Strypt eller ostrypt?

Blubb

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Hoj
NSR på g!
Tjena!
Har en Honda NSR125R som jag håller på att ta kort till förtillfället.
Var uppe igår och rengjorde förgasare m.m. så allt ska vara fint till jag har kortet(som kommer nog kommer bli till slutet av månaden :banana ).
Kollade innan jag gick upp i reg. papprerna och där stod det att den var strypt med en bricka i insuget och så kollade jag lite på min,hittade ingen....Sen sökte jag lite o hitta bilder på hur det ska vara vilket inte var som på min.
Testa även en rudna för att se så den gick o den gick fint då...:)

Det jag tänkte på var,kommer det vara stora problem med besiktning även om den är ostrypt?Eller kommer den kunna gå igenom troligen?

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Troligtvis inga problem :)
Min 125:a gick igenom besiktningen ostrypt, och besiktningsmannen sade inget om effekten.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Hur kopplar min på avgasporten?....Lär mej :D

förhoppningsvis har du de som på min, antingen kopplar du ur kablarna till avgasporten, eller så tar du bort allting förutom själva de som sitter på cylindern och "throtteln" som åker upp och ner,

fråga någon som har samma hoj som dig :)

Trubbis har en honda nsr, du kan fråga honom när du får hojen

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Jag kom igenom med en avstrypt och trimmad crm.
Jag sa som det var, att det var en ny cylinder så han skulle ta det lugnt för att den inte var inkörd. :rolleyes:

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Bensindriven
Jag har också en sådan. Helt avstrypt med BÅDA boxarna och ett Jollymoto-system. Gör cirka 185-190 på mätaren och cirka 175 med en bil bredvid. Besiktigade helt avstrypt med röret på, fick påpekningar om att den var trimmad men att det var polisens ansvar när dom tog mig. Fick även påpekningar om ljudvolymen :arsele

Hur fort går din? Strypa till besiktningen kan man skita i, dom bryr sig inte.

Blubb

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Hoj
NSR på g!
Har inte kunnat toppa den då jag har kört lite uppe vid vägen här i området med den bara men såfort jag har kortet så ska den toppas :D
Har teorin idag,wish me luck o.o
I motorväg vill jag att den klarar motorväg iaf utanproblem,ska ev. annat rör mot vintern men först ska den snyggas till med blinkersbyten m.m :D
Kan man inte annars fixa varvstopp eller liknande som man har på moppar till besiktningen `? xD :O

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Hur fort går din? Strypa till besiktningen kan man skita i, dom bryr sig inte.

Min går inte fortare än 130-135 men det beror på att jag har tappat några tänder fram och fått några till i bak. :rolleyes:
Skulle nog kunna rulla upp den i 160-170 på mätaren med annan drevning men hastigheten är inte riktigt poängen med en motard :D

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...