jag kan stanna på en 5 öring och har aldrig sagt att jag kan, men jag vet av erfarenhet att jag stannar snabbare än både 740 och audi 80... just därför jag tog dom 2 exemplen!! :va

Är det MECA Raceway du menar i Malmö?

Brukar själv oxå stå ibland och kolla på när de kör på Ättekulla industriområde i Helsingborg. Visst är det på en gata där det inte vanligtvis kör några bilar men säkerheten där är inte direkt hög då det ibland står lastbilar längst med vägen där bilarna kör samt massa folk som tränger ihop sig så nära bilarna de kan. Tidsfråga innan någon förlorar kontrollen över sin bil och antingen flyger in i en parkerad lastbil eller in i folkmassan.. oavsett vilket så lär det inte sluta vackert. Läste i tidningen för nån vecka sen att polisen skulle "räffla upp" asfalten för att få slut på körandet. Kanske lika bra?

Jag håller med dig angående det inte är hög säkerhet, men det kan bara bli hög säkerhet om man kör just på bana avsett för detta, men som sagt tyvär kostar dom en massa pengar att köra på..
Men jag anser också att vissa av dom som kör där kunde stannat hemma för åskådarnas säkerhet! Och att vissa dagar man lika bra kunnat skita i det, om det står ngn lastbil eller ett släp ivägen som riskerar säkerheten!!!
Men tycker nog inte det är ett bra alternativ att räffla vägen, menar denna typ av aktivitet har funnits så länge bilar har, och tar man bort alla dom hyfsat okej ställena så till sist blir bara dåliga kvar. Till sist blir det på någon raka utanför en skola eller lekplats ( och NÄ Invalido, hade inte ens kört dit då, anser inte att det hade varit ngn bra idé att köra där!!:huvet).

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Jösses...

Det är rätt lustigt faktiskt.

Folk har gnällt i så där en 30 år på att det inte funnits nån vägsträcka att köra på istället för tex frihamnen i Malmö med Terminalgatan som sista tillhåll.

Nu när väl banan finns, så gnäller man över att det kostar en liten slant. För det är inte många tior du ska hosta upp för att få köra där det är säkert med bra asfalt och utan folk som går rakt ut i banan...

Hur ska samhället reagera på ett sådant beteende? Att det inte är lönt att satsa på sådan här verksamhet eftersom det ändå inte hjälper och folk fortsätter med sin farliga olagliga verksamhet?

Är det bara jag som tycker att uttrycket "hål i huvet" passar in rätt bra här?

Invalido

Guest

Folk har gnällt i så där en 30 år på att det inte funnits nån vägsträcka att köra på istället för tex frihamnen i Malmö med Terminalgatan som sista tillhåll.

Nu när väl banan finns, så gnäller man över att det kostar en liten slant. För det är inte många tior du ska hosta upp för att få köra där det är säkert med bra asfalt och utan folk som går rakt ut i banan...

Hur ska samhället reagera på ett sådant beteende? Att det inte är lönt att satsa på sådan här verksamhet eftersom det ändå inte hjälper och folk fortsätter med sin farliga olagliga verksamhet?

Tog orden ur munnen på mig:tummenupp

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer

Tyvär är det inte jag som bestämmer var dom ska hålla till, det är ett gäng i helsingborg... Hade dom bestämt sig för att hålla till på MECA raceway hade jag mer än gärna betalt dom där tiorna, (lägger dom ändå på soppa för att köra upp till helsingborg) plus så får man ju faktiska tider och hastigheter!. Men så länge dom inte gör det och man ändå vill kolla så får man ju köra dit dom är! Jag är inte den som ligger och drar upp och ner på den här gatan vid stället dom håller till på, kör mest upp för bilarna som står parkerade (det är iregel dom som är snyggast) och folket man snackar med!!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept