Strypa R1:a till mellanklass?

pjerra

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -00
God dag.

Har lite frågor om att strypa ner en R1:a till 25kw.

Den stryps med hjälp av grejjer i förgasaren har jag hört, eller?

Vad kostar grejjerna för att strypa den?

Är tacksam för seriösa svar.

Tack på förhand..

//Pierre :banana

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
öh, jag antar att du inte tänker köra den strypt, den blir väldigt slö.
Men ja, icke helfordonsgodkända R1 kan du strypa.
Finns satser att få tag på.

Tror att nån sa att det innebär en 00a som nyast.

Jag är kraftigt mot sånt här eftersom idén med mellanklass ju är i princip värdelös för att nästan alla gör så här.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Att strypa en R1:a till 25 kw e nog som att köra din gamla RS .. fast med 100 ggr högre försäkring.

frågan om det ens är lönt

vet att flera R6:eek:r rullar med strypning. varför inte köpa en sådan i så fall ?
tycker själv att R1:an e jävligt fin, men hade själv väntat om jag haft beränsat kort

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
wonderwizard skrev:
Att strypa en R1:a till 25 kw e nog som att köra din gamla RS .. fast med 100 ggr högre försäkring.

frågan om det ens är lönt

vet att flera R6:eek:r rullar med strypning. varför inte köpa en sådan i så fall ?
tycker själv att R1:an e jävligt fin, men hade själv väntat om jag haft beränsat kort
För att det bara är fejk, de besiktar med strypningar och intyg, åker hem och tar bort strypningar och sen kör de så, kan ju knappast vara en främande tanke?
DE har då 150 hk och inte 34hk.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Min brorsa fyller snart 16 och tänker köpa en BMW M5 som han tänker bygga om till epatraktor. Eller åtminstonde begränsa den till max 30km/h och montera LGF-skylt. Vart kan jag hitta information om vilka föreskrifter som gäller?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
morlock skrev:
Min brorsa fyller snart 16 och tänker köpa en BMW M5 som han tänker bygga om till epatraktor. Eller åtminstonde begränsa den till max 30km/h och montera LGF-skylt. Vart kan jag hitta information om vilka föreskrifter som gäller?

:hihi

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ingen...
Jag förstår inte hur ni orkar predika moral hela tiden... Måste vara väldigt jobbigt...

Klart avundsjuka uppstår när en 18åring frågar om man kan strypa en R1a till 25kw, tyvärr.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Silwer skrev:
öh, jag antar att du inte tänker köra den strypt, den blir väldigt slö.
Men ja, icke helfordonsgodkända R1 kan du strypa.
Finns satser att få tag på.

Tror att nån sa att det innebär en 00a som nyast.

Jag är kraftigt mot sånt här eftersom idén med mellanklass ju är i princip värdelös för att nästan alla gör så här.
Var det inte -02 hojarna blev helfordonsgodkännda elr vad de var...?

Jag kanske har fatta det här helt fel men ja trodde det var såhär...alla hojar som är tillverkade fram till -02 får man regga i 25kw elr så att den klarar gränsen för 0,16kw förhållandet...?:va

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
www.mckompaniet.se

Där finns allt du behöver, dom kan´det där.

Sen är ju frågan, gäller en försäkring när hojen är reggad strypt men strypningarna borttagna?

pila

BLÄT!
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
r6 2002
Ricken skrev:
www.mckompaniet.se

Där finns allt du behöver, dom kan´det där.

Sen är ju frågan, gäller en försäkring när hojen är reggad strypt men strypningarna borttagna?

det är en bra fråga. "tror" jag har ett svar, jag köpte en r6a, bestämmde mig för att sätta i en strypning, pris 1300.(4st plåtbrickor och 4st plast trottelstopp) ca 2h monterings tid. + ett papper som ska skrivas på av verkastaden som monterar grejjerna. 600kr för regbesiktning. så! allt klart. nu till försäkringen: ringde runt till dom flesta "stora F" och dom går på usprungs effekten i maskinen så dom skiter totallt i om man stryper den... ....man betalar full effekt men kanske kör strypt. då borde väl försäkringen gälla?!? eller.,? däremot gäller inte försäkringen om jag som 20åring med mellanklass kort kör, vurpar en full effekts hoj för jag är ej berättigad att köra den alltså ska inte försäkringen gälla. så när jag är 21 å får köra "stor" hoj så ska det inte spela någon roll med försäkringen den är juh trots allt ursprungs effekts försäkrad men reggad på 25kw.. jag lika gärna åka å regga om den till "vanlig" igen för den strypningen på pappret inte fyller någn funtion då jag får juh köra vda jag vill, hehe! hänger ni med?. ps. fordon äldre än -02 går att strypa efter det kom helfordons godkänningen.

fått nå klarhet nu?? inte jag iaf, vbart bara yr av att läsa detta:p sista gången jag jag skrivber något sånt här. hoppas alla vrålar åt alla nya trådstartare i framtiden. :huvet

lilltrollet

You say tomato, I say fuck you!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Husa 570 -09, Bus-Fajtär 600 91/92, Suzuki Rm250 -91
Jag kikade på en Fzr600 som är strypt till 25kw, jag har tungt hojkort, så då menar ni att jag kan slita bort strypningen utan att regga om och sedan se glad ut eller måste jag regga om den igen då? Och med följd högre förs?

/ nicklas

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
lilltrollet skrev:
Jag kikade på en Fzr600 som är strypt till 25kw, jag har tungt hojkort, så då menar ni att jag kan slita bort strypningen utan att regga om och sedan se glad ut eller måste jag regga om den igen då? Och med följd högre förs?

/ nicklas

Räcker det här som svar:
pila skrev:
nu till försäkringen: ringde runt till dom flesta "stora F" och dom går på usprungs effekten i maskinen så dom skiter totallt i om man stryper den... ....man betalar full effekt men kanske kör strypt.

Och ja, ändras effekten ska den reggas om!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Robbano skrev:
Jag förstår inte hur ni orkar predika moral hela tiden... Måste vara väldigt jobbigt...

Klart avundsjuka uppstår när en 18åring frågar om man kan strypa en R1a till 25kw, tyvärr.
Vad menar du att någon är avundsjuk på? en gammal jävla R1a eller?

Jag ogillar reglerna och att de inte efterföljs för 5 öre.
Visst de borde ändras, men så länge de tillåter sånna här idiotiska strypningar så är det ju dömt att misslyckas alltihop.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024