Strypningar på Qingqi Offroad 125?

Dalis

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
Zongshen 125 GY
Har nyligen skaffat en Qingqi Offroad 125 och nu skulle jag vilja ha råd om hur man stryper av en sådan eller om någon har något liknande som kan berätta var det borde finnas strypningar. Gärna väldigt exakta svar och inte bara "i avgassystemet" och liknande.
Tack på förhand

P.S. Jag behöver ingen som påpekar att jag har köpt billigt skräp och liknande kommentarer. D.S

EmilSegerblad

Guest
Är det inte en 4-taktare? I sådant fall finns det nog inga strypningar..

Farbrorbarbro

Ny medlem
Gick med
6 May 2006
Hoj
Ska köpa 125:a
Det är ju 4 takt så jag tror tyvärr inte den har några strypningar.
Hoppas det är okej att jag smyger in lite frågor om hojen.
Har också blivigt lite sugen på att köpa en Qingqi offroad, mest för att den e så billig. Hur går den? Verkar det vara hyffsad kvalitet? Du skulle inte kunna slänga upp en bild så man får se hur den ser ut på riktigt?

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Hur hade ni tänkt att få tag i reservdelar etc till såna? Finns ingen handlare i sverige som kan ta hem det skulle jag tro.

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
Till trådstartaren, har för mig att inte finns några strypningar i den, men OM det finns så sitter det i CDI boxen (en liten ögla, tror den är blå) (läs mer på webcar2000 forumen)

För övrigt är jag rätt sugen på en 200cc av den hojen som du köpt.
Återkom med rapporter om hur den går, bilder, FILMER! och annan info !!

Gondala: Det finns till och med handlare på GOTLAND som tar hem delar :D
nejdå, skämt åsido, det finns gott om handlare/service stationer som säljer delar, eller så köper man från trendimport direkt (finns i sthlm,gbg och gävle som jag vet om)

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
cybertron skrev:
2445942
Gondala: Det finns till och med handlare på GOTLAND som tar hem delar :D
nejdå, skämt åsido, det finns gott om handlare/service stationer som säljer delar, eller så köper man från trendimport direkt (finns i sthlm,gbg och gävle som jag vet om)

kek.... skoj att åka över till fastlandet varje gång du ska serva henne.

cybertron

Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Gondala skrev:
2446337 kek.... skoj att åka över till fastlandet varje gång du ska serva henne.

...eller så lämnar jag in det på SERVICEstället som finns på ön eller beställer delarna från trendimport via internet :D

(vilket jag behöver göra för vilken mc som helst, (de två (suzuki/yamaha) mc-butiker på ön har ca. dubbelt pris på ALLT)..

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
cybertron skrev:
2447112 ...eller så lämnar jag in det på SERVICEstället som finns på ön eller beställer delarna från trendimport via internet :D

(vilket jag behöver göra för vilken mc som helst, (de två (suzuki/yamaha) mc-butiker på ön har ca. dubbelt pris på ALLT)..

90% av alla verkstäder tar inte imot typ kinamoppar på service. får vi väl hoppas att de på gotland gör det, å de butikerna lär ju ha ett jävla monopol på ön :)

cybertron

Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Gondala skrev:
2447169 90% av alla verkstäder tar inte imot typ kinamoppar på service. får vi väl hoppas att de på gotland gör det, å de butikerna lär ju ha ett jävla monopol på ön :)

Hej, jo enligt supporten på trendimport har dem en handlare som tar emot service
och här är en lista på övriga serviceställen i sverige:
http://www.trendimport.se/system/content/book.asp?bid=11

och ja, de butikerna HAR ett monopol på ön....det fanns en jättebra KTM butik förut, som var VÄLDIGT billiga på det mesta, hade gott om hojar och trevlig personal....men de gick i graven tyvärr...

Men till trådstartaren: Hur går hojen???

Vi vill se bilder!! och höra kommentarer om hojen!

stolle

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
YBR 125
Saabmosare skrev:
2447984 Den såg ju tom bra ut för att vara en kinahoj. :) Endel ser ju ut som stryk men den där såg helt ok ut. :)
Jag har sett den dära lätt mc.n och den ser jäkla fin ut ska ni veta! Dirket när jag fårr kortet ska jag provköra den,är ju ingen skillnad på utseendet om vi säger tex Yamaha eller Honda dem ser nästan likadana ut förutom att dem kostar typ 30.000 kr och kinamoppen 14.000 kr!

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
stolle skrev:
2475156 Jag har sett den dära lätt mc.n och den ser jäkla fin ut ska ni veta! Dirket när jag fårr kortet ska jag provköra den,är ju ingen skillnad på utseendet om vi säger tex Yamaha eller Honda dem ser nästan likadana ut förutom att dem kostar typ 30.000 kr och kinamoppen 14.000 kr!

Ehmm..

Ja, typ en Yamaha Dtr 125 Sm (eller vad dom nu heter) och en Honda HM är fan ganska lika Kina räsörN^ :yoparty

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
_Nille_ skrev:
2475559 Ehmm..

Ja, typ en Yamaha Dtr 125 Sm (eller vad dom nu heter) och en Honda HM är fan ganska lika Kina räsörN^ :yoparty
Nej men xt:n och xr:en.

Trumbroms :tuttar

Den var ju bränsle snål iaf :3freak 0,2 liter milen :skrämd

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...