Studentboende i Växjö?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Hej glada smålänningar.
Det är så att min sambos grabb ska börja plugga i Växjö. Problemet är att han inte hittar något boende. Vi har försökt med fastighetsbolagen men alla lägenheter han har råd med har givetvis redan gått åt till andra- och tredjeårsstudenter.
Finns det någon här som har några uppslag på andra hyresvärdar? Eller kanske någon som hyr ut rum eller dylikt tills han får tag på en lägenhet?
Det kan tilläggas att han är tråkigt skötsam. Han varken krökar eller spelar hög musik.
Tacksam för alla seriösa tips. PMa gärna om ni har någon idé.

Peter

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Mitt första tips är givetvis Blocket, men det är nog bra drag efter övernattningsrum nu när terminen börjar.

Jag antar att du menar att ni sökt via hyresbostäder (studentbostäder), men det finns även lägenheter som ägs av Stubor (http://www.stubor.se/) på campus. Jag hade testat där.

Lycka till!!

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Mitt första tips är givetvis Blocket, men det är nog bra drag efter övernattningsrum nu när terminen börjar.

Jag antar att du menar att ni sökt via hyresbostäder (studentbostäder), men det finns även lägenheter som ägs av Stubor (http://www.stubor.se/) på campus. Jag hade testat där.

Lycka till!!

Tack för tipsen. Ska genast vidarebefordra dom. :tummenupp

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Om han kan tänka sig att bo en bit utanför stan så har Lessebohus eller Lessebohem eller vad dom heter mycket ledigt. Jag och tjejen skaffade precis en lägenhet i Hovmantorp och i och med att hon ska plugga på universitetet så har Lessebohus en speciell deal för studenter. Dels får man rabatt varje månad, motsvarande vad ett månadskort till bussen kostar, dels betalar man ingen hyra alls i juni och juli då man inte får CSN.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Om han kan tänka sig att bo en bit utanför stan så har Lessebohus eller Lessebohem eller vad dom heter mycket ledigt. Jag och tjejen skaffade precis en lägenhet i Hovmantorp och i och med att hon ska plugga på universitetet så har Lessebohus en speciell deal för studenter. Dels får man rabatt varje månad, motsvarande vad ett månadskort till bussen kostar, dels betalar man ingen hyra alls i juni och juli då man inte får CSN.

Tack för tipset. Ska givetvis kolla upp det också. :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...