strypning i kawasaki kmx 125?

xermi

Full Fart Spar Tid!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KMX 125 -00 Husqvarna 250 -85 Yamaha Grizzly 600 -01
Har precis köpt en ny krök till min kawasaki kmx 125.
Och nu när den är så ny o fin, så känner jag att den strypta effekten i originalkröken känns lite tråkig.

Som jag förstått det, så sitter strypningen antingen inne i kröken, eller så sitter den i form av en bricka precis i mynningen? nån som har stenkoll?

kanske även nån som vet nån duktig mekaniker/svetsare i stockholmsområdet som kan ordna denna borttagning till ett rimligt pris?

mvh
//Jonas

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
xermi skrev:
Har precis köpt en ny krök till min kawasaki kmx 125.
Och nu när den är så ny o fin, så känner jag att den strypta effekten i originalkröken känns lite tråkig.

Varför använder du inte den NYA kröken då? Jag förstår inte problemet?

xermi

Full Fart Spar Tid!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
alltså, den nya kröken är också original, ursäkta om jag skrev lite luddigt :)
då den gamla kröken så sakterliga började rosta sönder, så köpte jag helt sonika en ny ( och då dom inte kunde ta in några ostrypta, så fick det bli en strypt igen)
och nu vill jag ha bort pluggen i den nya ( enligt ava-mc där jag köpte hojjen så är det i kröken den sitter)

mvh

//Jonas

xermi

Full Fart Spar Tid!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
tack för alla smutta svar! :va
För det första, så har jag inte kröken där jag befinner mig nu, och för det andra så tänkte jag att det vore smidigare att fråga nån som har koll, och då även fråga efter någon som kunde göra det.

Får ursäkta om det inte accepteras, och får helt enkelt försöka på nått annat forum isådantfall.

mvh
//en trött Jonas

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Ifall du har en ny krök som är strypt så prova att stoppa in en ståltråd och känn efter vart den sitter, ifall den sitter långt in är det bara att kapa, fattar inte vad det är som är så svårt.

Ps, vet du hur man bakar en pizza? ,Ds

xermi

Full Fart Spar Tid!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
spectre skrev:
Ifall du har en ny krök som är strypt så prova att stoppa in en ståltråd och känn efter vart den sitter, ifall den sitter långt in är det bara att kapa, fattar inte vad det är som är så svårt.

Ps, vet du hur man bakar en pizza? ,Ds

ok, det hade ju inte varit några problem om jag haft kröken här ( läs mitt sista inlägg ) får som sagt ursäkta om det lät som att jag hade den här i det första inlägget, men jag har förklarat sittuationen.

"ifall den sitter långt in är det bara att kapa" ok, och sen cruisar jag runt med en avkapad krök då? Mitt problem är väl att jag inte har tillräckligt med svetsning-skills för att få ihop det hela riktigt tätt o bra!

Vad jag är ute efter är ett simpelt svar ( nån kanske har en kmx 125, eller har mekat med en förut, eller har bra koll på sådana frågor)
Och om den sitter i kröken, så måste jag hitta nån som är duktig på svetsning. och sitter den vid mynningen, så kan jag nog absolut ordna det själv NÄR jag har kröken till hands, och när jag har fler verktyg än vad jag har i min lägenhet.

Skulle aldrig falla mig in att svara så där drygt till nån som behöver hjälp i nått område som jag har bra koll på, helt otroligt tråkig attityd det verkar vara här inne?

vad har hänt med gamla trevliga sporthoj.com?

:huvet
mvh
//Jonas

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Bry dig inte om idioterna, det finns andra här inne som är mycket trevligare... Fan, fly, schas på er!

Ägde själv en kmx, dels är ljuddämpen väldigt igensatt... Men var eller om strypningen sitter i kröken visste jag inte då... Brydde mig inte så mycket, plus ägde den inte så länge...

Lycka till...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
alltså har du beställt en original ska den inte vara strypt för det. Den ostrypta dom menade måste varit en effektkrök.. det är vad jag tror.

Paradoxy

Guest
Okej, jag kanske lät liiiite dryg :p

Men ursäkta dig själv, det lät som att du hade den i handen framför dig när du skrev det...

xermi

Full Fart Spar Tid!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Paradoxy skrev:
Okej, jag kanske lät liiiite dryg :p

Men ursäkta dig själv, det lät som att du hade den i handen framför dig när du skrev det...

ja, lite kanske :tuttar
Har faktist ursäktat för det i varje inlägg jag skrivit förutom det första, men det löser sig nog när jag får hem den om ingen här vet nått :)

philsson: ok, det är ju iofs inte omöjligt, men om man köper en original så borde den väl vara strypt för att följa svenska lagen?
Får väl skriva ett nytt inlägg när jag fått den, och söka svetsare då om det behövs ;)

tack för hjälpen iaf :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
xermi skrev:
ja, lite kanske :tuttar
Har faktist ursäktat för det i varje inlägg jag skrivit förutom det första, men det löser sig nog när jag får hem den om ingen här vet nått :)

philsson: ok, det är ju iofs inte omöjligt, men om man köper en original så borde den väl vara strypt för att följa svenska lagen?
Får väl skriva ett nytt inlägg när jag fått den, och söka svetsare då om det behövs ;)

tack för hjälpen iaf :tummenupp
hojen är ju inte strypt original för då hade de inte hetat strypning.. eller hur?. :tummenupp

xermi

Full Fart Spar Tid!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
philsson skrev:
hojen är ju inte strypt original för då hade de inte hetat strypning.. eller hur?. :tummenupp

ok, jag lägger mig då:
Jag har alltså köpt en krök anpassad för den svenska marknaden, och vill nu veta vart pluggen sitter nånstans!

mvh
//Jonas

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept