STRIPPKÖRNING i Västervik 10 Maj

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag lär vara rätt så bakis den 10:e så där har jag min ursäkt ;)

Det är ingen ursäkt! Jag jobbar natten till lördagen och slutar kl 06.00 den morgonen. Men vad gör man inte för att få gasa lite...:hojraket
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Nu är det 9 hojar anmälda! Ingen mer härifrån som är sugen?
 

Flatslide

Ny medlem
Gick med
22 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1, Crf å CB 750
Jag lär vara rätt så bakis den 10:e så där har jag min ursäkt ;)

Ursäkterna för att slippa få stryk på strippen brukar vara många. Jag har hört allt från att det sliter hårt på drivpaketet, till att man ska till gammelmormor och putsa hennes löständer.:näsblod

Om du inte vågar köra så skriv det i.s.t för en massa lama ursäkter om dyrt med 200kr men att du har råd att supa dig tillräkligt full för att bli bakis.:pannkyss
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Det verkat bli lite folk som ska köra i alla fall. Inte så många hojar, man ändå. Vädret ska ju bli bra, så hoppas att det blir mycket folk.

Lägger upp anmälningslistan i nuläget!

Annars uppdateras länken undertill löpande.

http://www.rabiatmotor.com/forum/viewtopic.php?t=1341


Framhjulsdrift
01. Daniel Fernerö - Honda CRX - Västerås
02. Johan Grönberg - Opel Kadett GSI "JG Automotive edition" - Klippan
03. Martin Johnsson - Volvo S60 - Fjärås
03. Johan Jansson - Honda Civic Vei - Hallstahammar
04. Sam G - Honda Civic Vti-T - Borås
05. Tobias Johansson - Saab 900 T - Fågelfors
06. Kalle Uhr - Opel Corsa - Norrköping
07. Marko Räisänen - Saab 900 T - Katrineholm
08. Andreas Thorvaldsson - Fiat Uno Turbo - Västervik
09. John Andersson - Saab 9000 Turbo - Hjorted
10. Henrik Andersson - Volvo 850 T-5R - Hallsberg
11. Malkolm Roth - Honda Civic - Västerås
12. Filiph Jonsson - Saab 900 T - Storebro
13. Tobias Lindström - Volvo 850- Katrineholm
14. Tommi Kallunki - Saab 9000 - Fjärdhundra
15. Alexander Trybjer - Saab 9000 - Oskarshamn
16. Markus Nilsson - Volvo S70 - Oskarshamn
17. Mattias Lindqvist - Saab 99 - Oskarshamn
18. Nicklas Larsson - Volvo 855 R - Oskarshamn
19. Alexander Tobiasson - Volvo 855R - Fårbo

Bakhjulsdrift
01. Robert Karlsson - Toyota Supra MK4 - Västervik
02. Mattias Wulcan - Camaro - Linköping
03. Robert Moberg - Nissan 200SX S14 - Norrköping
04. Martin Thelin - Volvo 240 5,9l Turbo - Västervik
05. Pierre Brandtsson - Chevrolet Chevelle - Vretakloster
06. Ville Väyrynen - Volvo Amazon - Södertälje
07. Åke Eliasson - Opel Ascona - Köping
08. Peter Nilsson - Chevrolet Corvette - Linköping
09. Magnus Svensson - Toyota Supra - Västervik
10. Lars-Göran Lindbeck - Toyota Supra MKIV -94 - Ljungsbro
11. Stefan Johansson - Opel Kadett C - Oskarshamn
12. Christian Ankarstrand - Plymounth Barracuda -67 - Norrköping
13. Lars Sjöblad - Plymounth Baracuda - Västervik
14. Crister Molin - Volvo 245 - Västervik
15.
16. Roger Ulvbane - Volvo Amazon -67 - Västervik
17. Roger Ulvbane - Chevrolet Camaro -68 - Västervik
18. Rod Erlandsson - Fiat 126 - Oskarshamn
19. Samuel - Bmw 520 - Vimmerby
20. Anders Jägås - Ford Lightning - Norrköping
21. Tommy Andersson - Nissan 200SX S14 - Norrköping
22. Andreas Sandberg - Chevrolet Nova - Nykil
23. Robban Sandberg - Chevrolet Impala -65 - Linköping
24. Jonny Aldén - Volvo 244 - Västervik
25. Gidde Liljegren - Chevrolet Chevelle -66 - Linköping
26. S-O Brorsson - Volksvagen Typ 1 - Vimmerby
27. Daniel Lindström - Bmw AG:s - Norrköping

