Stulen Hoj Igen!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
husan är funnen.

allt började väll sen eftermiddag när wheeli hämtade upp mig fårn jobbet i gammlestan, kompisen ringde då och berätta att den stod på vårvädersgatan vid pizzerian och runt där och försökte göra sinna gammla tappra försök att slanga.. när ha ringde satt vi i bilen vid backa så ringde till polisen direkt och sa att det var ett pågåend brott, så vi åkte och avvaktade lite så de hade väll sin aning efter ett tag.Sen passerade långafarborondem på pparkeringsplatsen med sin hoj, nu blir det rörigt.de var iaf 4 stycken.. men iaf så mötte vi upp polien på sommarvädersgata, samtidigt hade kompisen sett dem rulla in husaberg in i trapphuset i en av lägenheterna och sedan hade ingen kommit ut igen. så vi gick bara fram till lägenhetetn så komm en mcpolis också, kanckade lite dörr, och så fråga efter nyckel till förådem.. såå woops så stod den där,,

nu ska jag också hoppa tillbaka lite i tiden, iförrgår frågade jag fastighetsskötaren på morgonen när jag gick till jobbet om han sett någon "gul crossmotorcykel" elelr blå yamaha som alla har sett cirkulera med varandra under hela veckan.. så han hade ett föråd han hade lite suspect. å så öppnade ha det och så står det ju en cross där med skrapat ramnummer och allt de brukar göra med stulna fordon...

precis där i trapphuses var det wheelis husaberg stod idag, den var väldigt sliten till skicket och hoppas han får bra ut på försäkringen.. dagen polisen har ju såååån makt,, de kunde tyvärr inte gå in och plocka kille fast vi viste vilken lägnhet han bodde i,, vi kunde till o med peka ut han.. men men de kunde inte ens ta crosscyklarna för de hade ingen husransakan,, då kom en som bodde ner med nycklarna till förådet där crossarna stod och öppnade det,, då stod det ännu en stulen yamaha där, så två stulan fordon som inte polisen kunde göra något åt fast än dem stod i förådet,, så vi såg nu senare på kvällen kille flytta crossen ner till vårväderstorget,, det blir bara en jävla röra detta,, men har pratat med "ungdomspolisen som ska ha koll där ett tag framöver"

Ja men kvällen slutade bra med grillat hemma hos "långafarbron och skrutten"
så det vart en lyckad dag.. så sammanfattning av dagen., så har jag mött stans mesigaste polis idag och jävligt mätt efter 5 korvar .. nää du sliter jag onädigt på fingrarna..

ha det så bra,,
Fredrik
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Gött att hojen kom till rätta!

Jag blev så uppjagad när jag såg er, "de två jeflarna" som gick och ledde husan efter vägen.
Tänkte "haha, de har väl fått soppatorsk", och när jag såg polisen, som vände tänkte jag "GÖTT!".

Det tog en stund innan jag fatta att det var "snälla gubbar" som gick med hojen.

Tack för korven Clabbe och Babbe!
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
var exakt hitta ni hojen ..
och fan va gott :yoparty :yoparty
 

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
Gött att hojen kom till rätta!

Jag blev så uppjagad när jag såg er, "de två jeflarna" som gick och ledde husan efter vägen.
Tänkte "haha, de har väl fått soppatorsk", och när jag såg polisen, som vände tänkte jag "GÖTT!".

Det tog en stund innan jag fatta att det var "snälla gubbar" som gick med hojen.

Tack för korven Clabbe och Babbe!



Hahah jaa jag såg dig pasera sen så förstod jag när allt var så färskt att vi hade tagit tillbaka den,, att ni skule tro att vi var tjuvarna, sen vart det inte bättre när polisen passerade och jag hade väll ögonkontakt 1 minut innan han väde och stanna brevid oss.,, haha men de förstod väll, vi var ju albinos.

jaa tack för att vi fick vara hos er och vi grillade och deklarerade :tummenupp

ha det!
 

super Pett

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Super Duke
Gott o höra att du fått tillbaks hojen. Du får ligga på Fbolaget så de löser in den åt dig. Kan inte var kul o få tillbaks den helt slut körd.

Var o snurrade runt vårvädersg. i går kväll utan o se nått. Kanske lika bra...

Låt oss veta hur det går med hojen.
 

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
Last edited:

Calle^^

Bara ett år kvar!!
Gick med
25 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
No bajk
Gött å höra att den kom hojen kom fram till slut.. Tråkigt på skador dock.. Hoppas det går att å ordning på hojen..
 

goahead

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Japanare
Gott att den är hittad, men surt att polisen är så mesig, är väl i och för sig lagarna som är minst sagt löjliga, hade det varit min stulna cross som stod där framför ögona på dom och dom inte gjorde något hade jag blivit tokig.

