Strypa MC

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Hur går det till när man stryper en hoj med en egentillverkad strypning?
Är det bara att montera strypningen och sedan bänka hojen och åka till bilprovningen :confused:

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Silwer skrev:
du menar tat du stryper den på helt egen hand?
Du måste bromsa hojen antar jag om det inte är ett färdigt kit för hojen du har.

Jag tänkte slänga i ett trottelstopp och bänka hojen för att sedan visa bänkningspappret för besiktningsgubbarna, om det räcker vill säga.

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
CayLe skrev:
Jag tänkte slänga i ett trottelstopp och bänka hojen för att sedan visa bänkningspappret för besiktningsgubbarna, om det räcker vill säga.

Vad är det för hoj? Jag har lite olika strypbrickor liggande ( 25 kW )

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
sa inte nån att det måste vara monterat av en verkstad elle nåt...........?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Du måste ha en aukt verksta som monterar strypningen den måste dessutom vara typad.
Det är bla problem på vissa trajjor att SBP inte godkänner omappningen av sprutet som strypning vilket är godkännt i övriga europa. :mad:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Vad jag vet så behövs ingen verkstad för att montera strypningen. Man kan göra det själv bara man skriver ett intyg på att den är monterad. Det sa bilprovningen när jag pratade med dem sist. Detta gällde dock en typad strypning och inget hemmabygge. Det kanske är olika regler på det.

Körskolan som jag körde med hade två DTR125:eek:r som var bänkade och sedan omreggade till 11kw. Dessa hojar hade inte ens någon strypning då dom var så pass gamla och slitna att effekten inte överskred 11kw. Då var bara bänkpappret som behövdes.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
http://www.mc-kompaniet.se/main.htm

sån köper jag nog iaf... verkar inte behövas nårra andra grejor än strypningarna å pappret de skickar med...

man uppger ju sitt ramnummer m.m så skriver de ett intyg när man köper skiten...

BTW, nån som vet vad för typ av strypningar man får till en FZR600??? Insugsbrickor å nån form av förgasartjofräs för att sänka bränsleflödet???

/H

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Det finns inga strypningar till xr600r att köpa, så man måste göra en själv, annars hade jag köpt en från mc kompaniet.

tq

åker gubbhoj
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
r1100s
Min CBR var strypt med trottelstopp. I sig monterade av verkstad, men för regg besiktning ville dom bara ha papper på bänkning och en beskrivning hur strypningen såg ut.
På en Xr lär det ju inte vara nå problem, gnäller dom går det ju fort att få isär förgasaren.
Annars är det ju enkelt att ringa bilprovningen och höra

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
tq skrev:
Min CBR var strypt med trottelstopp. I sig monterade av verkstad, men för regg besiktning ville dom bara ha papper på bänkning och en beskrivning hur strypningen såg ut.
På en Xr lär det ju inte vara nå problem, gnäller dom går det ju fort att få isär förgasaren.
Annars är det ju enkelt att ringa bilprovningen och höra

Jag får nog ta och ringa SBP på måndag, sist jag ringde dit för att fråga nåt om en strypning så kunde dom inte svara på frågan :tummenner

JohanE

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 600, TM Racing 250cc
Jag köpte strypsats därifrån till min FZR 600 -89, det är bara insugsbrickor. Det fungerar inte speciellt bra, en kompis' FZR 600 blev igensotad innan 100 körda mil med brickorna i. (Jag tog bort dom direkt efter besiktning.)

hållundan skrev:
BTW, nån som vet vad för typ av strypningar man får till en FZR600??? Insugsbrickor å nån form av förgasartjofräs för att sänka bränsleflödet???

/H

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...