Strypt mc med original effekt

Ttvetjanu

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2020
Hoj
Gsx750f
Det har säkert diskuterats massor, men jag hittade inget med sökfunktion. Jag har lagt märke till att flera hojar som är till salu är reggade med 25-35kw fast strypningen är borttagen. Jag har också märkt att detta ger betydligt billigare försäkringar.

Jag är ny med hela MC grejen, tog A kortet förra vår och har kört en säsong med en suzuki gsx750f, som jag tyvärr föll med förra höst (inte mitt fel, jag är okej men hojen är inte det). Nu letar jag efter ny mc och undrar om dessa "felreggade" hojar kan orsaka problem. Jag får ju lagligt köra med vad jag vill, men kan tänka mig att vid olycksfall så kommer försäkring inte täcka ifall det märks att strypningen är borttagen. Stämmer detta? I så fall hur går man till väga med att omregga till A utan strypningen? Försäkring kommer säkert inverkas massor av detta också. Är det bara bättre att inte köpa en hoj som är felreggad? Gärna vuxna och ärliga åsikter, tack!

Ttvetjanu

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2020
Hoj
Gsx750f
Måste vara ärlig, har typ inte blivit något klokare av att läsa allt. Min tanke var alltså att köpa denna:

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha YZF 600 Thundercat https://www.blocket.se/vi/90341610.htm

Jag kollade priser på försäkringar via IF och mera ställen och dom var rätt billiga. När jag kollade hojen på transportstyrelsens sida så ser man att den är reggad som 25kw. Är det bäst att jag omreggar den till original? Hur funkar det då med försärking? Eller är det bäst att inte alls köpa den och kolla på andra alternativ.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Generellt har väl bolagen slutat med rabatten just för att folk fuskar. Vill det sig illa så betalar du alltså fullpris, men får inte en spänn eftersom du har kört runt med en felreggad hoj som är besiktad på fel premisser. Winwin för försäkringsbolaget, men inte för dig.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...