strypt rör

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Vissa kan ha en strypning i röret. men dem flesta har inte någon strypning i röret förutom katalysatorn.

Strypningarna är mest elktroniska, finns även en trottelstrypning i förgasaren.

Ta bort alla strypningar andra strypningar först innan du börjar med röret.

Och hur man tar bort dem finns det massor av här på SH, kolla FAQ där står det massa nyttigt.

Ha, ta det lungt han är väll antagligen ny hära.

Du visst säkert allting om din CRM när du fick den...

jo faktiskt.... med tanke på att det är samma motor i nsren och resten är logiskt så harj ag inte haft några problem.

och till resten: jag svarar som jag gör när jag tycker en tråd är totalt åt helvete onödig och vi har en strypningsFAQ som duger mkt väl. och om han är ny och inte sett den så är de moderatorerna som gör fel så det inte syns...

och när han säger att den gör 160 (?) på mätaren så blir de bara ännu mera patetiskt. det är ingen 1000cc han kör.

och dedär med svetsning: vem sa att man inte lär sej svetsa mig på en timme??? det är hur lätt som helst.... problemet är att ställa in skiten. sen när vi börjar prata tig eler svetsa i andra material som alu så börjar de bli lite svårare...

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
aprilia sxv 550 -09
160 gör den på mätaren trot eller ej.

och i strypnings faqet finns ej mx 125 med, visst det är samma motor som rs:en men inte samma rör det kan ju finnas vissa skilldnader trots allt...

Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03

och i strypnings faqet finns ej mx 125 med, visst det är samma motor som rs:en men inte samma rör det kan ju finnas vissa skilldnader trots allt...

Nej, om din hoj gör 160 så finns det inget kvar. vill du att den ska göra 200 eller?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

varför fortsätter du ens tjöta? de finns inga strypningar i din hoj.... vad är problemet?

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610

jag vill se din mx göra 160 på mätaren :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

haha, gå och lägg dig

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
är du dum i huvvet lr?

om de sitter nån strypning så ser du den i början av röret.... plocka loss å kolla.

Jaså det säger du?

Hur kommer det sig då att tex på NSRéns original system i vissa fall finns strypningar i mitten på kammaren? Säkert jätte lätt att se när du tittar in i början på röret :tummenupp .

Edit: Och kanske borde du lugna ner dig lite? Alla vet inte allt om sina hojar, därför finns forumet.

Last edited:

_RaLLaN_

Guest
Jag antar att du aldrig svetsat förut? Det är inget man lär sig på 1 timma, visst, det går ju att svetsa men hut tätt blir det då?

haha. nä aldrig. bara typ 10 timmar i veckan senaste året.. :D

Få det tätt? Är det svårt? Okej, de visste jag inte.

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jaså det säger du?

Hur kommer det sig då att tex på NSRéns original system i vissa fall finns strypningar i mitten på kammaren? Säkert jätte lätt att se när du tittar in i början på röret :tummenupp .

Edit: Och kanske borde du lugna ner dig lite? Alla vet inte allt om sina hojar, därför finns forumet.

det ligger som en extra plåt på insidan i början av röret på vissa, svar ja.

och jag kanske borde lugna ner mej men tycker vi borde få till det bättre för nykomlingar, dyker upp många trådar som handlar om samma sak, finns i stickys osv.

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Jaså det säger du?

Kan ju meddela att det på vissa RS sitter en strypning i expansionskammaren (+ att katalysatorn sitter där)

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
aprilia sxv 550 -09
jag ska ta en bild på mätaren och lägga upp här för er som inte tror på mig :)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
det ligger som en extra plåt på insidan i början av röret på vissa, svar ja.

och jag kanske borde lugna ner mej men tycker vi borde få till det bättre för nykomlingar, dyker upp många trådar som handlar om samma sak, finns i stickys osv.

Början och början, du ser den definitift inte från början på röret.

Mja ligger viss sanning i vad du säger iofs, lättaste är att bara strunta i att kommentera så lär sig nya medlemmar söka när det varigt uppe många ggr innan.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Last edited:
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...