Strypningen På GasGas sm ?

jompe4

blata kopia drygt 30 hp
Gick med
20 Aug 2003
Ort
hörby
Hoj
Under konstruktion
Du har 3st strypningar i din gas gas 125 sm.
1: sitter i luftrenaren, och är en grå plast skiva med hål i av olika storlek. Denna sitter innanför luftfiltret, så detta måste också av för att du ska hitta den.
2: Ovanför expansionskammarens anslutning till cylindern sitter ett lock med en skruv nästan i mitten, och 4skruvar, 1 ivarje hörna. skruva loss de i hörnorna och vrid luckan 1/2 varv och skruva tillbaka det igen( detta gör att avgasventilerna kan öppnas fullt).
3: Om hojen är strypt av din återförsäljare, ska det även sitta en "katalysator" i expansionskammaren, i direkt anslutning till cylindern. Denna är det dock många som valt att inte montera, då mc´n gått alldeles för dåligt med denna i.

Följ mina anvisningar och från 9Kw ska du nu ha ca 40hkr...... Mycket nöje!

Tänk på att alla dina försäkringar och garantier upphör att gälla, då mc´n har blivit tung och av generalagent nu anses som tävlingsfordon(= inga garantier)

Mvh Mekaniker på aukt. gas gas verkstad......

Kör försiktigt! :tummenupp
 

jompe4

blata kopia drygt 30 hp
Gick med
20 Aug 2003
Ort
hörby
Hoj
Under konstruktion
Ursäkta, glömde att skriva att cdi´n inte är strypt.
Förgasaren är inställd på helt ostrypt... däremot finns det en och annan hästtill i stallet atthämta ut om du bestyckar om den för vårt svenska väder, och inte det spanska, som det är nu.....


HEJ!
 

V.Andersson

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2003
Ort
Skaraborg
Hoj
Gasgas SM 125
problemet är att om man ska vända på plattan måste man ta väck cylindern, man kommer aldrig åt de skruvarna annars
 

jompe4

blata kopia drygt 30 hp
Gick med
20 Aug 2003
Ort
hörby
Hoj
Under konstruktion
Jodå, det gör du, men en ganska liten insex kan behövas.... Gå och köp dig en insexa i rätt (tror det är 4mm) storlek och såga av den i önskad storlek... vips är plattan borta.

Om detta mot förmodan inte skulle gå, är det lättare att släppa på motorfästena och sedan sänka motorn och bakåt, än att släppa cylindern. För att ta av cylindern behöver du ju oftast släppa ett par motorbultar ändå :hihi

HAJ!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top