Strypning Suzuki RG..?

Daniello

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Hoj
Skulle ju va kul å ha!
:confused:
Tja!
En kompis har tagit bort strypningarna på sin RG (nya modellen), han har plockat den i avgasystemet... Men den gör för tillfället 120km/h...
Jag har hört att den är tändningsstrypt, så jag undar om någon vet hur man tar bort det?

Bifogat

• mc-suzuki-96-rg125f-blavit.gif
    mc-suzuki-96-rg125f-blavit.gif
    45 KB · Visningar: 261

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
CDI'n, Insuget. Kanske det är något av det?

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Sök efter gamla trådar, finns bilder på vilka sladda som skall klippas osv.

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Där ska inte finnas något i insuget... iaf inte som suzuki har gjort själv när dom ströp hojarna... de finns en strypning i kröken o en i CDI:n, gör som Cayle skrev... de finns bilder på vilken sladd som ska klippas

Daniello

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Hoj
Skulle ju va kul å ha!
Okejj....men jag hitar inga bilder? Skulle någon vilja vara snäll att lägga in en länk...? Vore skitbra....

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Suzuki RG125F -92 utagen 93..
å kan någon säga va detta é för någe?? har det något med nån strypning att göra, för den verkar då inte göra någon direkt nytta.. fanns inga sånna här på gammla moppar som é d enda som ja meckat mé tidigare :crash

Bifogat

• 11231.jpg
    11231.jpg
    45.6 KB · Visningar: 182

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
heNkOne skrev:
å kan någon säga va detta é för någe?? har det något med nån strypning att göra, för den verkar då inte göra någon direkt nytta.. fanns inga sånna här på gammla moppar som é d enda som ja meckat mé tidigare :crash

Där har du en härlig avgasport :crash CDI boxen är det som styr den.

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
jag tror att gasvajern går in där :rolleyes: vette fan..

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
lugnt om man plockar bort den,, é juh extra vikt :fakta :D.. nämen, seriöst, va fyller avgasporten för någon funktion??

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
avgasporten täpper till ca: 1/3 del utav utblåset på låga varv men sen när varvet ökar så öppnas den. när man snackar om att den är strypt i avgasporten så är den urkopplad. alltså den går inte upp när motorn kommer upp i varv och täpper fortfarande igen avgasflödet.

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
heNkOne skrev:

Det är avgasportarnas länkage/drivning där,wirarna går från en servomotor som är styrd från tändingen som i sin tur styr avgasportarna....

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
okey, då é ja mé :tummenupp.. fråhn ett problem till nästa då.. RG:n går hur fint som helst på 1.an, 2.an, 3.an, och 4.an.. men när man kommer upp på 5.an å 6.an så lägger den av mé finkörandet, gör utan några som helst problem 120-130 på 4.an men när man kommer upp på 5:an så é den slö som tusan å ändå värre på 6.an... bör d vara så att den inte har nån kraft på 5.an å 6.an lr é d någe fel mé hojjen?? har svårt å tro att oljeproblemet é d som gör detta å sådant fall... så va tror ni?? :eek:

Daniello

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Hoj
Skulle ju va kul å ha!
heNkOne skrev:
okey, då é ja mé :tummenupp.. fråhn ett problem till nästa då.. RG:n går hur fint som helst på 1.an, 2.an, 3.an, och 4.an.. men när man kommer upp på 5.an å 6.an så lägger den av mé finkörandet, gör utan några som helst problem 120-130 på 4.an men när man kommer upp på 5:an så é den slö som tusan å ändå värre på 6.an... bör d vara så att den inte har nån kraft på 5.an å 6.an lr é d någe fel mé hojjen?? har svårt å tro att oljeproblemet é d som gör detta å sådant fall... så va tror ni?? :eek:

Det är ju samma problem som jag skrev om, det är strypningen i CDI:n...klipper du av rätt kabel så ska det gå fint sen....

SE BILD OVAN!

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
jasså? é den altså inte ostypt när denna sladd är urkopplad?? *smått förvirrad :confused: *

Bifogat

• 11.jpg
    11.jpg
    107.9 KB · Visningar: 97
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati