Strypning av 535 virago

HiC

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Yamaha FJR 1300
JAG VET! Det är ingen sporthojsfråga, men jag undrar om någon vet hur man stryper en 535 virago, och vad det kostar.
Hade nämnligen tänkt att köpa en sån till min fru och så har jag en 18 årig grabb som snart ska börja övningsköra. Vad vore lämpligare än att köpa en som båda kan använda. Då kanske jag kan få åka ensam på min Bandit 12:a. :banana

Bifogat

• Image04.jpg
    Image04.jpg
    7.4 KB · Visningar: 2,540

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Är det inte 20kw som är maxgränsen? Har den mer orginal?

SNAÄLLA! Ring till en Mc-affär och fråga om strypningar till den, glöm inte att spela in samtalet :hihi

HiC

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Yamaha FJR 1300
OLJEKYLD GSXR skrev:
Köp en B6 istället och stryp, så får de en hoj man faktiskt kan använda till nått.
Men hon vill envisas med en liten customhoj, hon lär sig så småningom att det är det hon inte vill ha.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Är det inte 25kw redan i den hojen... har för mig jag läst det någonstans.

Slött härk är det iaf, vi hade en sådan med oss ner till göteborg. Och för att vara snälla mot tjejen som körde den, så låg vi i samma tempo.
Nedåt Mellerud blåser 2 60åringar förbi oss på sina stora glidare, de måste tyckt de va skithäftiga :hihi

Förklara för tjejen att en sådan hoj är rent av trafikfarlig då den saknar både väghållning och bromsförmåga, att kunna köra om är inte heller att tänka på. Om du berättar att den är "farlig" så tänker hon nog om, faktum är att den enda hoj jag någonsin varit ut i diket med var en glidare :va

Wilda

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
None
Bra site för customåkare

Hej, gå in på www.vstar.se och kolla om du kan få hjälp där. Maila Benke eller ställ frågan på hans forum, där är bara customåkare.

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Flesta Mc mekkare/skrotar har väl tillgång/tillåtelse att strypa hojar, brukar kosta en tusing eller 2 och har man en hoj som en virago gör dom nog inte ens ngt (om du hittar rätt kille) utan ger dig bara papperet och tar dina pengar :)

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Har själv en virago 535. Den är på 34 kw orginal och en mcverkstad kan strypa en sådan för ett par tusen när jag kollade för några år sedan.

Ingen sporthoj men billig försäkring och lämplig första hoj. 0-100 på sega 6,5s men som sagt, duger som första hoj.

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
h.yson skrev:
Har själv en virago 535. Den är på 34 kw orginal och en mcverkstad kan strypa en sådan för ett par tusen när jag kollade för några år sedan.

Ingen sporthoj men billig försäkring och lämplig första hoj. 0-100 på sega 6,5s men som sagt, duger som första hoj.

billig försäkring är en sak.. men varför anses de som lämplig första hoj? alla hojar går ju att strypa till 25kw.. :confused:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
märks det nån skillnad om en sån har 25kw eller full effekt?
Det är annars som med andra hojar, antingen köper man en färdigsats med intyg att den ger den effekt som avses.
Annars måste du strypa den själv och köra den i bromsbänk för att få ett intyg på att den är strypt, och det är kanske lite för omfattande.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
h.yson skrev:

Vilket fortfarande slår 95% av bilparken, minst... :rolleyes:

Jag röstar nog ändå för en brukshoj, tex bandit eller cb, mycket lättare att lära sig med, och som sagt, säkrare vägegenskaper!

Lill-Sivert

Älskar V-twin
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Virago
HiC skrev:
JAG VET! Det är ingen sporthojsfråga, men jag undrar om någon vet hur man stryper en 535 virago, och vad det kostar.
Hade nämnligen tänkt att köpa en sån till min fru och så har jag en 18 årig grabb som snart ska börja övningsköra. Vad vore lämpligare än att köpa en som båda kan använda. Då kanske jag kan få åka ensam på min Bandit 12:a. :banana

Det låter som en kanonidé, sen kanske du tar en tur på den med innan du vet ordet av :tummenupp
Kul att se att så många svarade på en viragofråga!

Chronic: man kan ju undra hur mycket mer sporthoj en monster är än en virago???

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln