Strippen körning - Malmby (Strippen.nu) 15/8

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Vilken jäkla underbar dag!
Henrik, du körde som en gud med din hoj, och att Jörgen dök upp också 15,30 och hann klippa 8 repor innan 16.00. Imponerande. Och jag fick min 9;a med god marginal...:D 9.9992 (kallas väl god marginal)

Henrik. Du är en hjälte med dina 28 repor idag!!! Blir tyvärr inte så många repor nästa helg, men kanske 4-5 i bästa fall. Men med sänkning av hojen och koncentration så klipper du 10,8 iaf!
Hoppas du kom hem ordentligt, såg ut som du sprungit en maraton när du var klar.. :krama

Jag såg på web-tv:n att Patrik med minsta möjliga marginal körde en nia !
(9,99)
Nedan följer resten av de lyckliga som verkade fått köra hur många repor som helst:

1 907 Björn Holmberg 0,1960 1,6456 195,30 6,2125 242,37 9,4798
2 903 Patrik Lindgren 0,2378 1,7454 189,87 6,6001 232,56 9,9992 +0,5194
3 908 Peter Vestman 0,2569 1,9503 189,08 6,9101 247,71 10,1793 +0,6995
4 912 Fredrik Pettersson 2,0361 1,7700 179,46 6,7964 223,42 10,3449 +0,8651
5 910 Roger Vestin 0,3316 1,9014 175,84 6,9879 216,26 10,6313 +1,1515
6 904 Anders Lundgren 0,7000 1,8550 168,12 7,1367 211,43 10,8863 +1,4065
7 913 Henrik Lilja 0,9140 1,9008 168,64 7,1232 208,82 10,9140 +1,4342
8 999 Peter Eriksson 0,4822 2,1043 171,59 7,2838 214,29 10,9187 +1,4389
9 920 Jörgen Karlsson 0,3184 1,7919 160,57 7,1935 195,30 11,1795 +1,6997

Sa ju jag skulle ta 9:an! :D
9.9992 det var ju med marginal också...:D och 235,9 i fart!

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Henrik, du körde som en gud med din hoj, och att Jörgen dök upp också 15,30 och hann klippa 8 repor innan 16.00. Imponerande. Och jag fick min 9;a med god marginal...:D 9.9992 (kallas väl god marginal)

Henrik. Du är en hjälte med dina 28 repor idag!!! Blir tyvärr inte så många repor nästa helg, men kanske 4-5 i bästa fall. Men med sänkning av hojen och koncentration så klipper du 10,8 iaf!
Hoppas du kom hem ordentligt, såg ut som du sprungit en maraton när du var klar.. :krama

Ja jäklars vad du har fått ned tiderna jämfört med förra året! Inte illa!:banana

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Ja jäklars vad du har fått ned tiderna jämfört med förra året! Inte illa!:banana

Tack!
Men har ju hänt lite med motorn i vintras hos Motospeed och att "herr turboo Andersson" lekt lite med chassi och motor också...
Men han ska få leka mera... Motor räcker gott (215 på hjulet) men går nog att göra lite annat med chassit hoppas vi.

Men att du "dammar" av hojen nu och åker stadiga 11,20 repa efter repa är såå grymt...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tack!
Men har ju hänt lite med motorn i vintras hos Motospeed och att "herr turboo Andersson" lekt lite med chassi och motor också...
Men han ska få leka mera... Motor räcker gott (215 på hjulet) men går nog att göra lite annat med chassit hoppas vi.

Men att du "dammar" av hojen nu och åker stadiga 11,20 repa efter repa är såå grymt...

Jo men du har ju fått upp tekniken körtekniken rejält också. Förra året kom jag ju imål före dig de gånger vi körde trot att du hade högre topspeed. Nu verkar du ju av tiderna att döma komma iväg raskt!

Hände det ngt med din hoj idag?

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Jo men du har ju fått upp tekniken körtekniken rejält också. Förra året kom jag ju imål före dig de gånger vi körde trot att du hade högre topspeed. Nu verkar du ju av tiderna att döma komma iväg raskt!

Hände det ngt med din hoj idag?