Då hade jag sett till att rättvisan segrade :yoparty
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
ja man kanske ska prata med honom ,,,,
man bor ju trots allt i detta område ¨å det nåt som försvinner så jävlar...
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Ett samtal om hur man uppför sig tycker jag inte alls är en dum idé. Och nu menar jag alltså samtal som i samtal på riktigt, inget annat.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Polisen verkade lite platta.

Polisen mötte en svart KtM950 på motionslingan mot volvo torslanda
Dom verkade inte bry sig det minsta - jag blev lite förvånad.
Jag hade förväntat mig att bli stoppad..

Så man har nog inte så mycket att hämta från deras sida
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Svensk polis e ibland rätt patetiskt får ju fan inte göra ngt alls ge dom mer befogenheter! o sänka straffmyndigheten lite kanske så det inte "bara" känns för föräldrarna, lite mer åt Usa hållet kanske men därär det väll kanske förmycket åt motsatt håll men ngnstans mitt emellan kanske? Känns bara som våran polis åker runt o spänner sina muskler som är obefintliga pga av att våra lagar o regler nästan jobbar emot dom, hur dom än gör så är det ett jävla gnäll på polisen om dom inte gör ngt så blir det rama skri o skulle dom nu göra ngt så är det ju nästan ännu värre rama skri. nää mer makt till harry haffa har man inte ren mjöl i påsen så ska det väll kännas, visst nu är man väll inte världens laglydigaste person själv Wheeilar o kör förfort men jag gnäller då fan inte om jag skulle åka fast är ju mitt eget fel om dom tar mig.


PS. Grattis till dig o att din hoj är återfunnen hoppas det löser sig me Försäkring o så nu .Ds.
// Joakim



allt började väll sen eftermiddag när wheeli hämtade upp mig fårn jobbet i gammlestan, kompisen ringde då och berätta att den stod på vårvädersgatan vid pizzerian och runt där och försökte göra sinna gammla tappra försök att slanga.. när ha ringde satt vi i bilen vid backa så ringde till polisen direkt och sa att det var ett pågåend brott, så vi åkte och avvaktade lite så de hade väll sin aning efter ett tag.Sen passerade långafarborondem på pparkeringsplatsen med sin hoj, nu blir det rörigt.de var iaf 4 stycken.. men iaf så mötte vi upp polien på sommarvädersgata, samtidigt hade kompisen sett dem rulla in husaberg in i trapphuset i en av lägenheterna och sedan hade ingen kommit ut igen. så vi gick bara fram till lägenhetetn så komm en mcpolis också, kanckade lite dörr, och så fråga efter nyckel till förådem.. såå woops så stod den där,,

nu ska jag också hoppa tillbaka lite i tiden, iförrgår frågade jag fastighetsskötaren på morgonen när jag gick till jobbet om han sett någon "gul crossmotorcykel" elelr blå yamaha som alla har sett cirkulera med varandra under hela veckan.. så han hade ett föråd han hade lite suspect. å så öppnade ha det och så står det ju en cross där med skrapat ramnummer och allt de brukar göra med stulna fordon...

precis där i trapphuses var det wheelis husaberg stod idag, den var väldigt sliten till skicket och hoppas han får bra ut på försäkringen.. dagen polisen har ju såååån makt,, de kunde tyvärr inte gå in och plocka kille fast vi viste vilken lägnhet han bodde i,, vi kunde till o med peka ut han.. men men de kunde inte ens ta crosscyklarna för de hade ingen husransakan,, då kom en som bodde ner med nycklarna till förådet där crossarna stod och öppnade det,, då stod det ännu en stulen yamaha där, så två stulan fordon som inte polisen kunde göra något åt fast än dem stod i förådet,, så vi såg nu senare på kvällen kille flytta crossen ner till vårväderstorget,, det blir bara en jävla röra detta,, men har pratat med "ungdomspolisen som ska ha koll där ett tag framöver"

Ja men kvällen slutade bra med grillat hemma hos "långafarbron och skrutten"
så det vart en lyckad dag.. så sammanfattning av dagen., så har jag mött stans mesigaste polis idag och jävligt mätt efter 5 korvar .. nää du sliter jag onädigt på fingrarna..

ha det så bra,,
Fredrik
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
kolla upp regnumret på killens farsas bil och sno den av honom. och låt honom se dig åka omkring i den och köra sönder den totalt. och plocka upp ett gäng alkisar också. så får han höra genom bekanta att någon kör runt med massa fyllon i hans bil varje kväll och festar järnet.
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
kolla upp regnumret på killens farsas bil och sno den av honom. och låt honom se dig åka omkring i den och köra sönder den totalt. och plocka upp ett gäng alkisar också. så får han höra genom bekanta att någon kör runt med massa fyllon i hans bil varje kväll och festar järnet.


Nått åt de hållet - krydda de genom att stå o varva bilen runt 10 k rpm en kvart åt gången o sen sakta glida mot en lång husväg o skrapa me bilen längs hus sidan:yoparty
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
kolla upp regnumret på killens farsas bil och sno den av honom. och låt honom se dig åka omkring i den och köra sönder den totalt. och plocka upp ett gäng alkisar också. så får han höra genom bekanta att någon kör runt med massa fyllon i hans bil varje kväll och festar järnet.



hmm.... du skall sno morsans bil:fakta det ger mer skada:mattias
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
det där "sno-morsans/farsans-bil" låter kanske bra men jag antar att dessa nötter antingen inta har några päron lr så e dom lika dana själv och kör stulna bilar. men de låter som en kul ide:p
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Nu har jag kollat lite på hojen i lugn och ro. Den är ganska illa däran på vänster sida, kylaren intryckt och repad både högt och lågt, likaså ljuddämparen, plast och allt på styret. Baklyse med "flärp" saknas, likaså handtagsskydden. Hastighetsmätaren halvt smashad, fästet till denna krokigt. Tändningslåset uppbrutet. Suck... Jag som hade den Tip-top inför säsongen. Timräknaren står på 78timmar har jag för mig, när den stals nästan 60tim. Så deras körning 18timmar +de 5-6timmar jag kört med oljan. (om den varit inkopplad hela tiden)
Bakdäcket helt platt-burnat. (det har inte varit några nerlägg att tala om, förutom kraschen då kylarvingen flög åt helvete)

Tror inte det blir större problem med försäkringen, kommer lämna in hojen på fastbike så får vi kolla igenom allt som behöver bytas+klyva motorn för att kika och byta slitna grejer. Så vi får se om dom löser in den eller reparerar den. SKulle tippa på att dom lagar den, hjul och sådant verkar ha klarat sig bra (tackar kraschpuckarna).

Sen när hojen är fixad tänkte jag att jag skulle jaga killarna på de två blå yamahacrossarna bara i ren jävulskap. Vore skoj att stressa omkull asen och sedan åka därifrån!

Vad ska man göra med ligisten i partille? Polisen kan ju inte göra mkt. Vore skoj o säga åt killarna som hade hojen nu att denna Dino har tjallat på dom. Hehe.

Till slut vill jag tacka alla som hjälpt till!! Står i stor tacksamhetsskuld till er! :Bugar

Har tappat räkningen på alla, vem som gjorde vad osv, men ni är grymma allihop!

Tackar långa farbron och skrutten för go mat igårkväll och all hjälp! Och freddaJ och polare för bra bostad för hoj-jakt. :näsblod

Skoj att träffa nya sporthojare även om det var lite annorlunda former. Så nu när hojen fixas eller om det blir en annan så erbjuds tillfällen för alla att fastna i motardträsket!
Vore skoj att fixa ett "gangster-hunt"-party inom kort! Bor så satans trångt bara, men det löser sig.

Än en gång, TACK alla, utan er hade jag bara bränt upp kubikvis med bensin i letandet, hade ju aldrig hittat den och framförallt aldrig tagit tillbaka den!

//Johan
 

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
husaberg

Jaa ännu ett gott slut =)))

Jag är på god väg med denna DINO, så ska först till min flickvän i linköping i helgen och underhålla henne, sen får vi ta tag i denna kille nästa vecka,
Polisen ringer titt som tätt angående honom.. men men en mkt bra ideé wheelie, åka och stressa några blåa yamahacrossar någon dag,, ahahha skulle vara såå ösigt.

Ja du kan hjälpa mig lite nästa vecka med min hoj så den blir ihoppskruvad =))
du som har grejer för det iaf,, så lätt att skruva isär men ej ihopp =)

trevlig helg och Valborg
:tummenupp
 

energyn

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
dragster
Dino..

denna dino är välkännd i trakterna,

han går i 1ring på porthällagymnasie, fordonsprogramet, liten ful skelögd kille som vanligtvis har brillor, även rakad skalle.

han har vid flera tillfällen försökt sälja mig stulna crossar och även sin yama 85cc cross, och denna husan han tog har jag hört att han försökt sälja...


Han kommer til 90% chans vara i brodalens industri område i partille den 2juni för då är det årets störsts mopedträff där.

ge han spö så han aldrig mera kan röra en hoj/moped så många jag vet han stulit...


---

Anonym
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
denna dino är välkännd i trakterna,

han går i 1ring på porthällagymnasie, fordonsprogramet, liten ful skelögd kille som vanligtvis har brillor, även rakad skalle.

han har vid flera tillfällen försökt sälja mig stulna crossar och även sin yama 85cc cross, och denna husan han tog har jag hört att han försökt sälja...


Han kommer til 90% chans vara i brodalens industri område i partille den 2juni för då är det årets störsts mopedträff där.

ge han spö så han aldrig mera kan röra en hoj/moped så många jag vet han stulit...


---

Anonym

Om någon plocka en bild på jäveln & la upp här hade det blivit väldigt intressant. Jag hade inte tvekat på att få hoppa på en hojtjuv.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top