motardnisse skrev:Om du nu är så himla osäker lämna in hojen då! men jag tror inte Ragnar blir så glad nu när du försöker ta bort strypning innan 100 mil servicen. Gnistgallret är ett måste att ta bort även om du ska köra med strypning!
Resonera så här: kan du köra in den lugnt även om du tagit bort strypningen?
Om inte så låt dem vara till 1:a servicen!
Guran skrev:Ska verkligen hela stora locket av från luftburken?
Honung skrev:Så du menar att det är bättre att köra in med strypning Ren bullshit hojen kommer att gå bra mycket bättre om han kör in den utan strypning. Ragnar blir inte glad, är det han som ska hojen eller? Kan hålla med om att Ragnar har koll på det mesta när det gäller ktm men om han påstår att det är bättre att köra in med strypningen kvar är han helt ute o cyklar. Tar han betalt för att plocka bort strypningen eller ingår det vid första service? En tanke bara.
Guran skrev:Vilken vänlig ton, men tack iallafall!
Decson skrev:är det bara jag som inte fått med någon OBEKR-nål i röret? har lite olika munstycken men ingen nål. Känns som om det inte är nån idé at ringa ÅF'n och fråga nu när det var 2 år sen jag köpte hojen..
Vad kostar dom?
Skillnad mot nålen som sitter i vid leverans?
Guran skrev:Sparkade igång hojen efter borttagning av strypning, so far so god.
När jag tryckte in choken efter en stund, så hade jag ingen tomgång.
Försökte skruva på tomgångsskruven, och fick upp den, men nu är tomgången väldigt ojämn och efter man gasar så hänger varvet kvar en stund innan det gå ner igen till nästan ingen tomgång alls.
Till saken hör väl det att den är helt spretans ny, kanse ger sig när den fått rullat lite.
Decson skrev:tar man bort trottelstoppet ligger ju nålen lös i trotteln, det kan den väl inte göra?? ska man kunna komma åt och byta munstyckena genom lilla hålet där bottenpluggen sitter? verkar rätt trångt....
AKUTHJÄLP ÖNSKAS, håller på just nu med det
snakerider skrev:Är även KTM 640 strypt på samma sätt? Ska man genomgå samma procedur som på 660 och 625?
motardnisse skrev:Nej! 640 är inte strypt till 24kw som 625/660 är!
Guran skrev:Sparkade igång hojen efter borttagning av strypning, so far so god.
När jag tryckte in choken efter en stund, så hade jag ingen tomgång.
Försökte skruva på tomgångsskruven, och fick upp den, men nu är tomgången väldigt ojämn och efter man gasar så hänger varvet kvar en stund innan det gå ner igen till nästan ingen tomgång alls.
Till saken hör väl det att den är helt spretans ny, kanse ger sig när den fått rullat lite.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|