Strypningar KTM 125 exc?

Born2Stroke

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
Ingen för tillfället.
Ska snart besiktiga excn. Har satt på en annan krök och trodde det skulle räcka så.
Men jag tycker den verkar gå för bra!? Inga problem alls att få upp den över 100km/h på mätarn.
Och i mittt regbevis står det att den har en ( läs, måste ha) maxhastighet på 70km/h.

Kröken jag satt dit är en cromead sak och sen därefter har ja satt långa ljuddämparen. Ska det sittta någon strypning i kröken?
Skall jag strypa något mer? Trottelstopp?
Vars kan jag köpa strypningar?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Sätt en bricka med lagom stort hål i insuget eller auspuffet.

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
besiktiga ostrypt. håll koll så den inte låter allt för mycket bara. skall inte va några problem.

Men om du inte vill riskera något, så lyft cylindern, häng av avgasporten. då går hojen som en potta skit sedan.

Born2Stroke

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
Ingen för tillfället.
Okej. Men det är inte så att dem vill provköra så att den inte gör mer än 70 då? Eftersom det står så tydligt i regbeviset..

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Okej. Men det är inte så att dem vill provköra så att den inte gör mer än 70 då? Eftersom det står så tydligt i regbeviset..

Jag skulle skylla det på att det beror på att den kommer med endurodrevning om dom ens anmärker det :tungan
GGn gick igenom som ostrypt med läckande avgassystem, visserligen så står det ingen maxhastighet i mitt regbevis.

Born2Stroke

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
Ingen för tillfället.
Jag skulle skylla det på att det beror på att den kommer med endurodrevning om dom ens anmärker det :tungan
GGn gick igenom som ostrypt med läckande avgassystem, visserligen så står det ingen maxhastighet i mitt regbevis.

Okej. Pratade med en gammal besiktningsman idag och han tyckte också bara att det var å fara in å besiktiga.
Bygger något litet trottelstopp imorgon så att den inte varvar ut fullt.
Får väl se hur det går.

Tack för svaren

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Det verkar ju inte som att de är hejdlöst intresserade om hojen är strypt eller inte och det är ju inte precis så de ligger och drar ur eländet så mycket det går.

De reflekterade inte ens att min 125a står som strypt 8kw.

Nu är jag iofs inte 16 men de borde ju anmärkt nåt, jag frågade dock om saken och de menade att försäkringsbolaget tar ju ut premien på fulleffekt i mitt fall 20kw så det kvittade.

De är inte poliser så att säga.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...