Strypa Suzuki RG125F-92a

lajingen

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki RG125F, Yamaha RD350
Hej. jag har en Suzuki RG125F och den är ostrypt. Jag vill kunna strypa den så jag har testat att koppla in en strömbytare till avgasventilen. Men det gör inte så mycket skillnad. Kan man få den att gå sämre på något annat sätt? Typ blackbox?
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Klart att de borde gå att ställa om avgasportarna med en brytare, när den står still så ska dom vara i bott och då kan den inte få ut full om de stannar det ibott.

Blackbox stryper bara varv och de skulle vara genomskinligt om den inte klarar varva ur.

Jag skulle köra den som den är.
 

lajingen

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki RG125F, Yamaha RD350
Klart att de borde gå att ställa om avgasportarna med en brytare, när den står still så ska dom vara i bott och då kan den inte få ut full om de stannar det ibott.

Blackbox stryper bara varv och de skulle vara genomskinligt om den inte klarar varva ur.

Jag skulle köra den som den är.
Men finns det blackbox? Det räckte inte att stänga av avgasventilen, testade att stänga av på olika varvtal, både stänga av tändningen och avgasventil.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Men finns det blackbox? Det räckte inte att stänga av avgasventilen, testade att stänga av på olika varvtal, både stänga av tändningen och avgasventil.

Är du säker på att den stänger? har du satt brytarn på hela kabeln till styrdosan eller elmotorn eller enbart en tråd? Ja de går att sätta dit vilken blackbox som hälst men det låser inte effekt utan bara varvtal.

Vad är andledningen till att du ska strypa?

Annan bra strypningar är att skruva ut tändstiftet, då har du inte så många ponnys i maskinen :yoparty
 

lajingen

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki RG125F, Yamaha RD350
Är du säker på att den stänger? har du satt brytarn på hela kabeln till styrdosan eller elmotorn eller enbart en tråd? Ja de går att sätta dit vilken blackbox som hälst men det låser inte effekt utan bara varvtal.

Vad är andledningen till att du ska strypa?

Annan bra strypningar är att skruva ut tändstiftet, då har du inte så många ponnys i maskinen :yoparty

den ska besiktigas och köras upp med. Grejen är att på en kompis honda så kunde han stänga av motorn vid 2500 varv och sedan stänga av avgasventilen, och sen gick den bara i 120.
Finns det något bättre sätt att tillfälligt strypa maskinen än att skruva ut tändstiftet?
 

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawaskai ZZR600, Yamaha XJ550
jag hade stängt av strömmen till styrdosan istället för att bara ta en kabel till porten.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
jag hade stängt av strömmen till styrdosan istället för att bara ta en kabel till porten.

Jo jag har redan nämnt det men de gick inte så lyckat för han :rolleyes: besiktningen bryr sig inte om den är regad som 11kw, besiktia den bara så blir allt bra :tummenupp
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
vad dillar du om nu? du säger emot dig själv. läs igenom inläggen innan du skickar dom din slas has.

jag tycker att han skiver det så tydligt som det behövs. Om inte du sen förstår vad han försöker säga så tycker jag inte du ska trycka ner på honom. det är onödigt att starta flamewar för en så enkelgrej.


Fråga snällt om en bättre beskrivning istället. :fakta
 

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawaskai ZZR600, Yamaha XJ550
Jo jag har redan nämnt det men de gick inte så lyckat för han :rolleyes: besiktningen bryr sig inte om den är regad som 11kw, besiktia den bara så blir allt bra :tummenupp

han har koplat ur en kabel som går från styrdosan till porten och jag säger att han ska koppla ur styrdosan istället för att bara ta en enda tråd vid porten och bryta.:tummenupp

vad dillar du om nu? du säger emot dig själv. läs igenom inläggen innan du skickar dom din slas has.

nu har du nog rökt förmycket ur den stora pipan...
 
Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
han har koplat ur en kabel som går från styrdosan till porten och jag säger att han ska koppla ur styrdosan istället för att bara ta en enda tråd vid porten och bryta.:tummenupp



nu har du nog rökt förmycket ur den stora pipan...

Jag har inte sakt något annat, det är de jag försökt att förklara att han ska göra, det är bara att sätta en strömbrytare på kabbeln till styrasken :näsblod
 

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawaskai ZZR600, Yamaha XJ550
Jag har inte sakt något annat, det är de jag försökt att förklara att han ska göra, det är bara att sätta en strömbrytare på kabbeln till styrasken :näsblod

ja precis så har jag gjort med min hoj och det har funkat kanon ville bara trycka på det en gång till för han har inte gjort så på sin hoj, inget ont menat mot dig.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
men du var ju med å kopplade in det.

??? vad svamlar du om? förklara dig lite utförligare tack :)
Ta elkabeln som sitter till styrmotorn, klipp av den och sätt en brytare.
Problem solved :tummenupp

Man behöver inte vara expert eller elektriker för att göra det, räcker med en vanlig morakniv eller avbitare för att göra det.
 

lajingen

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki RG125F, Yamaha RD350
??? vad svamlar du om? förklara dig lite utförligare tack :)
Ta elkabeln som sitter till styrmotorn, klipp av den och sätt en brytare.
Problem solved :tummenupp

Man behöver inte vara expert eller elektriker för att göra det, räcker med en vanlig morakniv eller avbitare för att göra det.

det är ju det vi har gjort. det är ju bara vista som vill jävlas. han var ju med när vi klippte av kabeln. så det så:tuttar
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
det är ju det vi har gjort. det är ju bara vista som vill jävlas. han var ju med när vi klippte av kabeln. så det så:tuttar

Men var det kabeln mellan styrdosan och avgasporten eller elkabeln som går till styrdosan?
 

bunke

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2009
Ort
jönköping
Hoj
suzuki rg 125f 92a, suzuki gr 650
styr dosan gick det jävligt många sladar till. så jag testade att dra isär alla sladdar som gick till motorn men det funkar inte. den känns alldeles för stark när jag hade gjort de:(
de kanske inte går o strypa rg 125 på detta vis

(de e min hoj som ska strypas)
 

Skarp92

Hojåkande bushman
Gick med
16 Sep 2007
Ort
Mjölby
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
så anledningen till strypningen är för att den ska besiktigas?

onödigt... jag besiktigade min icke strypt, funka alla tiders

men, rgf:en har ju en elektronisk strypning, en svartvit sladd som går in i cdi boxen, när den är ikopplad, strypt. Ej ikopplad, orginal. så det borde väll vara där du vill sätta en strömbrytare.

nån med mer kunskap får gärna rätta mig om jag har fel, men jag är rätt säker på att det är så.
 

bunke

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2009
Ort
jönköping
Hoj
suzuki rg 125f 92a, suzuki gr 650
ok tack! det är en ur dragen vit och svart kabel på min :) så nu ska jag ut i garaget o testa att sätta i den i cdin och se om det funkar
 

bunke

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2009
Ort
jönköping
Hoj
suzuki rg 125f 92a, suzuki gr 650
nehe de här verkar inte funka heller. ska det bli som ett varv stopp när man sätter i den eller hur funkar det? eller ska man göra på något speciellt sätt innan man säter i den?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top