strypa en sx125 (cross)

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
Ring till ktm och fråga efter papper på avgasvärden och allt annat du behöver, de kan nog hjälpa dig :) . sedan strypningen fixar du lätt med en tillfällig bricka i avgassystemet före kröken, du kan ju ochså strypa insuget med en bricka om du ska köra strypt ett längre tag. sedan när de ska få papprerna på att den är på 11 kw kostar under 1000 spänn- kommer inte på ngt ställe där man kan göra det nu, men fråga med dynojet :rolleyes: ... eh sen var d ju genoratorn, lelles har en genorator som man sätter i svänghjulet, ring till dem och fråga :tummenupp

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Kronen skrev:
Tror faktiskt inte det... en bilskollärare sa det till mig på uppkörningen. att Enduro hojar behöver inte blinkers. Men jag hade satt dit blinkers ändå om jag skulle besiktiga den för säkerhets skull

E-reggade hojar= Enduro behöver inga blinkers, men då får dom ju bara köras till och från tävling med licens med, din crm räknas inte som en "sån enduro", den är av motorcykeltypen enduro men den är fortfarande reggad som en motorcykel vilken som hällst.

2hjul skrev:
jag har oxå hört att man får bara köra till tävlingar tex =) :tummenupp

Japp, E-regg=enduro får bara köras till och från tävling/träning

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Hejsan jag ska regga min Husqvaran Wr 125cc. Den är under uppbyggnad pgr av att jag råkade krocka, så därför är jag många månader efter i tidsplanen nu. Jag har fixat avgasintyg från Husqvarnas generalagent, dom fick jag gratis. Den måste bänkas strypt och det komemr att kosta 3000 spänn sen ska de besiktgas kostar runt 1000 lappen. Allt som en vanlig hoj har behövs; hastighetmätare, lampor, blinkers, bromsljus osv...

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
jag kan säga.. jag vet en massa jävla ktmer här omkring som inte har blinkers IAF. jag har inga Bak bara fram på min CRM. och jag vet att jag inte får ta av dem.. men jag har gjort det ändå :tungan

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Kronen skrev:
jag kan säga.. jag vet en massa jävla ktmer här omkring som inte har blinkers IAF. jag har inga Bak bara fram på min CRM. och jag vet att jag inte får ta av dem.. men jag har gjort det ändå :tungan
varför?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Kronen skrev:

Jo, det minskar ju olycksrisken oerhört när folk inte ser åt vilket håll folk ska svänga.

Solid snake

Guest
Tjet skrev:
Jo, det minskar ju olycksrisken oerhört när folk inte ser åt vilket håll folk ska svänga.
Skit i dem, du vet ju vart du själv ska, det räcker väl?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Solid snake skrev:
Skit i dem, du vet ju vart du själv ska, det räcker väl?

Ja, i och för sig. Nu när du säger det. Det räcker ju faktiskt. Ska ju inte direkct skjutsa någon så jag behöver ju bara veta var jag ska själv. :)

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
0nicke0 skrev:
Hejsan jag ska regga min Husqvaran Wr 125cc. Den är under uppbyggnad pgr av att jag råkade krocka, så därför är jag många månader efter i tidsplanen nu. Jag har fixat avgasintyg från Husqvarnas generalagent, dom fick jag gratis. Den måste bänkas strypt och det komemr att kosta 3000 spänn sen ska de besiktgas kostar runt 1000 lappen. Allt som en vanlig hoj har behövs; hastighetmätare, lampor, blinkers, bromsljus osv...

finns det några spec krav på hastighetsmätare, eller får den vara av digital typ, cykeldator?

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Varför jag inte har några är för att jag har flyytat bak plåten och tagit bort skylthållare. på den var det hål till blinkers men nu är den ju borta så.. kan inte ha dem.. men WTF det är ju bara att sträcka ut armen åt vilket håll man ska..

Man måste ha Hastighetsmätare. det går med digital men skulle dock inte tro att cykel mätare är lagligt. cykel

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Saabmosare skrev:
finns det några spec krav på hastighetsmätare, eller får den vara av digital typ, cykeldator?
nu hittade jag ingen bild på ktm:s oginal mätare men den är ungefär lika stor som en normal klocka och är fullt laglig ändå :tummenupp

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
Kronen skrev:
Varför jag inte har några är för att jag har flyytat bak plåten och tagit bort skylthållare. på den var det hål till blinkers men nu är den ju borta så.. kan inte ha dem.. men WTF det är ju bara att sträcka ut armen åt vilket håll man ska..

Man måste ha Hastighetsmätare. det går med digital men skulle dock inte tro att cykel mätare är lagligt. cykel

måste vara godkänd av bilprovningen :rolleyes:

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
wallsten skrev:
tja. jag undrar om det är någon som vet var man kan få tag på strypningar till en cross som har ca: 38hk, ska nämnligen regga den som lätt mc.
blinkers och lampor har jag redan fixat. men en el grej till sväng hjulet har jag inte.
vore tacksam för svar.
Att strypa crossar är väl kanske inte det mest kloka att göra. den slits nåt så otroligt på det. vore jag du skulle ja köpa en offroad 125:a istället.

Ruben_

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2005
Hoj
KTM 250 EXC
Går det att regga en KTM 250 exc som lätt mc?eller är det lite för mkt cc i den?

Ruben_

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2005
Hoj
KTM 250 EXC
:) är lite ny hära så har inte allt för mkt kunskap

Men Ktm 125 exc går att vägregga, vilka mer är lätta regga för landsväg? hade tänkt fixa mig en supermotard till sommaren.

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende