Stulen hoj - tjuv hittad, polis tipsad, tjuven säljer vidare

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Verkar uppenbart vara allt för stor andel av polisstyrkan som blir trafikpoliser.

Meddela försäkringsbolagen, dom borde vara ganska intresserade och har lite muskler att trycka på polis-byråkraterna. Och det är dom som får betala för lata poliser så dom borde vara intresserade.

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Fan WW, det har jag inte hört om. Ska jag kolla med svärfar hur man ska göra? Han var ju krimare tills pensionen för två år sedan. Han har gott om kontakter kvar, och var en rikktigt vettig Polizei.

Jag har ju lite andra Poliskontakter oxå som du vet. Ska luska med dessa oxå...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
En gång för länge sen fick jag min bil stulen. Jag anmälde det som man ska och polisen ryckte mer eller mindre på axlarna och sa att bilen antingen dyker upp snart eller så hittas den utbränd nånstans. På väg hem från jobbet hittade jag bilen ganska nära mitt hem, så jag snodde tillbaka den. Jag ringde polisen igen och sa att jag hade tagit tillbaka den, och DÅ kom det en polisbil inom tjugo minuter och skulle göra utredning och skit. Vad var det om, liksom?

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Tvvär brukar denna typ av problem bara kunna lösas med hjälp av Stalinistiska metoder, dvs, hitta tjuven och tappa ett basebollträ på denne några gånger.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
De trodde väl att du tänkt göra ett försäkringsbedrägeri genom att låtsas att bilen var stulen, men att du ångrade dig och låtsades lösa det genom att säga att du hittat bilen igen.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
En gång för länge sen fick jag min bil stulen. Jag anmälde det som man ska och polisen ryckte mer eller mindre på axlarna och sa att bilen antingen dyker upp snart eller så hittas den utbränd nånstans. På väg hem från jobbet hittade jag bilen ganska nära mitt hem, så jag snodde tillbaka den. Jag ringde polisen igen och sa att jag hade tagit tillbaka den, och DÅ kom det en polisbil inom tjugo minuter och skulle göra utredning och skit. Vad var det om, liksom?

De trodde väl att du tänkt göra ett försäkringsbedrägeri genom att låtsas att bilen var stulen, men att du ångrade dig och låtsades lösa det genom att säga att du hittat bilen igen.

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
nada
Har en bekant på uppdrag granskning, ironiskt nog samma som gjorde inslaget om bulten =) kan höra med henne om det kan vara av intresse.

Fasen vad det började snöa här i götet nu..

appx

Medlem
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
BMW S1000RR -12
Jag börjar tro att WonderWizard än någon sorts superhjälte och/eller brottsbekämpare. Tycker varannan post när någon hittat och fixat med stulna motorcyklar så är det WW som är i farten.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Kommer nog att dra i trådar & hoppas att mina kontakter på polisen gör något, annars har jag en trevlig helg framför mig att renskriva, kontrollera alla fakta, uppgifter bilder mm & sedan skriva ett fint mail till alla tidningar/övriga media

Jag börjar tro att WonderWizard än någon sorts superhjälte och/eller brottsbekämpare. Tycker varannan post när någon hittat och fixat med stulna motorcyklar så är det WW som är i farten.

Jag har ett öga för stulna hojar. tror jag hittat 12-15 stulna hojar de senaste 7 åren, satt dit 4 tjuvar för stöld, ett par för häleri. Så ja, det har blivit några

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
Triumph Tiger 1050
Någon var inne på försäkringsbolag och rent krasst så "äger" försäkringsbolaget hojen om dom har ersatt personen för stöld. Dom bör vara intresserade av att få tillbaka sin egendom, om inte annat för att sälja den som skrot/reservdelshoj och tjäna några tusen.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag har ett öga för stulna hojar. tror jag hittat 12-15 stulna hojar de senaste 7 åren, satt dit 4 tjuvar för stöld, ett par för häleri. Så ja, det har blivit några

Imponerande facit! Hoppas att dina kontakter ger något. Annars är det väl bara att hoppas att media nappar. Hoppas att dina bevis är täta nog.

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Sedan 2004 finns inget som heter "I god tro" längre.. Stulet är stulet..

Begär kvitto och kolla legetimation typ..

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Buell
hur har det gått?

Tyvärr så är det så att även media skiter i den här typen av brott.

Jag har ett par liknande "fall" som WW men det är helt jävla hopplöst att få någon respons.

Polisen sade till mig att de inte kan hantera den typen av information. (som namn på hojtjuvar, adresser, bilder på gärningsmännen samt platsangivelse där det står stulna hojar)

Media som DN, Aftonbladet, SVT samt Efterlyst fick samma information men ingen av dem visade något intresse.

WW har lite bättre kontakter än vad jag har så vi kan i alla fall hoppas att det blir något resultat av allt slit.. :tummenupp

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Folk har filmat när personer rullar iväg hojar mitt på ljusa dan o lastar in i skåpbilar, tagit regnr o ringt polis, dom gör inte ett skit ändå, men fan dig om du kör för fort då finns resurser.

Gick med
17 Apr 2005
Hoj
ZX10R-08
Tvvär brukar denna typ av problem bara kunna lösas med hjälp av Stalinistiska metoder, dvs, hitta tjuven och tappa ett basebollträ på denne några gånger.

Helt rätt för det mesta har Polisen varken resurser eller ork att bry sig , och när inte sammhället med rättssystem kan hjälpa medborgare och skyddas av lagen , Så får man bannemej ta lagen i egna händer tycker jag , Tjuvarnas handlin är totalt respektlös och likgiltlig mot andra människor så jag ser ingen anlednin varför dom ska respekteras över huvudtaget!!:mad::mad:bränn deras bilar tappa några ton bollträ på dem o råkka snubbla på deras kulor

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
WW - förslag skicka ett mail till redax@mc-folket.se, cc: jesper.christensen@svmc.se

Jag kan inte garantera det kommer i MC Folket (som iövrigt läsas av knappt 200.000 per nummer, vilket är jätte mycket)..

Det jag kan lova dig dig, är att dina upptäckter, insatser eller brist på fokus från polis/myndigheter hamnar just där - med några saftiga kommentarer från SMC. Dvs Rikspolisstyrelsen, Trafikverket och sannolikt Departementet!

Det du har tag i är just en del av det Extreme Beteende, som koster flera livet på MC årligen - och det är ganska HOT just nu..

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring