nol0913
Ny medlem
Min Tzr är enligt den förra ägaren ostrypt. Men den gör max mellan 110-120 km/h, och är relativt tyst och slö. Som jag har förstått så ska den göra kring 150 ostrypt. Hur är den strypt och vad gör jag för att ta bort strypningen?
nol0913 skrev:Jo javet. jag har läst det. men ja blir inte så mycket klokare på det. Är det ingen som vet om den är pluggad nånstans? Vad ska man göra med avgasporten då?
Anton_Ljunghusen skrev:Öhum, står såhär i stickysen "Yamaha TZR -93 :Har variabel avgasport."
Den jäveln som skrivit det kanske kan förklara
Inte en aning men min hoj gör 150 på 5:an sen orkar den inte mer för jag har stor benstomme...... men med NSR_martin på som har lite mindre benstomme gör den 160 på 6:an men den varvar fortfarande inte ut....min låter rätt mycket kan bero på att ljuddämparen är lös inte vet jag....philsson skrev:91 kom väl den elektroniska strypningen till TZR?.
syftade på gamla modellen av TZR fram till 95 tror jag den var..zpeppy skrev:Inte en aning men min hoj gör 150 på 5:an sen orkar den inte mer för jag har stor benstomme...... men med NSR_martin på som har lite mindre benstomme gör den 160 på 6:an men den varvar fortfarande inte ut....min låter rätt mycket kan bero på att ljuddämparen är lös inte vet jag....
Jahopp vad bra då har inte jag den då....du är medveten om att min modell kom -93...??philsson skrev:syftade på gamla modellen av TZR fram till 95 tror jag den var..
nej det är jag inte. visste bara att de fanns 96or.. däremot har jag inte heller hört om gamla TZR längre än till 93zpeppy skrev:Jahopp vad bra då har inte jag den då....du är medveten om att min modell kom -93...??
Gammla TZR finns inte i -93 utan i -92 alltså den här tzr:en som vi nu snackar om är av den nya modellen....philsson skrev:nej det är jag inte. visste bara att de fanns 96or.. däremot har jag inte heller hört om gamla TZR längre än till 93
det stämmer nog.. när jag tänker efter vet jag inte heller nån 93a av gamla modellen..zpeppy skrev:Gammla TZR finns inte i -93 utan i -92 alltså den här tzr:en som vi nu snackar om är av den nya modellen....
Precis, hehe...till trådstartaren: jag tror att det är samma motor i våran hoj som i DT125:an men jag är inte säker...kolla avgasporten om den går ända upp...sen kan du ju ta en titt i ljuddämparen jag hittade nått konstigt som ströp min hoj lite, sågade loss den och satte tillbaka dämparen....hojen går lite bättre nu, men knappt märkbart....philsson skrev:det stämmer nog.. när jag tänker efter vet jag inte heller nån 93a av gamla modellen..
zpeppy skrev:Precis, hehe...till trådstartaren: jag tror att det är samma motor i våran hoj som i DT125:an men jag är inte säker...kolla avgasporten om den går ända upp...sen kan du ju ta en titt i ljuddämparen jag hittade nått konstigt som ströp min hoj lite, sågade loss den och satte tillbaka dämparen....hojen går lite bättre nu, men knappt märkbart....
nol0913 skrev:Jo ja har kikat i ljuddämparen och avgasporten men ja minns inte riktigt exakt hur det såg ut. Kan det inte sitta nåt i insuget då? Har inte du gjort något för att den ska gå 150 eller gick den så när du skaffade den?
redlime skrev:Kan du inte ringa yamaha och fråga och sedan lägga upp vad dom sa i denna tråden?
Annars gör jag det, men vet inte vart man ska ringa..
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |