STRIPPKÖRNING i Västervik 10 Maj

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
Var åskådare och vill bara berömma Rabiat Motor för en goo dag!!
Det är ingen hemlighet att banan är kort, de finns ingen återline osv hur som så gör dom de bästa med de dom finns. Ska dom ha cred för tycker jag!!!
Har åkt dit i flera år o de tänker ja fortsätta med!!

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Hej,

det var iallafall ett fantastiskt trevligt arr, men vädret spelade väl in lite också... Jag tycker allt sköttes proffsigt och jag kände att jag fick nödvändig information innan. Att det var återlining i samma bana o.s.v. är ju inte så mycket att göra åt eftersom inget alternativ fanns, det flöt på bra ändå.

Jag körde för andra gången en V-max i original på en stripp, och det är möjligt att jag var långsammast med mina dryga 180 blås. Men samtidigt hade jag ju också säkert sämst bromsar med tanke på vad som sitter på den hojen. Visst håller man också i en bit efter 402 för att inte slå av för tidigt, men det var ändå långt kvar till att asfalten skulle ta slut, när man vände.

Jag hann åka 6ggr och hade det vart öppet 5 min till, så hade vi fått åka en repa till. (Helt ok, då det vart typ 4 ggr på 3 dar i V-ås förra året).

Att de efter olyckan sänkte till 201 kändes också som ett bra och helt naturligt beslut där och då.

Är det bara det som krävs för att få komma dit igen, så är det ok, för det är skitkul med dragracing och 201 räcker fint.:tummenupp

M.v.h.

/Anders

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati
Ursäkterna för att slippa få stryk på strippen brukar vara många. Jag har hört allt från att det sliter hårt på drivpaketet, till att man ska till gammelmormor och putsa hennes löständer.:näsblod

Om du inte vågar köra så skriv det i.s.t för en massa lama ursäkter om dyrt med 200kr men att du har råd att supa dig tillräkligt full för att bli bakis.:pannkyss

Hahahaha..jag instämmer det var det roligaste jag hört på länge dyrt med 200kr :va jag var till norge & gardermoen den gågna helgen för att testa grejerna det gick lös på 1700kr i anmälningsavgift& 600 kr i el+resa 90 mil & uppehälle,ja man vet ju aldrig om man törs åka på till en dragracestripp Armageddon kan ju slå till.Lika bra att stanna hemma./wachen

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati
1700 norska... :tummenupp

Var blir nästa race för fin-hojen?

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com

Tja Pippi . jag drar nog till sundsvall i juni,har hittat felet med växlingarna det var vxlspaken som hade gett upp glappat upp sej på nå vis var inte så kul att köra med bara 3 växlar när vartalsregulatorn slog i efter 150m,har även beställt en ny brytanordning till quickshiftern av speeden blev en dyno jettare (3995kr) får hoppas att den funkar bra har ju lite tid att justera då denna säsong bara är utprovning för min del, sen är det ju göj att grilla, dricka trocadero & ljuga ihop med de andra på kvällarna,får nog börja köra med Quickshiftern innan man havererar lådan & ja jag ska se till att hojen får en lack på sej oxå..vi ses../wachen.:)

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...