strypning

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
god afton!

regnat nästan hela dan.. så jag plockade bort min strypning.. sitter och funderar på vad som skulle kunna hända om herr blå fick reda på de? sen så antar jag att jag inte får ut nån försäkring om man skulle råka krocka? :rolleyes: min prövotid har lixom inte gått ut än :(

jaja men det var en fet skillnad :)
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nu ska jag inte uppmuntra sånt otyg :rolleyes: , men trafikförsäkringen ska gälla ändå.
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
PacMan skrev:
Nu ska jag inte uppmuntra sånt otyg :rolleyes: , men trafikförsäkringen ska gälla ändå.


aha.. härligt :) men hur är det med mitt körkort? det ryker direkt? är det vanligt att de stoppar en och kollar att strypningen är i?
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Tellet skrev:
aha.. härligt :) men hur är det med mitt körkort? det ryker direkt? är det vanligt att de stoppar en och kollar att strypningen är i?



Eftersom trafikförsäkringen gäller så har väll försäkringsbolaget ingen andledning att kolla om den sitter? Om man kör trafik/halv försäkring? :confused:
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tog bort min strypning 5 min efter reggning till 25kw.
Du får antagligen ingen ersättning.
Men om du crashar så släpa hem hojen och sätt på strypningen innan du anmäller skadan :)
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
yonsson skrev:
Tog bort min strypning 5 min efter reggning till 25kw.
Du får antagligen ingen ersättning.
Men om du crashar så släpa hem hojen och sätt på strypningen innan du anmäller skadan :)


ohh bra! då är jag alltså inte ensam om detta :)
fatta vad polarn kommer bli snopen när jag drar hans strypta r6a.. hans har alltid varit snäppet vassare.. :hihi :hihi :hihi
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Ta det lugnt bara! Gasa inte som fan på rakan för att för sent upptäcka att du inte klarar av kurvan sen. Ett klassiskt fel när man inte är van vid så mycket effekt.
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
PacMan skrev:
Ta det lugnt bara! Gasa inte som fan på rakan för att för sent upptäcka att du inte klarar av kurvan sen. Ett klassiskt fel när man inte är van vid så mycket effekt.


humm.. nä de klart! får köra med hjärnan :)
sen brukar jag ta det lugnt så..! det blir lite segt att alltid bara köra 25 kw.. händer att bilar kör om :3freak
men kul att ha mer effekt än man behöver.. kul att ha mer kw när det behövs :hihi
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
pEth skrev:
Är det verkligen så? :confused: :)


ja. om du itne har försäkrat på 25kw, men det är bara bilsport Mc som går med på det idag, om du har kort för begränsad.

det är sällan snuten kollar om det verkligen är strypt. men om du mot förmodan skulle åka dit på det så är det olåvlig körning å körning av obesiktigat fordon å då ryker lappen utan tvekan. tror faktiskt det blir mindre straff om du åker dit på en hoj som är på fulleffekt även i pappret. dock är ju risken större att du åker dit då...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top