Stripp körning 201 m i Västervik 30 augusti

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Då har man anmält sig .Ser ut som att det blir fler GSX-er och katanor = trevligt. Någon som har några tips/råd till nybörjaren?

Min 1168 håller jag på mellan 4000 och 5000 varv/min och slirar iväg. Då har jag tillräcklig kraft för att hålla framhjulet precis "svävande" ovanför atsfalten m.h.a. kopplingen. När kopplingen är utsläppt får gashanden sköta svävandet. För mig är det bara lite för lätt att bli överentusiastisk och vips så är hjulet för långt uppe i luften. Tack vara Barkarby-kvällarna har jag säkert startat ca: 200 gånger mot andra, ändå sitter det inte riktigt.

Lite andra tips:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2234302&postcount=2

/Ingvar

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Hur gick det för bågarna idag? Någon?

Själv blev det bara 2 repor för sedan gick bultarna av till starkopplingen (så tipps för lagning av det mottages gärna) . Snabbast av motorcyklarna var hayabusa-turbon (6.5???) tror jag det var .Fint väder var det iallafall och mycket trevligt folk .Hoppas vi ses i vår igen.

pistolpete

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
hayabusa
Själv blev det bara 2 repor för sedan gick bultarna av till starkopplingen (så tipps för lagning av det mottages gärna) . Snabbast av motorcyklarna var hayabusa-turbon (6.5???) tror jag det var .Fint väder var det iallafall och mycket trevligt folk .Hoppas vi ses i vår igen.
hej hoppas det ordnar sig för dig .om inte kontakta dom du fick adressen till. kom ner o kör hos oss den 13 sep http://www.braclub.se/mvh peter

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Hej! Tänkte ringa dom imorgon och höra efter.Är vädret bra så är det inte omöjligt att jag kommer .

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
hej jonas de blev inge idag pga en del annat tyvärr(möjligtvis till helgen) ps om vädret tillåter dyker du upp den 13

Är nog där och filmar i alla fall om jag kan, skall operera hanleden på fredagen.
Förmodar att du kommer blossa en del :D i tävlingen eller ?

Hoppas bara att det blir bra väder

Ps ha en zx12r -00 på g, jämt byte mot aprilian men jag vet ej hur jag skall göra än.

mvh

pistolpete

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
hayabusa
Är nog där och filmar i alla fall om jag kan, skall operera hanleden på fredagen.
Förmodar att du kommer blossa en del :D i tävlingen eller ?

Hoppas bara att det blir bra väder

Ps ha en zx12r -00 på g, jämt byte mot aprilian men jag vet ej hur jag skall göra än.

mvh
naturligtvis byter du så till vida att kawan är i bra skick. där har du en mycket potent cykel

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha