Strypning CBR 600

Sandbekk

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Crescent Compact -73
Tjena
Målet: Strypa hoj inför besiktning.
Problem: Efter jag stoppat ner brickorna i insuget kan jag inte få ner fuggarna? Gummit räcker inte till både brickor å förgasare..

Någon som har förklaring eller lösning till detta? :crash

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Är det regbesiktning för 25 Kw eller ?

Kan nog säga att dom inte kommer att provköra denna tiden på året, framförallt inte om du tar en tid så tidigt som möjligt på morgonen då det är kallt (Mer halt).

Så slipper du bråka med strypningarna =)

Fast ska du åka strypt så är ju inte detta lösningen på problemet :gnissla

Last edited:

Sandbekk

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Crescent Compact -73
Är det regbesiktning för 25 Kw eller ?

Kan nog säga att dom inte kommer att provköra denna tiden på året, framförallt inte om du tar en tid så tidigt som möjligt på morgonen då det är kallt (Mer halt).

Så slipper du bråka med strypningarna =)

Fast ska du åka strypt så är ju inte detta lösningen på problemet :gnissla

Jo, har ju bara mellankortet så det är ju bara för besiktningen :tummenupp men då känns det ju drygt när man ändå lagt ut 1700 för strypning som man inte kan få på, å nu när jag ändå plockat av allting =)

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Du har inte bara vänt på dom åt fel håll då?

Ta en bild så ser man bättre.

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
du betalar ju i stort sett bara för intyget som följer brickorna för det e de besiktningen vill se. så passar inte dom brickorna du fått så gör nya egna som du stoppar dit så den helt enkelt går slött för dom har ingen bromsbänk på bilprovningen utan dom tar sig en sväng o känner på cykeln

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
nja strypbrickan är ju rund så det spelar ju ingen roll, bilder har jag men ingen kabel att lägga in dem på datan med :gnissla
Dom är väl konvex/konkav?

Så då kan man ploppa ner dom åt 2 håll?

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Är du säker på att du har tryckt ner dem tillräckligt långt? Ströp min i helgen och det var inga problem, det är ett spår i insugen, en bit ner, där brickan skall sitta. :)

Sandbekk

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Crescent Compact -73
Är du säker på att du har tryckt ner dem tillräckligt långt? Ströp min i helgen och det var inga problem, det är ett spår i insugen, en bit ner, där brickan skall sitta. :)

Jo så långt fick jag ner dem också, men då gick det inte att få fast förgasarna, gummit greppade inte riktigt tag om förgasarna :confused: dem spåren är ju till för förgasarna ser det ut som, så tänkte nästan att brickorna skulle längre ner men det går ju inte, då måste brickorna bli mindre ?

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Jo så långt fick jag ner dem också, men då gick det inte att få fast förgasarna, gummit greppade inte riktigt tag om förgasarna :confused: dem spåren är ju till för förgasarna ser det ut som, så tänkte nästan att brickorna skulle längre ner men det går ju inte, då måste brickorna bli mindre ?

Hm, svårt att förklara, först är det ju ett "spår" i överkant på insugen där förgasarna ska ner men en liten bit längre ner är det ett spår till där man kan fästa brickorna :) Ska bifoga en bild, dock syns det dåligt, men det lär vara likadant på CBR'en. Polaren strypte sin FZR600 och det var samma på den :tummenupp

Bifogat

• 100_2147.jpg
    100_2147.jpg
    124.4 KB · Visningar: 383

Sandbekk

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Crescent Compact -73
Hm, svårt att förklara, först är det ju ett "spår" i överkant på insugen där förgasarna ska ner men en liten bit längre ner är det ett spår till där man kan fästa brickorna :) Ska bifoga en bild, dock syns det dåligt, men det lär vara likadant på CBR'en. Polaren strypte sin FZR600 och det var samma på den :tummenupp

Jo det ser likadant ut på min, men när jag stoppat i brickorna å stoppat ner förgasarna spände jag insuget hårt, vickade lite på förgasarna för å se om dem satt, så lossnade dem.. kanske ska gå å testa en gång till :)

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Jo det ser likadant ut på min, men när jag stoppat i brickorna å stoppat ner förgasarna spände jag insuget hårt, vickade lite på förgasarna för å se om dem satt, så lossnade dem.. kanske ska gå å testa en gång till :)

Ja, det verkar ju som att du har satt dem rätt då. Testa att trycka ner förgasarna ordentligt och dra åt en gång till.. borde ju inte lossna tycker man :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Brickorna ska ju inte bygga mer än 2-3mm, så det ska inte vara nå problem o få fast knasarna.

Sandbekk

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Crescent Compact -73
Brickorna ska ju inte bygga mer än 2-3mm, så det ska inte vara nå problem o få fast knasarna.

Man blir så lack va, när jag drar åt insuget glider förgasarna upp, kanske kan låta dem sitta lite löst eller? kan väl inte va nåt problem :p ska ju bara sitta där tills jag besiktigat den :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Vad är det för årsmodell?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Du, det sitter riktigt små gummin på den hojen va?

Sandbekk

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Crescent Compact -73
Nu är det löst, skruvade på luftfilter och allt, tryckte ner den och skruvade åt insuget. Med burken på kom grejerna ingenstans :) YEA

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy