Strypning på honda

Rookie89

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2006
Hoj
-06 Honda crf 250r
hej jag har en fråga om min mc det står i papperna att den e ströpen i avgasporten men var e det har kolla avgas röret och där var inget men kan det vara i förgasaren då eller? jag har läst något om munstyke att det skall vara 110 men var sitter det då har bifogat bilder

Bifogat

• förgas top.JPG
    förgas top.JPG
    100.4 KB · Visningar: 130
  • förgas skruv.JPG
    förgas skruv.JPG
    24.1 KB · Visningar: 133

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Är de en NSR de frågan om?

NR5 är iaf munstycket den där lilla skruven där uppe men de är ingen strypning strypningen sitter i insuget de är en platta som sitter där... Och avgas pluggen kan va svår att se om du itne vet hur de ska se ut..

Rookie89

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2006
Hoj
-06 Honda crf 250r
nee det e ingen nsr det e en ns 125 f - 86
men där e ingen platta har kollat det. där sitter bara en pappers packning

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Nu när jag läste din fråga igen så vad jag fattar det så vet du inte vad avgasportar är för något. Har jag rätt? :va

isåfall så sitter den/dom vid öppningen innanför utblåset på cylindern. för att komma åt dom måste du nog plocka av cyllen och fixa till de.
(om det inte är en elektrisk stypning till avgasportarna)

Det kan ju också vara så att det är ett mindre munstycke än det igentligen ska vara. Prova byt upp några storlekar. (för att veta nuvarnade storlek, så ta och skrubba lite på toppen av munstycket på den stora skruven, kan vara så att det är lite skitit.. och se sen om du ser några siffor. det är isåfall storleken på det nuvarnade munstycket.

Last edited:

Rookie89

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2006
Hoj
-06 Honda crf 250r
okok har kollat ocg det står 108 på den lilla skruven och orginal skall vara 110 så skall byta den men skall jag ta 110 eller ännu större

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Köp 110 sen några extra munstycken som är 111, 112 osv upp till 115 elr nått. kolla hur tändstiftet ser ut nu med 108. är det vitt så får den för snålt, är det helt svart så får den för mycket, och då måste du byta ner i munstycke. är Det gyllenbrunt så är det ok och du behöver inte byta upp eller ner i storlek. Är det nu så att det är vitt så får du prova dig fram. Varje gång du bytt munstycke så gasar du ur hojen på en lång raka. sen drar du hem och kollar stiftet. :tummenupp

Rookie89

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2006
Hoj
-06 Honda crf 250r
men jag måste ta bort strypning och då måste jag ju byta munstycket. men jag måste hitta var stypnigen sitter, på papperna jag har så står det att den e stöpen i avgasporten. men jag måste altså plocka veck cylindern för att komma åt stypnigarna då?? måste jag plocka ut hela motorn då?? Är ju ganska ny på sånt här :D

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
3171414 men jag måste ta bort strypning och då måste jag ju byta munstycket. men jag måste hitta var stypnigen sitter, på papperna jag har så står det att den e stöpen i avgasporten. men jag måste altså plocka veck cylindern för att komma åt stypnigarna då?? måste jag plocka ut hela motorn då?? Är ju ganska ny på sånt här :D
det som står i reggpapprena behöver inte stämma.

Rookie89

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2006
Hoj
-06 Honda crf 250r
okok gör nog så att jag köper packnings satsen och sätter ihopa den och lämnar in den så får en verkstad göra det istället känns lite bättretack så mycket för er hjälp (vet att det kommer att kosta mer då men mina föreldrar tänker betala det:D)

Rookie89

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2006
Hoj
-06 Honda crf 250r
kan atac ventilen fungera som en strypning?? har tittat på den och läst om den på internet och det och det fins inget o9m den i min verkstads manual som jag har köpt

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Honda NS125F 1986-88 och NS125R2 1987-88: Strypbricka i början av avgassystem samt en plugg på högersidan av motorn strax under cylindern som ska bytas ut mot en ATAC-ventil.

Rookie89

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2006
Hoj
-06 Honda crf 250r
men du kan ju komma ner och titta på den(bor ju i åhus) för jag hittar inget av dom sakerna men där sitter en ventil redan kan det va så att dom har kopplat veck den så den fungara inte

peterlunkan

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Honda CBR 600 rr -03
Kan ju hoppa in med ett inlägg och säga att jag har en lika dan och den toppar 140 :/ Men det gjorde den när jag köpte den så jag vet inte riktigt var strypningarna sitter.. Men kan säga att jag har ATAC-ventil och den funkar så att den komprimerar avgaserna i ett liten "rum" eller vad man ska säga i cylindern för att den ska gå fortare :D Men mer kan jag inte hjälpa dig :(

Rookie89

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2006
Hoj
-06 Honda crf 250r
men kan det då va så att dom har kopplat bort ATACen och stöpit den op det sättet

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457