strupmick till komradio?

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Använde neckmike när vi körde i Norge i början på sommaren. Den fungerade perfekt och var lätt att hantera/ höra/ prata. :tummenupp

drik

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Hoj
xt600 -87
Använde neckmike när vi körde i Norge i början på sommaren. Den fungerade perfekt och var lätt att hantera/ höra/ prata. :tummenupp

Upplevde du att micken flyttade sig när du röde på huvudet? Kanske enklare att fråga om den du pratade med hörde dig sämre efter du vridit på huvudet?

Verkar riktigt sjysst!

NeXTer

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
'07 Honda NT700VA Deauville
Beställde en Neckmike MK3 för ett par veckor sedan och jag tycker den funkar bra det lilla jag använt den hittills. Strupmikrofoner har vissa begränsningar i ljudkvaliteten genom sin grundläggande funktion, men funkar generellt sett bra. Jag noterar ett visst svagt brummande, men det är inga problem att höra vad som sägs för någon av parterna.

Viktigt att tänka på är att böja ihop fjädern ordentligt innan användning precis som instruktionerna anger. Ett hett tips är att även böja in mikrofonen så att den ligger an väl, det gör den mindre känslig för hur man vrider på huvudet.

EDIT: Kanske ska tilläggas att jag använder den med min mobiltelefon (SE X1).

Last edited:

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
också heönöjd med neckmiken !

bara provat ihop med mobilen änsålänge
men skall testa med kom-radion nu med på semestern

det enda jag stör mig lite lite på är tokmycke kabel och mono-högtalare (i-landsproblem.... :tuttar )

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Upplevde du att micken flyttade sig när du röde på huvudet? Kanske enklare att fråga om den du pratade med hörde dig sämre efter du vridit på huvudet?

Verkar riktigt sjysst!

Den är kanon. Nej, jag upplevde inte att den flytta på sig. Vi hade bra kontakt hela tiden. Möjligen något sämre när vi kom ifrån varandra på riktigt långa avstånd tex i städer och avstånd mer än ca 1000m mellan varandra. Men det ser jag som normalt för en walkie-talkie som ligger i innerfickan.

Sladden till S/M omkopplaren på fingret satte jag fast med lite kardborre längs innerärmen på jackan på tre ställen -> lättare ta av och på utrustningen.

Vi var flera stycken med samma system, det är riktigt bra/ kul att kunna prata med varandra -> särskilt om det blir långa åkpass. Mycket tjöt blir.... det....

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år