Strulande båtmotor, HJÄLP!

Nu verkar det som att jag har fått fart på den :) Bytte tank, satte dit ett universal soppafilter från biltema, ny blåsa igen (även denna från biltema) samt kortade slangen 40-50cm. Va ut o körde 1h 30min utan problem och körde minst 20 min av dessa med full gas.

Soppafiltret är genomskinligt och när man kör är det nästan tomt hela tiden, men motorn verkar ju få det den behöver iaf. Går inte märkbart bättre om man pumpar med blåsan o fyller upp filtret under körning.

Tack för all hjälp och alla tips! :)

Båten som motorn sitter på är en Terhi 520, max antal hk är egentligen 60 hk. Sugen på en nyare motor med mer hk, nån som har en aning om vad man kan hänga på för motor utan att båten sjunker eller man riskerar att få akterspegeln i ryggen? Antar att 150hk V6 är lite för saftigt, har en fin sån på gång annars...

Väger strax över hundra pannor och båten flyter med mig på akterspegeln, så det borde ju faktiskt funka. Frågan är om den håller för kraften då?

Båten sjunker som sagt inte nämnvärt när jag ställer mig på akterspegeln, så klarar den 100 kilo muskler (yeah right...) så borde den orka med en större motor. Frågan är ju dock om akterspegeln klarar av kraften eller om den spricker o går sönder.

Ingen som har en uppfattning om hur mycket man törs hänga på?

Båten sjunker som sagt inte nämnvärt när jag ställer mig på akterspegeln, så klarar den 100 kilo muskler (yeah right...) så borde den orka med en större motor. Frågan är ju dock om akterspegeln klarar av kraften eller om den spricker o går sönder.

Ingen som har en uppfattning om hur mycket man törs hänga på?

Klart den kommer att spricka över tid, men det finns rostfri plåt att täcka dom med.:)

Nu verkar det som att jag har fått fart på den :) Bytte tank, satte dit ett universal soppafilter från biltema, ny blåsa igen (även denna från biltema) samt kortade slangen 40-50cm. Va ut o körde 1h 30min utan problem och körde minst 20 min av dessa med full gas.

Soppafiltret är genomskinligt och när man kör är det nästan tomt hela tiden, men motorn verkar ju få det den behöver iaf. Går inte märkbart bättre om man pumpar med blåsan o fyller upp filtret under körning.

Tack för all hjälp och alla tips! :)

Har haft liknande problem satte 2st blåsor på slangen, en nära tanken en vid motorn .fungerade perfekt efter det,

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick