Stulen Hayabusa Tyresö *SATAN*

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Hyperion skrev:
2110424 Vet hur det känns suzuki01... min blev stulen natten till lördag... fick ha den i 10 timmar (plockade fram den ur vinterförvaring fredags - nytvättad och fin!). Den hittades kvällen därpå totalkvaddad...
:mad:

Sprillans ny hoj, hade inte ens gått 430 mil... Köpte den förra året, lade ner så mycket tid och kärlek. Hann inte ens köra 50km i år innan de tog och kvaddade den. Åkte förbi verkstan idag och fotade (kolla på bifogad bild).

Skadorna kommer antagligen överskrida värdet.

Hoppas svinen råkar ut för en olycka... :kulspruta


fy fan
 

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Hyperion skrev:
2110424 Vet hur det känns suzuki01... min blev stulen natten till lördag... fick ha den i 10 timmar (plockade fram den ur vinterförvaring fredags - nytvättad och fin!). Den hittades kvällen därpå totalkvaddad...
:mad:

Hade du låst även med styrlåset? Och hur gjorde dom med det i så fall?
Jag hittade rester av styrlåset/tändningen vid "brottsplatsen", faktum är att det var det enda som var kvar av hojen :(
 

TopperHarley

Jaha?
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
FZ6-N
Jag såg en Hayabusa med den färgen på Renstiernas gata på södermalm i söndags eftermiddag.
Behöver givetvis inte alls vara den, jag vet inte hur vanlig modell-färgkombinationen är... :confused:
 

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
TopperHarley skrev:
2110453 Jag såg en Hayabusa med den färgen på Renstiernas gata på södermalm i söndags eftermiddag.
Behöver givetvis inte alls vara den, jag vet inte hur vanlig modell-färgkombinationen är... :confused:

Ok, min var väldigt stylad.... Kommer du ihåg nåt mer än färgkombinationen?
 

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
Så som jag erfarit det så brukar stulna hojar dyka upp inte allt för långt ifrån där dom blev stulna och men ny ram. Inreggade som helt ärliga importhojar. Så ser du en lika dan hoj i närheten så sätt efter den direkt. Tar nog dock ett tag för dom att fixa till den. Min gixxer 1000 hittades ett år efter att den blev stulen, jag tror inte killen kört så mycket med den under samma säsong som han stal den. Sletna däck däremot som kanske talar emot.
 

Hyperion

Marge, can I go out and play?
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S
suzuki01 skrev:
2110450
Hyperion skrev:
2110424 Vet hur det känns suzuki01... min blev stulen natten till lördag... fick ha den i 10 timmar (plockade fram den ur vinterförvaring fredags - nytvättad och fin!). Den hittades kvällen därpå totalkvaddad...
:mad:

Hade du låst även med styrlåset? Och hur gjorde dom med det i så fall?
Jag hittade rester av styrlåset/tändningen vid "brottsplatsen", faktum är att det var det enda som var kvar av hojen :(

Jag hittade ingenting... :( Hade både styr- och bromslås men de lyckades ta den ändå utan större svårigheter (antagligen så flyttade de den till en annan plats där de tog bort lås och tjuvkopplade den).

Tydligen så såg en vakt att körde den ute vid Lunda industriområde och när han körde dit så dumpade de den och stack iväg i en röd Saab.

En granne hörde ljud där min hoj var parkerad vid 23.30 på fredagen. Kan ha varit de svinen... :mad:

// Hyperion
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
suzuki01 skrev:
2110477 Ok, min var väldigt stylad.... Kommer du ihåg nåt mer än färgkombinationen?
Just det. Du har inte någon bra bild på sadeln. Det är ju inte så många som har en ljus sadel på sin Busa.
 

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Vore det inte bra att automatiskt skicka ut mail till alla medlemmar här på sporthoj om det kommer in en ny tråd i stulet-forumet?
Gärna med bild på den stulna hojen också.

Vi måste göra absolut allt vi kan för att stoppa banditerna som stjäl våra hojar.

Jag är fortfarande arg, bitter å ledsen över min stulna hoj. Tycker mig se den överallt när jag är ute *suck*
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Hoztic skrev:
2107151 Fan så trist! Får vi tackla omkull honom om vi ser den köras i trafik?
Jag håller ögonen öppna, var så säker! Hästtjuvar hängdes, och det är en princip som kan gälla på moderna fordonstjuvar också! :mad:
Håller med dej det skulle man tamej*** ta o göra med sånna som inte kan se skillnad på ditt och mitt!!!
 

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Väster om Åsen
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
suzuki01 skrev:
2107131 Känns så j-a bittert. Har lagt ner X antal tusen kronor i vinter.
Förra helgen monterade jag ett helsystem, PC, K&N... Bytte till stålomspunna mm... :mad: :mad: :mad:
Känner mig helt tom....
Håll ögonen Öppna, tackar för hjälpen.
/ Jörgen

Lider med dig Jörgen :(
Vet precis hur det känns. Hände mig för bra precis ett år sen... :mad:
Förbered dig på en tuff kamp mot FB :huvet
Hör av dig om du vill ha tips eller råd. Jag önskar bara jag kunde ge dig några goda... :gnissla
Håller ögon öppna runt Västerås!
Ni andra gör väl det efter min Svart/Lila -04a hoppas jag....
//hansome
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
perkihlen skrev:
2115774 kollar Uppsala. Död åt tjuven :död

(lånar ditt inlägg för att det låg sist just nu)


Nackskott, prygel död o förintelse eller vad nu fantasin kan hitta på när det gäller MC-tjyvar!

Men... mera konstruktivt: vilka är alternativen för MC-tjuven? Kul o vara på stan o dra lite? Stjäla för att dra in stålar? Hel eller i bitar= stora risker att åka fast, möjligen mindre om de samma dygn "exporterar" bågen eller låser in den o plockar ner (eldar upp alla plastkåpor e t c).

Att bågen skulla fara runt på stan med orginal regplåt verkar väl mera osannolikt?

Vem har inte en gammal extramobil liggandes o skräpar? Köp ett TELIA kontantkort o stoppa i, ta mobilen (stäng av ringsignalen) o en ciggkabel (smyg i väg kablarna från MC-batteriet til mobilen), lägg mobilen i en plastpåse, typ cykelvertygsväska någonstans i bågen.

När du märker att bågen är borta SMSa TELIA omgående med "var är min kompis"-funktionen. Har du tur får du veta ungefär var bågen finns.

Om bovarna tar ur MC-batteriet går mobilen på sitt eget minst en vecka och är den då finurligt gömd kanke det tar ett tag innan de hittar den.

Så småningom kommer bovarna att börja leta efter gömda mobiler men gör de det på plats tar det dyrbar tid.

Ett larm med sk Pager som skvallrar om att nu pågår en flytt av bågen är väl det bästa. Tyvärr kort räckvidd om den inte är GSM.

Låt kreativiteten flöda så vi får ner stölderna. Lås funkar uppenbarligen inte utan enbart fördröjer något, det gäller att snabbt få reda på var bågen finns.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
suzuki01 skrev:
2110477 Ok, min var väldigt stylad.... Kommer du ihåg nåt mer än färgkombinationen?


Vad är/var det som var så stylat? Larm o stålomspunnet? Vem ser det när de går förbi? Trimrör har väl alla?

Flammor och kromade fälgar är "väldigt stylat" typ.

Jag menar inte att vara taskig o det är surt med hojen men jag menar bara att om det kanske är ngt mer du gjort med den så man känner igen den? Jag har säkert sett tre Hayabusor bara denna vecka, varav två med samma färgcombo.
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Chronic skrev:
2123260 Vad är/var det som var så stylat? Larm o stålomspunnet? Vem ser det när de går förbi? Trimrör har väl alla?

Flammor och kromade fälgar är "väldigt stylat" typ.

Jag menar inte att vara taskig o det är surt med hojen men jag menar bara att om det kanske är ngt mer du gjort med den så man känner igen den? Jag har säkert sett tre Hayabusor bara denna vecka, varav två med samma färgcombo.


Ehhh - han har flammor runt lampan på frontkåpan - sidan 2 inlägg 7 av han själv - så frågan är om de som du såg hade det?//R
 

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Chronic skrev:
2123260 Vad är/var det som var så stylat? Larm o stålomspunnet? Vem ser det när de går förbi? Trimrör har väl alla?

Flammor och kromade fälgar är "väldigt stylat" typ.

Jag menar inte att vara taskig o det är surt med hojen men jag menar bara att om det kanske är ngt mer du gjort med den så man känner igen den? Jag har säkert sett tre Hayabusor bara denna vecka, varav två med samma färgcombo.

####
Bakstänkan är moddad, lock för olja/koppling i borstat stål, microblinkers bak, busa loggan på backspeglar, pluggar för dom fula hålen på ramen, nät för dom fula hålen på sidoskärmarna, annat sadelöverdrag..
Det är vad jag kommer på just nu,
/ J
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
suzuki01 skrev:
2123336 ####
Bakstänkan är moddad, lock för olja/koppling i borstat stål, microblinkers bak, busa loggan på backspeglar, pluggar för dom fula hålen på ramen, nät för dom fula hålen på sidoskärmarna, annat sadelöverdrag..
Det är vad jag kommer på just nu,
/ J
Lider med dig.
Tyvärr så är det enligt fb så att 90% av de hojar som återfinns så hittas de inom 10 dagar....
Blev själv av med min hoj förra året..
Då snodde de min och Twinsuckers hojar när de stod på släp utanför hotellt vi bodde på.
Min har inte kommit till rätta ännu....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top