Fyrhjulsdrift
01. Jens Oskarsson - Audi S4 2.2TQ - Västervik
02. Joakim Ottosson - Audi S2 Coupé - Ankarsrum
03. Danne - Audi RS2 - Norrköping
04. Maxxtuning.se - Opel Calibra 4x4 dubbelturbo - Vrigstad
05. Christian Thorvaldsson - Nissan Skyline R33 GT-R - Västervik
06. Niclas Johansson - Audi S4 - Linköping
07. Edin Karadza - VW Golf VR6 - Norrköping
08. Linus Svensson - Ford Escort Cosworth - Storebro
09. Niclas Westerberg - Ford Cosworth 4x4 - Norrköping
10. Tony Gharib - Audi RS2 - Norrköping
11. Mikael - Mitsubishi Evo I RS - Hällefors
12. Sandra Hall - Mitsubishi Evo I GSR - Järna

MC
01. Magnus Hansson - Suzuki GSXR 1000 -01 - Oskarshamn
02. Jesper Jerresten - Suzuki GSX-R1100 - Ösmo
03. Mathias Bohlin - Hayabusa - Tullinge
04. Björn Holmberg - Kawasaki ZX-12R - Kungsör
05. Peter - Hayabusa - Vimmerby
06. Nils Lagerlöf - Hayabusa - Spånga
07. Daniel Aronsson - Honda CBR 929 - Bålsta
08. Jimmie Janzon - Honda CBR 1000RR - Enskede
09. Peder Broman - Yamaha V-Max 1500cc - Åtvidaberg
10. Nils Jonasson - Yamaha Vmax 1985 original - Mölndal

Utställning
01. Joakim Tovebrink - Volvo 855 T5 -94 - Västervik
02. Christian Thorvaldsson - Nissan Skyline R33 GTR - Västervik
03. Andreas Karlsson - Audi A4 Avant - Nybro
04. Henrik Ryberg - Bmw RB25 GTS - Västervik
05. Johan Kask - Alfa Romeo GTV - Gunnebo
06. Inger Kask - Alfa Romeo GTV - Gunnebo
07. Tommy Eriksson - Volvo S40 T4 - Västervik
08. Joakim Borum - Volvo 945 Classic -98 - Västervik
09. Ronny Johansson - Bmw 525i - Västervik
10. Rikard Palm - Volvo S70 2,5T - Huskvarna
11. Jakob - Toyota - Västervik
12. Kjell Hultgren - Nissan 200SX S14a - Kristdala
13. Crister Molin - Dodge Challenger 440 RT - Västervik
14. Magnus Gustafsson - Chevrolet Camaro Z28 - Linköping
15. Peter Landefalk - Saab 9000 Aero - Oskarshamn
16. Sanna Drott - VW Golf CL - Strömsnäsbruk

Företag
01. AnderssonS Racing - Linköping
Tillverkar (CNC) spacers, växelspaksknoppar mm beroende på vad kunden beställer och behöver
02. Maxxtuning.se - Vrigstad
Vi har specialiserats oss på motorstyrningsprodukter, effektmätningar och mappningar på våran rullande landsväg som klarar framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna och fyrhjulsdrivna fordon.
03. Holmströms Bil AB (Mercedes & Nissan)
Vissar upp några tuffa bilar ur deras "sortiment" Bland annat Nissan 350Z
_________________
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
10 hojar iaf!
Här är mitt bidrag till lördag, Sänkt, förlängd och klar. :tummenupp
 

Bifogat

  • Stripp-MC 001.jpg
    Stripp-MC 001.jpg
    123.2 KB · Visningar: 228

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
11 hojar nu! Fint att det ska bli 25 grader på lördag! :tummenupp
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
13 st MC bokade nu! Det fyller på....
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Race ready

Hojen ihopsatt klockan tre idag och provkörd på gatan.
Kommer ner med två polare på raska Busor och hoppas
på lite fäste...
 

Bifogat

  • 20080509(002).jpg
    20080509(002).jpg
    186 KB · Visningar: 295
Last edited:

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
Jag gjorde reklam för den här övningen på bl.a. HarleyDrags.com men det kanske inte var helt smart. Var det här ett svartrace utan tillstånd och försäkringar? Hur var det med banlängd och bromssträcka för hojarna?

