Strypt...lr inte?

Bejiooorn

It's CRAZY PIZZA!
Gick med
25 Dec 2003
Hoj
Yamaha TT600R -00
men skulle något hända gäller ju inte försäkringen, om de nu ser att den är ostrypt/trimmad.

eller?

Solid snake

Guest
Bejiooorn skrev:
men skulle något hända gäller ju inte försäkringen, om de nu ser att den är ostrypt/trimmad.

eller?

Om man kör o krockar så plockar dom in den direkt, försäkringsbolaget vill ju spara pengar.

Så dom river hela hojjen så ser dom att den e ostrypt och säger, "det var ju tråkigt att du ska betala alla skador till den andre men så är det".

Så om du tänker ostrypa så går den ju fortare o bättre axx, men man får köra lugnare.

Solid snake

Guest
Bejiooorn skrev:
drar man då in i en BMW är det kört :död

Precis det jag menar, tänk om personen man kör på blir skadad eller nåt = inte kul, en massa skadestånd o sånt = glöm den hojjen + att inte ha pengar på ett tag.

Bejiooorn

It's CRAZY PIZZA!
Gick med
25 Dec 2003
Hoj
Yamaha TT600R -00
cRoC skrev:
Trafikförsäkringen gäller oavsett om man kör strypt eller inte..

så man slipper köpa ny BMW åt nån annan? men då är det ju lungt ;) (eller lugnare iallafall...)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag snackade med en som klotat med "mellanhoj", då hade dom inte ens kollat strypningarna... Hojen va strypt, men ändå, dom kollade inte ens... Sen om det va tur eller om det mest är skitsnack att dom kolalr hojarna är en annan sak, hehe

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Om du kör in i en BMW så är risken att dom plockar ner den minimal. En BMW är småpengar i försäkringsbolagen kassa.. Personskador är sådant som kostar pengar...

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
jag praktiserar på en audi verkstad!
och där fick vi in en audi rs4 som synkringen på tvåans växel var trasig på då kom en försäkrings gubbe och kollade hur det såg ut och godkände (IF var det) så då var det bara att vänta på delar :D fett kul var det sen iaf!

det var någon som skrev att trafikförsäkring fortfarande gäller trots man har tagit bort strypningrna stämmer det värkligen?

sen iaf har man hel eller halv och det visar sig att det har trimmats så har flera försäkringsbolag bestämt sig för att dom inte betalar ut något!

Bejiooorn

It's CRAZY PIZZA!
Gick med
25 Dec 2003
Hoj
Yamaha TT600R -00
Edholm skrev:
Om du kör in i en BMW så är risken att dom plockar ner den minimal. En BMW är småpengar i försäkringsbolagen kassa.. Personskador är sådant som kostar pengar...

om jag fattat det rätt, så slipper jag betala för en tant som jag råkat köra på, men min mc - den plockar dom in och konstaterar att den är ostrypt så får jag fixa den själv?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vad jag vet (hört?) så gäller ALLTID trafikförsäkringen (Dvs dem betalar den skadade bmw:n), men ditt fordon (om du har helförsäkring) får du ingen ersättning för. Får ringa och kolla nån dag.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
cRoC skrev:
Vad jag vet (hört?) så gäller ALLTID trafikförsäkringen (Dvs dem betalar den skadade bmw:n), men ditt fordon (om du har helförsäkring) får du ingen ersättning för. Får ringa och kolla nån dag.

Jo, men kan man inte bli återbetalningsskyldig om man inte har "rent mjöl i påsen"

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
cRoC skrev:

jo men den som hel samt halv försäkring är ju tagen på en på en lätt mc dvs 11kw 15hk och inte mer, om du stryper ur så räknas det ju inte som en lätt mc enligt lag!
då är frågan om försäkringen gäller.... för moppar så har det blivit såna regler att har du trimmat det minsta så gäller INGEN försäkring (tror det innefattar alla försäkringsbolag) kanske är annat för mc men det är ju lika olagligt att köra med ostrypt egentligen! så, men det är väll bara att kolla upp!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras