Stulen cross

Cometome

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
06
Hej min cross blev stulen i vårat garage. Hade dock ingen försäkring på den. Men täcker inte hemförsäkringen det?

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Det täcker inte.
Den hårda sanningen är att du får bita ihop och köpa en ny.
Jävla tjuvar: kill´em all!!

Cometome

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
06
Polisen kanske? Eller tänkte du på någon annan?:D

Polisen har jag pratat med dom är ju så jävla slöa. får ringa och tjata på dom hela tiden. När min handledare från polisen ringde upp så frågade han efter nummrena på vittnena osv. har gett det till honom 2 gånger:huvet . han jobbar också deltid så omöjligt att få tag på honom. Trodde polisen höll i utredningar. Men är jag som tagit fram det mesta, eller allt. Dom har inte ens kallat in någon på förhör.

Har berättat för polisen. vill dock veta ifall om det håller. Har prata med en advokat men han säger att det viktigaste är att hitta hojen. Någon som kanske vet mycket om sånt? Vill ha tillräckligt med bevis att fälla dom j'vlarna.

Frågan är då ifall om någon vill höra på mina bevis och "kanske" ge en kommentar ifall om jag skulle komma någon vart? Pmar det isåfall.

Last edited:

Cometome

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
06
Okej då förstår jag, i så fall skulle jag ta saken i egna händer.

Ja men vad ska jag göra? Har redan varit hemma hos killen, tycker synd om honom då han inte kunde sitt egna nummer eller visste hur han la till nummer på mobilen. gav honom då 1 vecka. Dagen efteråt ringde hans morsa mig. Sen dess har jag fått lite "tycka synd" om honom. Efter allt hon sa. Gör detta mer till en rätt sak. Har aldrig gjort det innan så vet då inte hur polisen arbetar med sånt här. Hans mamma dock blånekade osv osv.

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Tycker synd om honom för att han inte vet hur en mobil funkar?:va
Idioten har väl snott den oxå och inte hunnit lära sig den än!

Om du vet vart hojen finns är det väl bara ta med några kompisar med lämplig "utrustning" (sån man använder i en viss amerikansk bollsport) och hämta hem den?

Fast bäst är förstås att fortsätta tjata på polisen så att allt går rätt till. Tyvärr har inte sånthär värst hög prioritet hos farbror blå dock..

Och nej, på hemförsäkringen får du inte ut en spänn för hojen. Däremot kan du få viss ersättning för skydd o liknande. Fick iaf jag.

Sir_Börje

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
CRF 450 -08
Först och främst så måste du nog ta och bestämma dig om du ska tycka synd om han eller inte.

Annars kan du väl lika gärna låta han behålla hojpan.

axelsson_vpg

Guest
nämen fifan va surt.. anmäl inget till snuten lr nå än.. ta de till våren lr nå och skaffa en försäkring, nån vecka senare kan den ju bli stulen istället. nackdelen me detta är ju att tjyvarna praktiskt taget får en cross som ingen letar efter.. och de är ju förbannat surt. fast iof, anmäler du det får du ändå inte tillbaka den och ingen ny heller.

Lite sent såg jag!!!

mitt tips! hämta crossen + hans teve och lite sånt.

Last edited:

Cometome

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
06
Först och främst så måste du nog ta och bestämma dig om du ska tycka synd om han eller inte.

Annars kan du väl lika gärna låta han behålla hojpan.

tyvärr så har han inte crossen kvar. Utan det var tydligen någon som "snodde" den ifrån dom. Har varit inne i hans garage. är 100% säker på att han inte har kvar den.

Jo att jag tycker synd om dom är för att dom är såna töntar att du inte vet vad dom håller på med. Har dock fått massa som vill "stå" upp för mig som någon nämde tidigare. Men jag anser just nu att det är inte det bästa att göra. Eftersom att jag anmält dom och det skulle värka rätt så logiskt ifall om nått hände just dom 2 eller så.

Har som tidigare sagt bevis för att dom snott min cross. Vill veta ifall om dem kan tänkas hålla i rätten?

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
tyvärr så har han inte crossen kvar. Utan det var tydligen någon som "snodde" den ifrån dom. Har varit inne i hans garage. är 100% säker på att han inte har kvar den.

Jo att jag tycker synd om dom är för att dom är såna töntar att du inte vet vad dom håller på med. Har dock fått massa som vill "stå" upp för mig som någon nämde tidigare. Men jag anser just nu att det är inte det bästa att göra. Eftersom att jag anmält dom och det skulle värka rätt så logiskt ifall om nått hände just dom 2 eller så.

Har som tidigare sagt bevis för att dom snott min cross. Vill veta ifall om dem kan tänkas hålla i rätten?

Är det inte lite märkligt att ngn "Snodde" din hoj från honom?
Han vet säkert vart den är... Låter mer som om han spelar dig som en fiol.:va
Tycka synd och tycka synd... du kanske ska ge honom en ny hoj då?? :huvet
Ähh.. sätt dit honom så det smäller... fixa en avbetalningsplan eller ngt via hans morsa då?
//T

Cometome

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
06
Är det inte lite märkligt att ngn "Snodde" din hoj från honom?
Han vet säkert vart den är... Låter mer som om han spelar dig som en fiol.:va
Tycka synd och tycka synd... du kanske ska ge honom en ny hoj då?? :huvet
Ähh.. sätt dit honom så det smäller... fixa en avbetalningsplan eller ngt via hans morsa då?
//T

Hans morsa är sån jävla kärring. Mitt barn gör inget sånt.... Ni har hört det förr. första veckan den var stulen så hörde jag den mycket. Har hört att dom sålde den för 4500 med. Jag har mycket kontaker men jag har inte så att jag ligger steget förre. Är alltid ett steg efter.

Men jag överväger nu ifall om jag ska hälsa på honom på vägen hem eller nått etc. Är det dock smart att göra de nu när anmälan osv?

Gick med
22 Dec 2004
Hoj
Thruxton -04
Vad väntar du på ? :va
Jag hade fixat snubben vid första besöket,tagit hem crossen igen+ div annat av värde som "plåster på såren".
För det andra lär det väll finnas några på kö för att spöa snubben så ingen skulle mistänka dig som nr 1 !

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Vart i GBG fanns crossen då du hade blivit av med den?

I vilket område bor killen som hade den?

Vart skulle crossen finnas nu?

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Styr upp detta så fort det går medan det finns något kvar av crossen (dina pengar). Hade aldrig accepterat något sånt här om jag hade en aning om vem den skyldiga är. Finns säkert många som vill hjälpa dig.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Fick något stulet och hittade tjuven, men mådde dåligt över hur jävla misär där var. Hans morsa fick typ ta ett finaxlån för att betala tillbaka mot att jag skippade polisen.

Jag förstår faktiskt att det kan kännas jobbigt, men det är bara att ruska av sig tyvärr. Stjäl man något som minderårig så får föräldrarna ta smällen, när tjuven blir myndig så är det plötsligt offren och staten som får ta smällen av hans sura knarkarliv..

Kommer han undan garvar de bara åt dig på stan. Inget alternativ..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln