Kan nästan lova att det bara är flärpen som gör att man inte kan ge fullt gaspådrag!
Jag hade en Fz6-N som var strypt till 25kw (när jag bara hade mellankortet), det tog 30sec att ta bort / sätta dit strypningen, ingen mappning eller liknande.
Då var det ENBART en flärp som satt ivägen så att man inte kunde ge fullt gasutslag. Den gick att skruva bort. För er som inte hittat den så kan ni följa gas-vajern tills den går in i "insprutet", där ser ni om ni gasar lite att det är något som stoppar gasutslaget, det är det som är strypningen.
Känns ju lite lustigt om det bara skulle vara det som är gjort, för annars borde ju alla köpa den strypta varianten och sen böja undan flärpen så har man sparat typ 15.000 kr jämtemot att köpa en ostrypt.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |