strypningar nsr ?

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
zx6r -05
tja,
jag har moterat av motorn på min Nsr för att jag svetsa lappa ihop generatorkåpan och en del av motorblocket och kollade runt lite och då såg jag att mynningen till cylindern är ungefär 3,3 cm och avgasrörets myning är nästan 4 cm. och i cylindermyningen ser det ut som en liten "guldring" (se bild) om man skulle slipa bort den skulle cylindermynningen bli ungefär lika stor som avgasröret.
sedan den här plast brickan som sitter i membranet vad är den till för ? om man skulle slipa upp den och slipa upp insugsgummit skulle man få mer fart va ?
är det här två strypningar tro ? nån som vet ?
Mvh Markus

Bifogat

• SL384107.jpg
    SL384107.jpg
    236.5 KB · Visningar: 99
  • SL384109.jpg
    SL384109.jpg
    238.7 KB · Visningar: 73

JiMbO040

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2009
Hoj
-02 Honda X11 "blackEagle"
börja slipa i cylindern veti fan om du ska göra:p men brickan mellan insuget o membranet är en strypning ta veck den o ta bort oluggen i avgasröret om du inte redan har gjort det så ska du se att den går bättre:D glöm inte att höja dig några storlekar i munstycke;)
rätta mig om jag har fel:p
MVH

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
ett tips är att söka, finns femtielva trådar redan om detta... ja plattan över membranet är en strypning. Ett annat tips är att skaffa ett annat rör för orginal är ingen höjdare på nsr även om strypningen är borta, men nöjer du dig med orginaleffekten så dra den.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
men era jävla nötter. lär er RÄTT innan ni börjar ta saker så jävla för givet.

plastbiten i reedkorgen är inte alls en strypning. ta INTE bort den.
dock förstår jag din tanke om att vidga plastbit samt insugsgummi. det KAN ge mer effekt, men är inte alls säkert.

Strafer

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
KTM 660 SMC -04
Vad är plastbiten till då? Min plastbit sitter inte i, men skall sätta in den för besiktningen på fredag, gör den någon nytta? Hojen går ju bra nu, varför kan jag inte köra utan den efter besiktningen?

men era jävla nötter. lär er RÄTT innan ni börjar ta saker så jävla för givet.

plastbiten i reedkorgen är inte alls en strypning. ta INTE bort den.
dock förstår jag din tanke om att vidga plastbit samt insugsgummi. det KAN ge mer effekt, men är inte alls säkert.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Vad är plastbiten till då? Min plastbit sitter inte i, men skall sätta in den för besiktningen på fredag, gör den någon nytta? Hojen går ju bra nu, varför kan jag inte köra utan den efter besiktningen?

jag vet inte hur stor skillnad det gör på en hoj med orginalprestanda men om du pluggar på lite så förstår du grunddragen för att få en tvåtaktare att gå så bra som möjligt. eller en motor över lag.

när du kör utan plastbiten blir det massa turbulens då det blir massa hörn och skit i redkorgen. plocka ur redkorgen och håll insugsgummit emot så förstår du vad jag menar. stoppa i plastbiten och gör samma sak så märker du att den itne hindrar något.

Strafer

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
KTM 660 SMC -04
Haha orkar inte sätta mig in i det, men det borde inte vara några problem om den inte finns under besiktningen då? Och den borde gå bättre med den i?

Allt jag behöver veta ;), pöss

jag vet inte hur stor skillnad det gör på en hoj med orginalprestanda men om du pluggar på lite så förstår du grunddragen för att få en tvåtaktare att gå så bra som möjligt. eller en motor över lag.

när du kör utan plastbiten blir det massa turbulens då det blir massa hörn och skit i redkorgen. plocka ur redkorgen och håll insugsgummit emot så förstår du vad jag menar. stoppa i plastbiten och gör samma sak så märker du att den itne hindrar något.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Haha orkar inte sätta mig in i det, men det borde inte vara några problem om den inte finns under besiktningen då? Och den borde gå bättre med den i?

Allt jag behöver veta ;), pöss

nä det spelar ingen roll. insugsstrypningen gör inte jättestor skillnad heller.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!