strypning i förgasare ZXR750 -92

hittebarnX

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
kawa zxr 750
Står i reg. papper att effekten är sänkt genom begränsning i förgasaren. Vad innebär detta? Hur kan jag se/testa om den är strypt eller inte?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tror de gör så på alla..
försäkringsbolagen tar dom dock som 100hk
dom ska väl ligga där vad jag förstått.
ostrypta rr ligger väl på 120+ men den strypningen är omfattande..
finns nåra trådar om det om du söker..

mvh kenneth :)

Fist Woman

Guest
Jag förutsätter att du inte har en RR, med Keihin FCR.

Genom att trottlarna har hål på mantelytan. Gänga hålen med en M3 gängtapp och spackla igen dem med tex ett tvåkomponentsspackel. Du kan även använda tenn om det är trottlar i Zamak.

Jag tvivlar starkt på att det finns en strypt 92:a kvar därute.

91-92 är förövrigt den snyggaste och bästa årsmodellen enligt mig!

Modellen fick oförkänt dåligt rykte i Sverige bla på grund av att den sågades av Bike. Och då vet ju alla att den måste vara jättedålig.

Kör hårt och lycka till!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"

Genom att trottlarna har hål på mantelytan. Gänga hålen med en M3 gängtapp och spackla igen dem med tex ett tvåkomponentsspackel. Du kan även använda tenn om det är trottlar i Zamak.

91-92 är förövrigt den snyggaste och bästa årsmodellen enligt mig!

Modellen fick oförkänt dåligt rykte i Sverige bla på grund av att den sågades av Bike. Och då vet ju alla att den måste vara jättedålig.

Kör hårt och lycka till!

stämmer de där med hålen?
tycker man har läst många olika bud :va

hittebarnX

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
kawa zxr 750
okej har inte full koll på grejerna men trottlarna är spjällen som reglerar hur mkt luft som släpps in? isf har spjällen precis som du säger små hål precis på mantelytan.. ca 1mm i diameter.. hur påverkar det effekten?
Har orginalförgasare men ngt sånt här jag borde ha http://www.metromarknad.se/?visa&ad=303850 ? hur mkt ska jag bjuda? :rolleyes:

Fist Woman

Guest
Både ja och nej.

92:eek:r fanns i en 80Hk variant, dessa var strypta i trottlarna. För att få RR:ens 118-121Hk så behövdes det bytas betydligt mer, kammar, ventifjädrar, bestyckning och tändmodul tror jag. Detta fanns som ett kit till 93:eek:rna, (men dessa bitar passar inte på en 92:a)

Men en ostrypt 92:a vanlig ZXR ger runt 100 ärliga med ett hyfsat vrid genom hela registret, nåväl, hyfsat för en ganska hårt trimmad 750:a i alla fall.
En mycket stadig och trevlig MC.

hittebarnX

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
kawa zxr 750

Hur ska en ostrypt throttel se ut? om någon kan så beskriv gärna lite mer ingående. Om jag spacklar igen hålen behöver jag ändra ngt ytterligare typ bränsleblandning?

Rackzo

piskar nordhnet
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Flaka/R1
Jag misstänkte att min zxr var strypt eftersom där va hål i trottlarna så jag körde den i bänk för att kolla. den hade 94hk på bakhjulet, så strypt va den inte.

hittebarnX

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
kawa zxr 750
Jag misstänkte att min zxr var strypt eftersom där va hål i trottlarna så jag körde den i bänk för att kolla. den hade 94hk på bakhjulet, så strypt va den inte.
Fan.. jo förmodligen har jag runt 100pållar i min oxå men skulle bli glad om jag kunde kräma ut lite till.. vad kan jag göra??!

Rackzo

piskar nordhnet
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Flaka/R1
Fan.. jo förmodligen har jag runt 100pållar i min oxå men skulle bli glad om jag kunde kräma ut lite till.. vad kan jag göra??!

det billigaste sättet att få mer hästar e att göra som jag gjorde..

släng ut en annons på blocket, sälj hojen, samla ihop några tusen till och köp en gammal r1 eller liknande. försäkringen är i princip samma för min zxr o rettan. Det är väldigt stor skillnad.

men iof finns det inget snyggare än en blå zxr -92.. men man får nog nöja sig med dom hästar där e annars blir det dyrt.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras