Studenter - hur finanserar ni erat hojintresse???

Pyr

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
1991, Honda CBR 600
Köpte hojen innan ja började plugga men det är allt knapert ibland nu när man studerar. Själv så kör jag en cbr 600 -91, var på banan idag och den räcker allt till.

LTM

Snart så...
Gick med
17 May 2004
Hoj
CBR 600f
ja det är ett mysterium faktiskt att pengarna räcker under vintern... :va

personligen har jag nån form av budget där jag sätter undan lika mycket pengar varje månad till hyra och amortering på lån (mcn) samt räkningar osv

då har man lite kvar o leva för och oftast går det till bensin till bilen under vintern samt lite annat jox...

för att hålla ihop detta extrajobbar jag på helger samt 3 månaders sommarjobb, men man får prioritera bort lite oviktiga saker som kurslitteratur, kläder och dyrsprit :gnissla sen har man en bättre hälft som är med o delar på hyra o diverse räkningar också :tummenupp

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Jag har en Bandit och en dr350, ingen av dessa har någon hög driftkostnad. Driftkostnaden betalar jag med lite ströjobb ibland när jag har tid.

saft

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 600F -98 Husaberg 400 FE -02
mini-knutten skrev:
man använder alla sina pengar som man sparat genom åren, köper en dyr hoj som man knappt har råd att försäkra och ber till gud att man har råd å försäkra den även nästa år.... :va

Precis! Tror man att det går så brukar det göra det. Sen underlättar det ju att man inte har fjollintressen som kläder och sånt. Man får prioritera.

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
csn + låndel + mer lån ger 8500:- i månaden
en ducce försäkringen ligger på 2800:- hel hel
hyra, tele räkning, mat lite nöje.. man blir inte kung i baren med det men det går runt utan problem tom så att jag har råd att ha en segelbåt i drift oxå :) men då har man ingen bil och andra sidan.. som vanligt prioriterinagar!

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
18 år, studerande, R6 -03.. Betalade hojen själv med pengar som växt genom åren.. Allt går om man vill :)

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Disasterpiece skrev:
18 år, studerande, R6 -03.. Betalade hojen själv med pengar som växt genom åren.. Allt går om man vill :)

altså mamma å pappa... för jag antar att det va dom som startade det där kontot till dig en gång i tiden...

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Jag säljer min kropp. Bokstavligt talat. Ett lårben tar jag 79kr/kg för.

Ni skulle bara ana hur många kannibaler det finns bland de högst uppsatta i samhället. :näsblod

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Själv så sommarjobbade jag hos farsan sen 13 års ålder därifrån sparades de mesta pengarna som gick till moped sen så småningom 125a och de har båda sålts med vinst. Sen köpte jag en hoj för 33 000:- men sen är det klart att föräldrarna har stöttat och skönt är ju det men utgifter och liknande till hojen står jag för. Jag delar ut tidningarna varje söndag natt + reklam varje helg + extra jobb när det går. :tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Äh, det går la.

Sen whinar man ju iofs litet när stålet börjar tryta i slutet av månaden.

Men visst, går in på mitt tredje år som student nu, har både hoj och bil... Maddafakkin'.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
finansierar allt själv såsom hoj, utrustning, försäkring... ja allt. Inga ekonomiskt oberoende föreldrar som hjälper mig med något tyvär :(. Haft strul med mopederna och gått back på alla affärer. 125an gick jag back ca 12k på med alla motorhaverier som jag fick. Tog banklån till RGVn men det är betalt nu denna månaden. Aldrig mer lån!. Det är inte bara inköpet som är de dyra med en hoj. Under hållet för en 2t är ganska dyrt det också. Känns som att allt är emot en men man får inte ge upp.
Jobbar för övrigt själv och har inga "sparade pengar som vuxit på ett konto som jag fick av mina föreldrar".
Alla ni som har snälla föreldrar var tacksamma för det :tummenupp håll hårt i dem och kräv inte för mycket av dem. Det är de värsta som finns. folk som får och får men aldrig blir nöjda.. bortskämda heter det..
aja.. ska nog sluta skriva nu innan jag får allt för många fiender.. :tungan

MatteR

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -08
jag uppfann en rymdraket med toalett där bajset inte kunde flyga. så det är på den vägen jag är rik. :7peta

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Jag är student och ligger i elitnivå när det gäller att bränna pengar.
Har man jobbat sen 93:a kan man inte skära ned på levnadsstandarden helt och hållet.
Så just nu är det bara att bita ihop och gilla läget utan hoj.
Lever igenom mina vänners hojberättelser.
Hade bara 5 veckors ledighet från skolan så jag fick inte ihop så mycket.

Handlar en hoj nästa höst så fort jag bytt jobb, en repig men hyfsat ny blir det.

Men jag är glad då jag pluggar och trivs, även om en hoj inte vore fel :)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM