Ålrajt, så här är det...
Under vintern kliade det för mycket i fingrarna för att kunna låta hojen (zx-9r '98) vara ifred. Kåporna kom av och ett crosstyre och ett litet lyse från BikeIt åkte på istället. Detta var dock det enda jag gjorde. ...förutom att tvätta filtret och badda in lite filterolja i det.
När jag sedan tog fram den i vår ur sitt ide så gick den skit och dog för mig när jag försökte ge lite gas. Jag har kört igenom tanken så den har ny soppa och går lite bättre än första 2 milen men fortfarande vill den bara varva ut på 1:an och 2:an när jag väl ligger på 3:an så kommer jag bara upp till ca 6-7000rpm där den börjar hosta och vill dö. Drar jag på, utan att låta den komma så långt att den börjar hosta, och drar in kopplingen så dör den. Tändstiften är mörka (ej oljeblöta) vilket jag tolkar som fet blandning. Känns dock som om den inte får soppa tillräckligt men borde inte stiften bli vita då?
Jag har just tagit upp förgasarna och kollat efter skit i munstyckena utan att hitta något. Har inte hunnit sätta tillbaka dem och prova hur den går efter att jag blåst genom munstyckena. Tror dock inte att det blir någon skillnad då det inte känns som om jag gjort något med dem.
Förutom generella tips (vilka jag är ytterst tacksam för) på vad som kan ha gått på tok under vintern så undrar jag vad det är för slang som suger luft genom två små trattar i kåpan in till förgasarna på Ninjan? Vilken funktion fyller denna slang och kan den spela in i mitt problem?
Vill få igång skiten annars hamnar den nog snart på Blocket.
Under vintern kliade det för mycket i fingrarna för att kunna låta hojen (zx-9r '98) vara ifred. Kåporna kom av och ett crosstyre och ett litet lyse från BikeIt åkte på istället. Detta var dock det enda jag gjorde. ...förutom att tvätta filtret och badda in lite filterolja i det.
När jag sedan tog fram den i vår ur sitt ide så gick den skit och dog för mig när jag försökte ge lite gas. Jag har kört igenom tanken så den har ny soppa och går lite bättre än första 2 milen men fortfarande vill den bara varva ut på 1:an och 2:an när jag väl ligger på 3:an så kommer jag bara upp till ca 6-7000rpm där den börjar hosta och vill dö. Drar jag på, utan att låta den komma så långt att den börjar hosta, och drar in kopplingen så dör den. Tändstiften är mörka (ej oljeblöta) vilket jag tolkar som fet blandning. Känns dock som om den inte får soppa tillräckligt men borde inte stiften bli vita då?
Jag har just tagit upp förgasarna och kollat efter skit i munstyckena utan att hitta något. Har inte hunnit sätta tillbaka dem och prova hur den går efter att jag blåst genom munstyckena. Tror dock inte att det blir någon skillnad då det inte känns som om jag gjort något med dem.
Förutom generella tips (vilka jag är ytterst tacksam för) på vad som kan ha gått på tok under vintern så undrar jag vad det är för slang som suger luft genom två små trattar i kåpan in till förgasarna på Ninjan? Vilken funktion fyller denna slang och kan den spela in i mitt problem?
Vill få igång skiten annars hamnar den nog snart på Blocket.