tobbe_en1
Ny medlem
hej någon som vill hjälpa mig lite???
undrar var strypningarna sitter.
mvh tobbe
mvh tobbe
tobbe_en1 skrev:hej någon som vill hjälpa mig lite???
mvh tobbe
NSR_Martin skrev:dom gammla är tydligen bara strypta med en kabel vid CDIn, klipper man av den blir det kul
Solid snake skrev:Fel fel fel, dom e strypta i kröken.
NSR_Martin skrev:
Okej, då hade han förmodligen fel, tack för upplysningen , eller så pratade han om nån annan årsmodell... Va ett tag sen, och minnet är bra, men kort
Solid snake skrev:Det e lugnt , han som sa det kanske praoade.
Messiah skrev:nya tzr har ju samma motor som gammla bara lite högre effekt så tror nog det är samma sorts strypningar...
NSR_Martin skrev:Nya modden lär bli svårt att få hjälp med här, har inte hört talats om nån som har den här... Tyvärr, vänta och se... Men jag hade inte haft för stora förhoppningar i det här fallet... Nya moddellen av TZRn är ju väldigt ovanlig...
Kanske skulle ta och höra med nån återförsäljare av Yamaha? Farsan o jag stog o pratade med en nisse som jobbade hos en yamaha-återförsääljare, han nämnde det att dom gammla är tydligen bara strypta med en kabel vid CDIn, klipper man av den blir det kul
Men vänta nån dag o se om du får nått vättigt svar här, chansen finns, även om den inte är gigantisk...
smart_core skrev:hejsan..
hur ska man fixa te strypningen i cdi boxen då ???
//johan
tobbe_en1 skrev:Dom som har aprilia har sagt att det bara var att ta bort en sladd (har jag för mig) kanske är samma på tzr. vet inte själv
men kolla med någon som har en aprilia och se! kanske går.
annars får du köpa en som är ostrypt. men det e ett dyrt kapitel.
spectre skrev:det är inte värt att chansa för cdi boxar är inte gratis.. är nog lämpligast att lämna in den till någon verkstad som fixar det istället eller kan berätta vart dom är strypta och hur man oskadlig gör strypningen på enklast sätt ( yamaha center kanske?)
tobbe_en1 skrev:Låter som ett bra alternativ!!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|