PiPPi
http://HarleyDrags.com
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag gjorde reklam för den här övningen på bl.a. HarleyDrags.com men det kanske inte var helt smart. Var det här ett svartrace utan tillstånd och försäkringar? Hur var det med banlängd och bromssträcka för hojarna?

PiPPi
http://HarleyDrags.com

Svartrace var det nog inte! Bromssträckan däremot är ju under all kritik... 300 m kort på 402 m är inte mycket. Tråkigt bara att det inte finns någon återlining och att arrangemanget var fruktansvärt slött! Körde 3 ggr mellan kl 10.00 och 14.30. Det är inte bra...
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
Bromssträckan däremot är ju under all kritik... 300 m kort på 402 m är inte mycket.
300 meter bromssträcka på en 402 meters stripp?! Om det verkligen stämmer så säger det sig självt att varken SBF eller SVEMO var inblandat med godkännanden, licenser etc.

Och om det bara var 300 meter bromssträcka så är följande artikel inte helt snygg. Arrangören går ut i pressen och lägger skulden på föraren, http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=3623944

PiPPi
http://HarleyDrags.com
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Inget problem med bromsträckan sålänga man använder bromsen ordentligt efter målgång.

Har varit race där många år och jag tror det var 9,2 eller 9,5 som är banrekordet för bil Camaro-70 och då om jag inte minns fel tyckte dom att det börjar bli kort.

Så 9s körningar på hoj skall inte vara så stora bekymer där så länge du har bromsarna i ordning.
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
Så 9s körningar på hoj skall inte vara så stora bekymer
Det är ju ett sätt att se på det. Går helt ihop med att såna här körningar ska locka nya åkare till sporten. Om nu 402 meter inte var så "stora bekymer", varför gick ni ner till 201 meter för hojarna?

Hade det varit den bromssträcka som SVEMO och SBF kräver för licens så hade Honda-åkaren inte klotat (Asconan körde 9.03 och då räcker inte 300 meter bromssträcka ens med polisens FAP).

Lägg till att ban-personalen stod och snackade med varandra isf för att hålla koll och såg inte att Hondan hade gått omkull.

Men det här var ju ingen tävling så då är säkerheten för hoj-åkarna inte viktig. Oljan på banan var väl inte heller så stora bekymmer.

PiPPi
http://HarleyDrags.com
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Dom drog ner till 201m direkt efter, men dom flesta gasade endå till 402m.

Jag missade också att se när han klotade (var åskådare denna gång), det är ett krön efter målgång så dom försvinner lite.

Men jag tycker också att dom kunde ha ett fordon och lite folk efter målgång.
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Inget problem med bromsträckan sålänga man använder bromsen ordentligt efter målgång.

Har varit race där många år och jag tror det var 9,2 eller 9,5 som är banrekordet för bil Camaro-70 och då om jag inte minns fel tyckte dom att det börjar bli kort.

Så 9s körningar på hoj skall inte vara så stora bekymer där så länge du har bromsarna i ordning.


Använda bromsen ordentligt - har du bromsat ner från 250 blås tilll 0 på mindre än 300 meter ? I 200 km/h kör man ca 60 meter/sek. och från liggande på tanken till sittande position med full broms kan du nog dra en sekund. Betänk att en dragracinghoj som är byggd för ändamålet inte har samma bromsar och chassie-egenskaper som Rossi & grabbarna. Jag körde själv och slog av i tid då en annan förare starkt rekommendarade att tippa av efter max 300 meter och är glad för det.
(Det är alltid lätt att vara morsk från läktaren.)
Jätte-kred i övrigt till personalen för ett bra arrangemang. Nästa gång lär det bli 201 meter direkt för mc åkarna.
Beträffande säkerhetsinsatser av personalen så informerade dom innan tydligt om bromssträckan samt den påvra bemanningen i banslutet och det var ju trots allt test´n´tune.
Vad som bör nämnas är att killen som vurpade var novis inom dragrace och antagligen överpeppad och lite nervös - otur att det blev just på denna bana men bra att han inte skadade sig:)
/ En som gärna kör 201 meter nästa år igen :tungan
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Har kör flera gånger annars så skulle jag inte ytra mig, Visseligen inte med 250 blås över målingen.
Körde mot en polare som körde 10,66-205 blås med sin gamla gsx1100r-91 och han stoppade med god marginal medan jag med min gamla -85 kom lite närmare gräskanten pga slut bromsskivor och trötta ok (Byte till ISR skillnad:yoparty )
Det är ju så att det är ju ingen riktig stripp utan man kommer dit för att gasa lite på skoj.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top