Strypning till 1kW ?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
chevafantast skrev:
Kostar inte regbesiktning 1800:-?
Inte när man registrerar om från mellan till lätt. Det är väl bara om man nyregistrerar typ en importerad en hoj? Tror att det är så iaf men jag kan ha fel.

chevafantast

www.nj-racing.com
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Kawasaki AR 125 -83
Var (helst i Dalarna) kan man få hojen bänkad då? till en rimlig peng... alternativt hitta billiga strypningar med effektintyg (Kawasaki AR 125 -83)

forna

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Sv650s -99
m

min hoj ströp dom med ett trottelstopp. de satte ett långt rör som gjorde att de inte gick att gasa fullt, sen så vare bara att plocka dän den igen så funka de utmärkt sen :D

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Funkar verkligen den sorts strypning? Får den inte väldigt klen topfart ? Hur mkt gas kunde du ge ? 3/4? Jag gissar på: Bara på den sista 1/4 så kommer draget.

jacob

Jaha
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Ingen just nu, hade en Mito men den är såld
Fluxir skrev:
1940:- närmare exakt.. d e vad ja har hittat för pris...
Hmm det kostade 1800:- när jag registrerade min förra året men dom kan iofs ha ändrat.

chevafantast

www.nj-racing.com
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Kawasaki AR 125 -83
Jag tog reda på fakta och inte rykten, att rega om en som redan är regad i sverige (ex. för strypning) kostar 600:- + ev 250:- vägning

(Uppgift enligt bilprovningnen

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nä, inte fan kan du väl inbilla dig att det bara är att sätta sig på en 1kW-maskin som nybörjarhoj, det är ju livsfarligt. Börja med att testa en halvkilowattare ett tag, det är nog så häftigt och så lär du dig sakteliga att kontrollera dessa fasansfulla kraftpaket :rofl

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
berggren_martin skrev:
Nä, inte fan kan du väl inbilla dig att det bara är att sätta sig på en 1kW-maskin som nybörjarhoj, det är ju livsfarligt. Börja med att testa en halvkilowattare ett tag, det är nog så häftigt och så lär du dig sakteliga att kontrollera dessa fasansfulla kraftpaket :rofl

Han skrev fel, menade 10 kw. Annars hade det vart lite patetiskt, men så var det ju inte nu :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tog mitt lätta kort precis efter att strypningsreglerna kommit (synd man inte var ett år äldre...) så jag blev tvungen att strypa min dt125r. Tog ett snack med generalagenten och bad dom att skicka instruktioner till verkstan som sedan svetsade dit en bricka i böjen och gav mig ett papper att ta med till reg.besiktning. Hela kalaset gick på 700 spänn har jag för mig.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Finns ju många här som kör tzr.. nån borde ju vet hur stort hål det ska vara i brickan.. När du sedan fått veta det så tillverkar du bara en sån och sedan fram med svetsen och fräsa fast. ;)

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Edholm skrev:
Finns ju många här som kör tzr.. nån borde ju vet hur stort hål det ska vara i brickan.. När du sedan fått veta det så tillverkar du bara en sån och sedan fram med svetsen och fräsa fast. ;)

nog för att ja kör TZR.. men ja har inte en aning om hur stor brickan ska va... om det är nån som vet så skulle ja görna vilja veta d... kan va bra å strypa när man ska sälja lr nåt...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024