Studenten, åka kortege.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Alltså vår klass e ju störd, helt splittrad. Alla åker olika saker, ingen samlas och de övriga vill är så slappa och inte hittar på något, man vill ju inte betala allt själv.

Vafan ska man göra åt de.

Solid snake

Guest
Okej................................................

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Pr0bz skrev:
2203849 Alltså vår klass e ju störd, helt splittrad. Alla åker olika saker, ingen samlas och de övriga vill är så slappa och inte hittar på något, man vill ju inte betala allt själv.

Vafan ska man göra åt de.
Jag rekomenderar en stor flaska sprit och en tratt med slang.

För tratten ner i halsen och höll i spriten om 2 min har du större problem och skiter fulständigt i kortegen. :tummenupp

Nej men alvarligt talat så är sånt där drygt när folk inte kan bestäma sig så allt rinner ut i sanden.

Jonathan

Guest
Därför frågar man nån bekant som har ett tufft åk om man kan få låna det/den och struntar i de andra.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag hade coolaste grejen på min student. Åkte sidovagn med cirka 40-50 motorcyklister bakom. Alla andra i min klass åkte på suparsläp.
Häftigaste dagen jag varit med om! Tack igen alla som var med! Och som även ställde upp på syrrans student! :yoparty

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jonathan skrev:
2203890 Därför frågar man nån bekant som har ett tufft åk om man kan få låna det/den och struntar i de andra.
Låna någons timmer lastare (borde finnas gott om dom i vimmerby...) Ställ upp en generator från samma person sställ upp en stereo bygg upp en tron som du kan sitta på säga till stadens snygga fjortisar att dom får en öl om dom åker med och vips har du ditt eget harem.

Förfan så svårt är det inte, min ide suger men du kan säkert komma på något bättre. Våga vara udda!

Kia

Guest
När kussen tog studenten för 3 år sen samlades familjen och pyntade ett vanligt släp med björkar, svenska flaggor och ballonger... En stor skylt med ett fruktansvärt fult bebiskort på studenten prydde baksidan på släpet... Min bil (en helt vanlig, vit ford mondeo kombi) pyntades med blågula sidenband från huven till bakluckan, svenska flaggor på taket osv... jaa det jag vill ha sagt är att det behöver inte alls kosta mycket stålar för att få ihop ett kul studentåk... Bara lite gott humör och en fantasifull familj....
Vårat åk blev ett väldigt uppskattat inslag på Uppsalas gator.....

Det kan förstås bero lite på att det var jag som körde och jag kan absolut inte köra med släp... å då menar jag verkligen kan absolut inte... Men många glada skratt blev det ialla fall på de trängsta gatorna... :tummenupp

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Är det verkligen ingen polare du kan gå ihop med då? Åka flak är faktiskt jävligt kul! Åkte idag faktiskt! :banana

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Sånt är trist. Nån måste ta tag i det annars blir inget gjort, du kanske?
Jag tar också studenten nu om några veckor men vi är så lyckligt lottade att Volvo Skövde fixar en lastbil åt oss.

Torlejf

Prylgalen.
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Monster 620ie S
När jag tog studenten var det en lastbil med massa studenter på flaket som blev stoppad av polisen.
Polismannen tyckte att detta flak inte uppfyllde alla regler och att det var osäkert att åka på.
Så hela denna klass fick snällt hoppa ner från flaket...och börja gå. :)

Så ska man åka släp/flak, se för fanken till att det uppfyller regler och krav!

Mvh. David.

vixor

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
Yamaha pw80
Vi ska pynta våran vagn (som hela klassen ska åka på) imorgon, ska även ha med en stereo och gissa vad vi ska spela? :D

Botten Anna med eran favorit Basshunter :hihi :banana

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Bikerbitch skrev:
2203901 Jag hade coolaste grejen på min student. Åkte sidovagn med cirka 40-50 motorcyklister bakom. Alla andra i min klass åkte på suparsläp.
Häftigaste dagen jag varit med om! Tack igen alla som var med! Och som även ställde upp på syrrans student! :yoparty

Visst va vi coola! Jag va coolast... :rolleyes: :D

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
vixor skrev:
2204601Botten Anna med eran favorit Basshunter :hihi :banana
Amatörer... Det är Alice Coopers låt Schools Out som är det som gäller när det är studentdags. :fakta

Första gången jag tog studenten så åkte vi släp bakom en traktor (en grön Valtra). Allting pyntades med björkris och det vanliga. Dessutom hittade vi några älghorn som vi surrade fast i fronten på traktorn. Ljudet bestod av en cd-spelare, bilslutsteg, ett batteri och ett par baslådor.

Andra jag tog studenten så var det lastbilsflak som gällde. Lastbilen i fråga var en gammal amerikansk sak. Som också pyntades med björkris. Men ljudsystemet vi hade den gången gick inte av för hackor. Elverket surrade vi fast i fronten på lastbilen, sedan riggade vi upp högtalarna på flaket. Vi hade med oss en låda öronproppar också...

Här i stan går studentfirandet enligt traditionen till så att morgonen inleds med champagnefrukost som var klass ordnar för sig. Sedan åker klassen runt stan i några timmar på flaket för att verkligen bli fulal som ägg. När det är avklarat bär det av till skolan där det är dags för betygsutdelning, stipendieutdelningar och liknande. Då, när man precis hunnit bli lite bakis, är det dags att gå up på trappan och sjunga studentsången innan man ska försöka hitta sin familj i folkhavet framför skolan.

När man har hittat sin familj är det dags att fara hemöver (sker helst i snygg bil eller på snygg mc) för att tillbringa några timmar med släkt och vänner. Ni vet, äta kallskuret och få presenter och sånt.

Det är först efter det som det börjar dra ihop sig till det riktiga sjöslaget. Att sitta i en park större delen av natten (förutom kring midnatt då det är samling på rådhusets trappa för tal och liknande) och supa skallen i atomer. Något som tidvis blir lite kaotiskt då en stor del av länets partysugna ungdomar samlas på en yta något större än en fotbollsplan och dricker massor med alkohol...

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Ah jag får försöka styra upp det. Men det kanske är 10 polare från klassen o jag som vill hitta på något. Men ingen jävel vill ju betala. Jag tänkte fixa en stor fet jävla dumper att krossa de andra med, men då vill ja fan inte betala allt själv, lata jävla klass. Skulle va skitkul, men ja har inte råd med 1000kr/h själv.

Får övningsköra med nsren i kortegen :yoparty

:rolleyes:

vixor

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
Yamaha pw80
Esquire skrev:
2205313 Amatörer... Det är Alice Coopers låt Schools Out som är det som gäller när det är studentdags. :fakta

Första gången jag tog studenten så åkte vi släp bakom en traktor (en grön Valtra)...

hehehe! :)
Ja björkris blir det nog, ljudanläggningen vet jag inte vad den består utav än, men hoppas det ska låta lite iaf :)
Med största sannolikhet så blir det nog lite :fyllisar också!

Ska bli spännande, det blir liksom första gången jag tar studenten!

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
utbytt mot en Caterham
vixor skrev:
2204601 Vi ska pynta våran vagn (som hela klassen ska åka på) imorgon, ska även ha med en stereo och gissa vad vi ska spela? :D

Botten Anna med eran favorit Basshunter :hihi :banana

Nej de ska vi inte. Är du på riktigt? :fatta!

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
utbytt mot en Caterham
vixor skrev:
2205343 :rofl ja vad gjorde ni igentligen?? :va
Då får vi slita upp dig på vagnen då :)

Haha. Skit i det du, ni drog ju (tack och lov för det).

Aldrig att ja kliver upp i vagnen om ni ska spela botten anna :död

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...