Strypa för besiktning

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Ska snart ner och besikta, men hojen är såklart inte strypt. Har heller ingen lust att sätta i strypningen och sen köra 14 mil i det utförandet. Så jag undrar: Måste man ha hojen strypt när den besiktas eller märker dom inget? Dom kan ju ändå inte bevisa det, såvida dom nu inte har en bromsbänk till hands på bilprovningen. Hur har ni gjort?

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
har du tur så märker dom inte att den är ostrypt. Dom provkör den. ger den då typ gas res i 2an o 3an så. ja använd fantasin

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
Jaså, det är såpass att dom provkör den till och med?
Vad är det man oftast brukar "åka för" på besiktning?

allt annat :D, se till att alla lager är i bra skick, att reflexen bak sitter som den skall och att inget läcker samt alla lampor. Det är den korta versionen, kolla på bilprovningen.se så hittar du en lista som man kan använda, finns under besiktning/fordon (tror jag det var)

vad gäller provkörningen så besikta jag min, han sa inget om att den var ostrypt, bara att han tyckte den gick väldigt bra för sin ålder :D

en helt annan fråga, vad gäller om besiktningsmannen/kvinnan skulle köra omkull??

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
allt annat :D, se till att alla lager är i bra skick, att reflexen bak sitter som den skall och att inget läcker samt alla lampor. Det är den korta versionen, kolla på bilprovningen.se så hittar du en lista som man kan använda, finns under besiktning/fordon (tror jag det var)

vad gäller provkörningen så besikta jag min, han sa inget om att den var ostrypt, bara att han tyckte den gick väldigt bra för sin ålder :D

en helt annan fråga, vad gäller om besiktningsmannen/kvinnan skulle köra omkull??

Haha, tänkte faktiskt på exakt samma sak. Jaja, tack för hjälpen :tummenupp

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
2819777 Ska snart ner och besikta, men hojen är såklart inte strypt. Har heller ingen lust att sätta i strypningen och sen köra 14 mil i det utförandet. Så jag undrar: Måste man ha hojen strypt när den besiktas eller märker dom inget? Dom kan ju ändå inte bevisa det, såvida dom nu inte har en bromsbänk till hands på bilprovningen. Hur har ni gjort?
Det är nog olika från person till person hur noggranna dom är. Vet en som körde in och besiktigade en fullpower EXC 125, besiktningsmannen sa bara att den gick jävligt bra för att vara på 11 kw. :rofl

Jag hade nog tagit risken om jag skulle kört 14 mil till besiktningen. :tummenupp

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Dom gnäller nog inte om den är ostrypt/trimmad.
Besiktiade min som den är... kromat DEP system är ju inte direkt diskret, varken utseendemässigt eller ljudmässigt =)
Dom provkörde inte ens hojen, dock hörde dom hur den lät eftersom ja körde in den i hallen... men det kommenterade dom inte ens!

Ska iväg på besiktning igen på torsdag nästa vecka, får väl se om dom gnäller den här gången, men det tror jag inte!! :tummenupp

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Härligt! Nu ska jag ut på första turen för i år :)
Inte direkt vanligt att asfalten är framme vid den här tiden på året här uppe, men det är bara att tacka och ta emot!

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Oj, har ni asfalt framme i norrland?
Jag har hunnit med 8 mil redan :D Så jävla skönt att köra asså :)

Javisst. Fast ska väl frysa på nästa vecka så man får ta tillfället i akt. Härligt, blev nån mil nu för mig med men batteriet måste laddas, sen ska minst en tank köras upp ;P

EmilSegerblad

Guest
själv har jag kört ca 50 mil redan :D

Svin! Själv har man 0 mil på mätaren i år.. :huvet Men snart blir det ändring på det! Nyrenoverad motor sitter i ramen och väntar på att startas.. tråkigt bara att man inte hade någon olja hemma.. :näsblod

johan_86

Live to ride
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Zx6r Ninja
Jag besiktigade min hoj igår, och den va ostryp men 25kW på pappret, inga problem. Så länge dom inte provkör den förstås, då kan det bli problem.

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Kan besiktningsmännen sätta körförbud på hojen om den går för ojämnt? Med tanke på hur taskigt min går just nu och att jag har besiktning på fredag.

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Kan besiktningsmännen sätta körförbud på hojen om den går för ojämnt? Med tanke på hur taskigt min går just nu och att jag har besiktning på fredag.

Det borde dom inte kunna göra, om han nu skulle starta den. Om den går ojämnt så kan väl besigtningsmannen tro att den är strypt?

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Det borde dom inte kunna göra, om han nu skulle starta den. Om den går ojämnt så kan väl besigtningsmannen tro att den är strypt?

Hehe.. får hoppas på de. Men jag ska försöka få det fixat tills dess

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Hur går det med besiktningarna grabbar? Har dom klagat på effekten?

Själv så åker jag in nu på torsdag den 22 mars.

Fixade till en liten provosorisk reg-belysning... får se vad som sägs!

Bilder:

Bifogat

• DSC01264.JPG
    DSC01264.JPG
    57.6 KB · Visningar: 53
  • DSC01256.JPG
    DSC01256.JPG
    47.9 KB · Visningar: 57
  • DSC01279.JPG
    DSC01279.JPG
    71.1 KB · Visningar: 69

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Nej nej, snön är åter tillbaks och besiktning sker inte förrän om en månad som tur är. Ser ju ganska okej ut det där!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha