Strypning gsxr 600 -97

petta-77

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
Båga
Hoj
Suzuki gsxr 750/1100 -90, Gsxr 1000 -05
Hej är det någon som vet vart dom har strypt ner till 24kw??
Den går ju framåt men det är inte mer :)
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Finns 496 trådar om strypning kolla i dom till en början.
Brukar stå i regpappret längst ner hur den är strypt.
 

Erivo

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skara
Hoj
R1 -03, Ktm 450 -04
Jag har bara haft 25kw strypning på en zx7r-97 och en r1-02 och på dom var det strypt i insuget, med brickor. Kan tänka mig att det är något liknande på din
 

petta-77

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
Båga
Hoj
Suzuki gsxr 750/1100 -90, Gsxr 1000 -05
Finns 496 trådar om strypning kolla i dom till en början.
Brukar stå i regpappret längst ner hur den är strypt.

Oj tack kollade reg papperna stog att det var begrensningar i förgasarna?? Ska söka efter trådar :tummenupp
 

HBSS

Guest
Vet en som åker en likadan hoj, på hans satt det strypbrickor i insuget. Farsan köpte en strypt bandit 600, där hade dom borrat hål i vaccumtrottlarna så dom inte öppnade helt.
 

petta-77

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
Båga
Hoj
Suzuki gsxr 750/1100 -90, Gsxr 1000 -05
Vet en som åker en likadan hoj, på hans satt det strypbrickor i insuget. Farsan köpte en strypt bandit 600, där hade dom borrat hål i vaccumtrottlarna så dom inte öppnade helt.

Tack för svaren har läst igenom forumet hittar mest luddiga svar om gsxr 750 med borrade trottlar eller sprut. Ska gå ut och under söka nu. Får hoppas på brickor..:)
 

petta-77

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
Båga
Hoj
Suzuki gsxr 750/1100 -90, Gsxr 1000 -05
Tack för svaren har läst igenom forumet hittar mest luddiga svar om gsxr 750 med borrade trottlar eller sprut. Ska gå ut och under söka nu. Får hoppas på brickor..:)

Jaha inga hål i trottlar eller stryp brickor insug. Vad kan det vara?? Kör i och för sig en gsx 1100 med rs 36 känns som en rymdfärja mot moppen.
 

petta-77

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
Båga
Hoj
Suzuki gsxr 750/1100 -90, Gsxr 1000 -05
Jaha inga hål i trottlar eller stryp brickor insug. Vad kan det vara?? Kör i och för sig en gsx-f 1100 med rs 36 känns som en rymdfärja mot moppen.

Är det någon som har någon ide???? Kan den vara strypt i tändningen?
 

HBSS

Guest
säker på att den är strypt då? kompisens gör en bit över 200 utan strypningarna, den gjorde aldrig 200 med strypningarna i
 

petta-77

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
Båga
Hoj
Suzuki gsxr 750/1100 -90, Gsxr 1000 -05
säker på att den är strypt då? kompisens gör en bit över 200 utan strypningarna, den gjorde aldrig 200 med strypningarna i

Ska fråga en granne om han kan prova han har haft en yzf 600. Är svårt att veta, själv har jag alldrig suttit på en 600.
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Bumpar denna tråd för att jag behöver upplysas.:)
Skulle byta tändstift på min GSXR 750 -97 idag. Nyfiken som man är hade man läst i reg. beviset att den är nedstrypt från 94kw till 25kw medelst strypningar i insuget.

Jag kan inte hitta några!:confused:
Inga hinder i luftburk, förgasarhals, spjäll eller mellan förgasare och topp.
Efter att ha läst gamla trådar om div. borrade trottlar undrar jag nu om det verkligen räcker som metod för strypning ända ner till 25kw? Hojen drar rent från tomgång upp till ca. 7000 varv, där den liksom börjar bluddra och håller man i så ökar den ca. 500 varv till. Det känns inte som en elektrisk varvtalsregulator som bara bryter tändningen... så det är nästan uteslutet.

Finns det NÅGON SOM VERKLIGEN VET hur det ligger till? Skulle bli väldigt tacksam för svar. Jag tänker dock ha strypningarna kvar framöver. Hojen är riktigt rolig ändå! Blir bara så fruktansvärt irriterad när jag inte fattar hur saker funkar. Kan driva en till vansinne!:huvet

Annars blir det väl att rigga en provisorisk tank och varva upp skiten utan luftburk för att se trottlarna i action...

EDIT: Lyfte ur trottlarna... finns ju inga tjyvborrade hål i dem! Ser helt original ut.:va Har ej kollat munstycken... kan det ligga där?? Blir smått konfunderad.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top