Strypningsfråga

Nicco...

<Bygger*Renoverar*Servar> Pennzoil ÅF
Gick med
7 Nov 2010
Ort
Kramfors
Hoj
Har 10st. Alla är favoriter!
......... tänkte att jag lär mig strypa den så om jag skickas på flygande besiktning så hinner man sätta dit allt igen :)

Blir du stoppad och åker dit på strypningen, även om du monterar tillbaks den, så måste du fortfarande ha intyget från en auktoriserad verkstad om att strypningen är återställd när du åker in på registreringsbesiktning! :brinnerup
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Ok aaa :) Jag mailade Mc-kompaniet för att se exakt hur den är strypt :)

Tack för dina tips:tummenupp

det var så lite så, man längtar tils dagen man kan slänga strypningarna åt h*****e :banana

När jag besiktade min hoj till 25kw så var det jätte noga med hur den var strypt för var tvunget att stå med i regbeviset :va
 
Last edited:

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Blir du stoppad och åker dit på strypningen, även om du monterar tillbaks den, så måste du fortfarande ha intyget från en auktoriserad verkstad om att strypningen är återställd när du åker in på registreringsbesiktning!

behöver väl inte vara auktoriserad verkstad, räcker väl med att man har ett intyg på att den är monterad på korrekt sätt?
 

Nicco...

<Bygger*Renoverar*Servar> Pennzoil ÅF
Gick med
7 Nov 2010
Ort
Kramfors
Hoj
Har 10st. Alla är favoriter!
behöver väl inte vara auktoriserad verkstad, räcker väl med att man har ett intyg på att den är monterad på korrekt sätt?


Ja, det verkar som det är så enkelt nu! :va
Tidigare har det krävts betydligt mer kontroller/intyg!

Men jag vet inte om det krävs nåt annat/mer om cykeln har fått anmärkning på strypningen vid flygande!
 
Last edited:

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
det var så lite så, man längtar tils dagen man kan slänga strypningarna åt h*****e :banana

När jag besiktade min hoj till 25kw så var det jätte noga med hur den var strypt för var tvunget att stå med i regbeviset :va

Ja verkligen gör man det :D

Hmm det står bara på mitt papper från Bilprovningen att "Fordonet har godkänts vid Registreringsbesiktningen"

Är det något mer papper man ska ha?:confused: För isåfall fick jag inte det med när jag köpte hojen.

Hittade förresten i registreringsbeviset under övrigt som du sa:) att

"Motoreffekt sänkt från 85 kw genom begänsning av insug samt förgasare"
 
Last edited:

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Garanterat brickor i burken samt en spärr te gasvajern, lätt som en plätt att ta bort.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Blir du stoppad och åker dit på strypningen, även om du monterar tillbaks den, så måste du fortfarande ha intyget från en auktoriserad verkstad om att strypningen är återställd när du åker in på registreringsbesiktning! :brinnerup

Om man blir stoppad OCH åker dit på strypningen så har man sannolikt större problem än att få den genom en besiktning?
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Kan vara trottelstopp i förgasaren och brickor i insugen, eller mellan insugen och topplocket. Har brickor just mellan insug och topp på en xj900 så det kan vara lika på din:)
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Jag måste bara kolla en sista grej.. Jag har Registreringsbesitkningspapper och kvittot från Ava Mc som utförde strypningen. Är det något mer papper jag ska ha?

Har tittat runt lite och de två papper som heter effektintyg och monteringsintyg har inte jag... Är det något som lämnas till besiktningen, eller får man tillbaka dem efter att besiktningen är godkänd? eller ska jag ha dem själv?

För om det är så att jag måste ha något utav dem så har jag ett problem :gnissla
 

Nicco...

<Bygger*Renoverar*Servar> Pennzoil ÅF
Gick med
7 Nov 2010
Ort
Kramfors
Hoj
Har 10st. Alla är favoriter!
Jag måste bara kolla en sista grej.. Jag har Registreringsbesitkningspapper och kvittot från Ava Mc som utförde strypningen. Är det något mer papper jag ska ha?

Har tittat runt lite och de två papper som heter effektintyg och monteringsintyg har inte jag... Är det något som lämnas till besiktningen, eller får man tillbaka dem efter att besiktningen är godkänd? eller ska jag ha dem själv?

För om det är så att jag måste ha något utav dem så har jag ett problem :gnissla

Bilprovningen brukar behålla de papperna vid reg-bes.
(Vilket jag delvis antydde i det tidigare inlägget ovan!)

Om man blir stoppad OCH åker dit på strypningen så har man sannolikt större problem än att få den genom en besiktning?

Hinner man se Herr P, mitt i gatan står, så körde man inte tillräckligt fort :näsblod :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top