MangeH
Gudomlig sporthojare
Jag lär vara rätt så bakis den 10:e så där har jag min ursäkt
Det är ingen ursäkt! Jag jobbar natten till lördagen och slutar kl 06.00 den morgonen. Men vad gör man inte för att få gasa lite...
10 hojar iaf!
Här är mitt bidrag till lördag, Sänkt, förlängd och klar.
Shit den där ska bli skoj att spana in
Hoppas att de inte blir alltför blött på Fredag så man kan dra ut och kollaJo visst! Men tyvärr får jag nog lite konkurrens då min har nästan minst kubik av alla. Som tur är hänger det mycket på föraren också...
Jag gjorde reklam för den här övningen på bl.a. HarleyDrags.com men det kanske inte var helt smart. Var det här ett svartrace utan tillstånd och försäkringar? Hur var det med banlängd och bromssträcka för hojarna?
PiPPi
http://HarleyDrags.com
300 meter bromssträcka på en 402 meters stripp?! Om det verkligen stämmer så säger det sig självt att varken SBF eller SVEMO var inblandat med godkännanden, licenser etc.Bromssträckan däremot är ju under all kritik... 300 m kort på 402 m är inte mycket.
Det är ju ett sätt att se på det. Går helt ihop med att såna här körningar ska locka nya åkare till sporten. Om nu 402 meter inte var så "stora bekymer", varför gick ni ner till 201 meter för hojarna?Så 9s körningar på hoj skall inte vara så stora bekymer
Inget problem med bromsträckan sålänga man använder bromsen ordentligt efter målgång.
Har varit race där många år och jag tror det var 9,2 eller 9,5 som är banrekordet för bil Camaro-70 och då om jag inte minns fel tyckte dom att det börjar bli kort.
Så 9s körningar på hoj skall inte vara så stora bekymer där så länge du har bromsarna i ordning.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|