Strypning + Avstrypning av Suzuki RG 125

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Men en 125:a får väll inte framföras över 11kw om man har 25kw kort eller? De måste väll stanna nere på 11kw oavsett körkort?

du får besikta den och se vad dom säger,
Vissa 4-taktares rammar hade inte klarat av bromsmässigt osv ram med mer än 25 kw
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Fram för du en 11kw mc utan strypningar och den lämnar mer en 11 kw
och du har kk för lätt mc, Med andra ord så har du INTE rättbehörighet o framföra denna olovlig körning mm


Sen ang kw detta som finns i reg papprena enkelt 11 Kw gånger 1,36 =Hk

Ex 11*1,36=14,96 Hk (*= gånger)

Sen om du ska strypa denna mc till 11Kw så finns det strypsater o köpa bara o beställa sen ska du få detta monterat och få ett intyg från behörig verkstad sen reg bess. Denna så du kan köra på lätt KK.

Sen o du monterar bort detta efter så kan du ju lika bra ta en r1 samma sak här du saknar kk för o framföra denna me för den har över 11Kw

Det såååå vanligt att strypsatserna tas bort i dagens läge det vet FB och polis men kör på bara o hoppas på det bästa :rolleyes:

skador mm


//Robin

Helt seriöst så förstod jag verkligen inte ett enda ord av vad du skrev. Din meningsbyggnad kan nog möjligen vara det sämsta som jag någonsin läst.

Sen är det inte olovlig körning om du har körkort för 25kw om den är avstrypt. Då blir det enbart för att du kör ett oregistrerat och obesiktigat fordon.
 

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sverige
Hoj
Aprilia rs 125 06
Tror han menar att om du trimmar en lätt mc så den har mer än 11 kw så kör du ett fordon du inte har rätt till. Eftersom lätt mc är upp till 11 wk alltså kör du ett fordon utan behörighet. Då kan du ju lika väl hoppa upp på en r1 eftersom det blir samma straff. :yoparty

Har du däremot körkort för 25 kw räknas den som oreggat fordon osv.
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
:hojsmilie
Helt seriöst så förstod jag verkligen inte ett enda ord av vad du skrev. Din meningsbyggnad kan nog möjligen vara det sämsta som jag någonsin läst.

Sen är det inte olovlig körning om du har körkort för 25kw om den är avstrypt. Då blir det enbart för att du kör ett oregistrerat och obesiktigat fordon.


Tackar för ditt renodlade difusa inlägg*


Mycket OM här :D HOPPSAN jag är visst i ett 125 forum :hojsmilie



Om du kollar på Ts rubrik så gäller denna o strypa en mc som kan framföras av en fylda 16 år dvs 11kw då dessa 125 tzr rgv125 mfl sen avstrypa denna.

Överstiger den lag som gäller i dags läget. På den tiden var det CC för mc i olikla klasser KK.

Det finns even vissa av dessa 125 som inte platsar in i 25kw i orginalutformande dom lite äldre mod ex som kräver strypsats om man vill köra lagligt.

Om du inte fatter vad CC Är så är det cylindervolymen :D


Sen det om 25 kw fattar ja inte alls hur ja en vrider detta i detta fall. Varför vill han då strypa denna till 11 Kw om han har kk för 25 Kw mc vilket inte det inte står nogot i denna tråd alls :) Läs om hela tråden innan du postar. föresten glöm det :tummenupp

Om kör ja över ditt får o smiter så kniper ditt får käften liksom ;) :D

-------------------------------------------------------------------------------

Till TS @ borglin regg bes, stryp sats,intyg och montering kostar en del
lycka till

//Robin
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
:hojsmilie


Tackar för ditt renodlade difusa inlägg*


Mycket OM här :D HOPPSAN jag är visst i ett 125 forum :hojsmilie



Om du kollar på Ts rubrik så gäller denna o strypa en mc som kan framföras av en fylda 16 år dvs 11kw då dessa 125 tzr rgv125 mfl sen avstrypa denna.

Överstiger den lag som gäller i dags läget. På den tiden var det CC för mc i olikla klasser KK.

Det finns even vissa av dessa 125 som inte platsar in i 25kw i orginalutformande dom lite äldre mod ex som kräver strypsats om man vill köra lagligt.

Om du inte fatter vad CC Är så är det cylindervolymen :D


Sen det om 25 kw fattar ja inte alls hur ja en vrider detta i detta fall. Varför vill han då strypa denna till 11 Kw om han har kk för 25 Kw mc vilket inte det inte står nogot i denna tråd alls :) Läs om hela tråden innan du postar. föresten glöm det :tummenupp

Om kör ja över ditt får o smiter så kniper ditt får käften liksom ;) :D

-------------------------------------------------------------------------------

Till TS @ borglin regg bes, stryp sats,intyg och montering kostar en del
lycka till

//Robin


Jag tänker inte ens försöka argumentera mot det där då jag inte förstår vad det står trots att jag läste det en 4-5 gånger. :hoppa

:Backontop Jag strypte en av mina 125or, en Honda NS125F. Jag svetsade fast en liten bricka precis i mynningen till ljuddämparen och åkte till närmaste bromsbänk där jag fick en bänkning till 7,4 hästar. Sen åkte jag bara till bilprovningen och visade bromsintyget och sen åkte jag hem igen.

Kostade 500:- att bänka, 3 kronor för stålbiten och kanske 1 krona för att svetsa.

Att typa om tror jag kostade runt 680-700 kronor kanske. Så i runda slängar 1200 kronor kanske.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top