Tekniken kommer verkar det som, åkte för första gången 1,7 idag och för två helger sen första gången på 1,8 före dess aldrig under 2.0
Så självförtroendet växer och då blir jag nog lite mer "på" i starten.
Näe, inget hände mer än att jag åkt 13 repor och var allmänt slut 15.00. Det fina var att jag även på slutet åkte 10.10 fast jag kände det var dåliga repor..
Så nästa helg ska vi testa 9,95 och 237 i fart och en hög 1.6. sen ska vi ladda inför 2010 och SBG och hela serien. Är helt såld på den här skiten nu.... :)

Tekniken kommer verkar det som, åkte för första gången 1,7 idag och för två helger sen första gången på 1,8 före dess aldrig under 2.0
Näe, inget hände mer än att jag åkt 13 repor och var allmänt slut 15.00. Det fina var att jag även på slutet åkte 10.10 fast jag kände det var dåliga repor..
Så nästa helg ska vi testa 9,95 och 237 i fart och en hög 1.6. sen ska vi ladda inför 2010 och SBG och hela serien. Är helt såld på den här skiten nu.... :)

Hm, var väl i Norrtälje du klippte mig rejält när vi åkte 201 och jag spann bort mig? Den repan har svidigt i vinter...:huvet

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj

Ok, vad skönt, jag missförstod nog ngt inlägg om skador på en hoj :va

Det låter nice. Jag var så sen att jag inte hann med att sänka hojen som jag brukar, glömde tom ta bort sadeldynan. Hojen var fortfarande hög efter Gelleråsen-körningen. Men det hade nog inte hjälpt så mycket att det kan förlklara det dåliga accet från 201 till 402 meter. Ska försöka bänka i veckan och se vad den ger på toppen. Missar förmodligen Kjula dock. Men det kommer nog ngt mer tillfälle i Stockholmtrakten innan säsongen är slut. Har du ngt rejs du vet om?

Hm, var väl i Norrtälje du klippte mig rejält när vi åkte 201 och jag spann bort mig? Den repan har svidigt i vinter...:huvet
Ja och jag var först över linjen då vi körde på Kjula också. Trots att du hade högre topspeed. Det var lång reaktionstid och dåliga 60-fötter då. Så jag hann imål innan du hann ikapp mig med din motorstarkare hoj.

Last edited:

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Ok, vad skönt, jag missförstod nog ngt inlägg om skador på en hoj :va

Det låter nice. Jag var så sen att jag inte hann med att sänka hojen som jag brukar, glömde tom ta bort sadeldynan. Hojen var fortfarande hög efter Gelleråsen-körningen. Men det hade nog inte hjälpt så mycket att det kan förlklara det dåliga accet från 201 till 402 meter. Ska försöka bänka i veckan och se vad den ger på toppen. Missar förmodligen Kjula dock. Men det kommer nog ngt mer tillfälle i Stockholmtrakten innan säsongen är slut. Har du ngt rejs du vet om?

Skadorna var på Turbobusan. Men tror inte det var någon större fara med den.
Sikta på Åland i september. Tror det är trevligt.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Skadorna var på Turbobusan. Men tror inte det var någon större fara med den.
Sikta på Åland i september. Tror det är trevligt.

Ok!

Det var ett bra förslag, där känner jag dessutom folk. Ska kolla upp det!
Tack!

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Ok!

Det var ett bra förslag, där känner jag dessutom folk. Ska kolla upp det!
Tack!

Jäklar vad kul att du åker igen! Har verkligen saknat din grymma HD i sommar..
Men har förstått att sjön lockar också.
Det gör den för oss med med, men vi bor i Södersvik på Rådmansö så jag får mitt året runt vad gäller sjön.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jäklar vad kul att du åker igen! Har verkligen saknat din grymma HD i sommar..
Men har förstått att sjön lockar också.
Det gör den för oss med med, men vi bor i Södersvik på Rådmansö så jag får mitt året runt vad gäller sjön.

Där dunkade jag förbi med tändkulan igår, påväg hem från Åland.
Då är jag avundsjuk på din bostad ;)
Men nu vart jag OT.

Jag kommer att fortsätta köra på strippen lite då och då. Det är kul. Men jag vill inte bygga om hojen med tex långsving ty då funkar inte hojen så bra att svänga med, vilket jag ju också gillar. Ska köra gelleråsen den 6:e tex. Så jag håller mig till att bara justera om chassiet vid strippkörningar, inte bygga om det. Ty då blir hojen fort en dragracehoj. Vill ha kvar hojen lite som en hotrod, typ allround. Men högre motoreffekt är ju bra till allt! :D

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Jag hann förövrigt med 28 repor, räknar med lika många nästa helg för det här var sjukt kul!

28 repor:skrämd, var du ensam på banan. På Kjula kan du nog inte räkna med mer än 5. Synd att man missade ett sådant grymt körtillfälle:huvet

/Ingvar

Vill ha kvar hojen lite som en hotrod, typ allround. Men högre motoreffekt är ju bra till allt! :D

Instämmer till fullo. Det är väldigt lätt att "trilla dit" och i princip bygga en specialhoj. Man får ta sig själv i nackskinnet efter varje körning:D. Jag vill också ha min kvar lite som en (japansk) hotrod.

/Ingvar

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
E det körning där nästa helg också?

Nästa helg är det på Kjula (Eskilstuna). Det ligger en annan tråd här i Turbo-forumet, kolla den och anmäl dig! Det här var mycket roligare än Barkarbykörningarna. Här vart det mer på allvar och man hade ett jefla krig med sig själv :yoparty

9.9992 skulle jag säga är god marginal :D Lika bra som jag hade på dagens första 10'a, 10,9963s. Eftersom den sista repan gick på 10.9140s så ska ju en 10,8 funka redan med originalinställd gaffel. Nästa helg ska jag mäkta med 10,7 och över 215km/h i fart :yoparty

Det blev som jag sa sen också. Kom hem, käka lite, ladda ner träningen och kvalet.. Satte mig i soffan och han se 10min av första träningen innan jag somna sittandes i soffan :lol

28 repor:skrämd, var du ensam på banan. På Kjula kan du nog inte räkna med mer än 5. Synd att man missade ett sådant grymt körtillfälle:huvet

/Ingvar

Jag körde alla repor som gick under dagen, medans gammel-gubbarna stod och fika och prata trim :glömdet Men det var sista timmen som det rulla på. Det var väl jag, Jörgen, en moppe, nån cheva och en sjukt fräck grön BMW som hade banan för oss själva då.

Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Det här var mycket roligare än Barkarbykörningarna. Här vart det mer på allvar och man hade ett jefla krig med sig själv :yoparty

Barkarbykörningarna var skitkul, körde själv hundratals "repor" där. Men det blir en helt annan dimension på körningarna på en riktig strip. Fler borde våga testa, man fastnar direkt.

/Ingvar

medans gammel-gubbarna stod och fika och prata trim :glömdet

:D

/Ingvar

Last edited:

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Nästa helg är det på Kjula (Eskilstuna). Det ligger en annan tråd här i Turbo-forumet, kolla den och anmäl dig! Det här var mycket roligare än Barkarbykörningarna. Här vart det mer på allvar och man hade ett jefla krig med sig själv :yoparty

9.9992 skulle jag säga är god marginal :D Lika bra som jag hade på dagens första 10'a, 10,9963s. Eftersom den sista repan gick på 10.9140s så ska ju en 10,8 funka redan med originalinställd gaffel. Nästa helg ska jag mäkta med 10,7 och över 215km/h i fart :yoparty

Det blev som jag sa sen också. Kom hem, käka lite, ladda ner träningen och kvalet.. Satte mig i soffan och han se 10min av första träningen innan jag somna sittandes i soffan :lol

Jag körde alla repor som gick under dagen, medans gammel-gubbarna stod och fika och prata trim :glömdet Men det var sista timmen som det rulla på. Det var väl jag, Jörgen, en moppe, nån cheva och en sjukt fräck grön BMW som hade banan för oss själva då.

Gubbarna? Var det såna där också?:såjaponken
Jaja, vi ville ju låta dig få åka lite också och så behövde vi duscha och snygga till oss inför prisutdelningen..:banana

Dr.Bike

Guest
Jepp det var ett najs arrangemang - tack för fina bilder Patlin1 - sen fick man ju kryssa mellan Mälaren-Runthojar hela vägen hem...

Så är motorn ojusterad och klen mellan 6000-7000 så kan det ju vara där orsaken ligger.:va Ngt skumt är det, min hoj ska ju gå på höga tior iaf. Nu vart det 11:17 som bäst. 60-fötterna låg runt 1.8.

Ja du startar bra.
Ska bli kul att se vad det blir med rätt mappning.
Jag tror att T-korset du har till insug är det som stryper.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...